• Thegiirl

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Jag gnäller hur mycket jag vill och behöver! Är dock bara sambon som visar förståelse :-/ imorgon är det tänkt att jag ska jobba 9-17 (vik på förskola) men osäker om jag klarar det blir korta/halvdagar resten av veckan o de borde gå bättre men ska be om hjälp på Mvc på torsdag. Idag blir det soffläge ^^

• Thegiirl

Oj vi har inte börjat fundera på namn, har dock några favoriter kvar från förra gången ;) men vi diskuterar om vi ska kolla könet el inte. Gjorde det med dottern, vilket var roligt men nu vill jag skippa de där :) men sambon vill gärna kolla =/ hur ställer ni er till det?

• Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-04-06 20:18:18 följande:
    Jag ska absolut kolla på könet. Kan inte hålla mig i 9 månader. Måste kunna förbereda mig med kläder säng allt annat.

Min man vill också att vi kolla kön. Men min mamma och syster säger att vi inte ska göra det. :))
    Vi har mycket neutralt från dottern så 80 % av allt vi har kvar kan en kille också ha så för min/vår skull klarar vi oss utan att ta reda på kön ^^ lite spännande att se när bebben väl kommer ut :) 
  • Thegiirl

Idag mår jag skit!!! 6+2 idag. Spydde nästan när jag kom hem efter att lämnat dottern på dagis. var hemifrån knappt 1 timma :S måste ha mina salta pinnar o päronsaft annars går det illa... hur ska jag lösa det på jobbet?? :S
    Hur har ni det ? 

• Thegiirl

Kommer lite mer gnäll...

Huvudvärk! Ingenting hjälper. Tagit panodil o drukigt jätte mycket men endå aj

• Thegiirl
    eihr skrev 2015-04-08 09:32:57 följande:

Ja urk, grattis till er utan illamående. Mår illa och kräks varje dag och orkar inte göra saker. Är halvtidssjukskriven nu. Fått utskrivet Legrigan Comp vilket ibland hjälper mig att äta men så fort det gått nån timme sedan jag åt så kommer ett kraftigt illamående igen. Lagad mat funkar inte alls.

Hur har du lyckats bli sjukskriven ? är det på mvc el vc man ska prata då el ? man kanske måste ha fast jobb för att kunna bli det ? Jag mår piss o orkar knappt något. Mår ännu värre när jag anstränger mig =/ ska på inskrivningssamtal på mvc imorgon så ska prata med dom där då om jag kan få hjälp. 
  • Thegiirl
    MelinaG skrev 2015-04-08 20:54:46 följande:

Jag måste bara dela med mig, för jag är så glad att jag nästan spricker, hoppas att det är okej. Var på privat tidigt VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå! Var 6+3 men blev flyttad till 6+1. phpRMkv3245019.jpg

Åh så roligt, så mysigt!
  • Thegiirl

Inskrivning på Mvc idag. Allt såg bra ut på proverna. Inget vul. Ska dit den 7:e maj igen o provlyssna på hjärtat. Även då bestämma ultraljud ^^ hoppas april går fort.

• Thegiirl
    Miaomiao skrev 2015-04-09 20:33:57 följande:
    Underbart! Jag längtar till min indrivning som är på måndag. Hur var det med ditt blodvärde? Kommer du att ta järntabletter? Jag känner mig helt sänkt på sista tiden, och hoppas på nifirex.
    Blodvärdet var bra ( förvånansvärt ) hon sa inget om några tabletter förutom folsyra. Känner mig också trött o down men hon sa att det e vanligt o ger förhoppningsvis med sig efter v14-15.
  • Thegiirl
    Miaomiao skrev 2015-04-09 21:44:26 följande:
    Skönt att du har så bra blodvärde att du slipper t.o.m. järntabletterna. Men det är långt till v 14-15! Hoppas att vi inte behöver vänta så länge. Hos mig släppte det i v 9-10 förra graviditeterna, så jag hoppas på det.
    Hade inte alls så bra värden förra graviditeten, då fick jag äta järntabletter. Kanske kommer senare för mig =/ förra graviditeten försvann alla symtom i v 12 så hoppas det gör det denna gången också, om inte tidigare. Är trött på att må illa o va seeg -.-
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!