• Miaomiao

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej tjejer, nu är jag tillbaka - var på en minisemester med familjen. Är i 6+4 nu, och är illamående sedan ett par dagar tillbaka. Tycker nästan att det är skönt, betyder att allt som det ska. I mina förra graviditeter var jag illamående i v 7-8, sedan släppte det. Kommer att gå på VUL om en vecka (var inbokad till på fredag med det körde ihop sig på jobbet så flyttar fram ett par dagar).

• Miaomiao

Glömde säga att jag har börjat gå upp mitt i natten för att gå på toa och äta en frukt :) Några fler som har blivit mer hungriga?

• Miaomiao

Jag mår också illa! Har inte kräkts, men känner mig illamående nästan hela tiden. Huvudvärk har jag också då och då. Är glad åt alla mina symptom, och ser fram emot VUL om 6 dagar! Då jag jag i 7+4. Idag 6+5.

• Miaomiao
    Carrot90 skrev 2015-04-07 21:43:14 följande:

Det verkar ju vara många av er som mår illa och så nu. Jag hade nästan velat göra det, för då hade det varit lättare att tro på att där verkligen är någon därinne. Mina symptom är bara att brösten är lite ömma och hårdare/fastare än vanligt och lite molande växtvärk i livmodern då och då. Har även känt några enstaka gånger att det har huggit till i ligamenten kring livmodern.

Är lite orolig för att jag har så lite symptom. Men man kanske bara ska vara glad över att slippa kräkas..

Det är klart att du ska vara glad! Man blir ju helt sänkt av illamående annars.
  • Miaomiao

6+6 här idag. VUL och inskrivning på måndag. Försöker inte tänkte på det, men det är inte lätt. Får jag positivt besked på VUL så berättar jag för mina föräldrar.

• Miaomiao
    RestoreMe skrev 2015-04-08 22:40:21 följande:

Så blev man familjens sista generation, med väntande bidrag för att fylla på nästa. Inväntar test tills min karl kan va med, sen bär det snarast av till bvc eller är det mvc, hm vad börjar detta med ett b eller m?

Detta börjar med ett m :) Lycka till med testet, och berätta om resultatet. Apelsinjuice dricker jag också i mängder.
  • Miaomiao
    Johanna90 skrev 2015-04-09 12:16:07 följande:

Behöver lite råd!!

Är i v 6 och var idag på ultraljud för att se så allt växer som det ska, men fick inte se bebis ännu. Jag ser en skugga uppe i högra hörnet på nedersta bilden, men är inte säker på vad det är.

Blir bara orolig.

Läkaren sa åt mig att sluta oroa mig, hos vissa syns det inte förrän i v7.

Vad tror ni?? För 2 veckor sedan var det bara en Putteliten bananformad hinnsäck man såg och idag är den stor och rund och gulesäcken syns idag med.

Kram!

Det kan vara lite tidigt fortfarande! Jag är i 7+0 idag och har inte vågar gå på VUL ännu - ska dit på måndag när jag i 7+4 för att vara säker. Bara frustrerande om man kommer dit för tidigt och inte kan se hjärtat. Dessutom är deras apparat olika känsliga. Lyssna på läkaren och oroa dig inte! Det växer ju som det ska. Gå dit igen om en vecka. 
  • Miaomiao
    MelinaG skrev 2015-04-08 20:54:46 följande:

Jag måste bara dela med mig, för jag är så glad att jag nästan spricker, hoppas att det är okej. Var på privat tidigt VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå! Var 6+3 men blev flyttad till 6+1.

Underbart härligt! Grattis!!! 
  • Miaomiao
    Thegiirl skrev 2015-04-09 19:37:47 följande:

Inskrivning på Mvc idag. Allt såg bra ut på proverna. Inget vul. Ska dit den 7:e maj igen o provlyssna på hjärtat. Även då bestämma ultraljud ^^ hoppas april går fort.

Underbart! Jag längtar till min indrivning som är på måndag. Hur var det med ditt blodvärde? Kommer du att ta järntabletter? Jag känner mig helt sänkt på sista tiden, och hoppas på nifirex.
  • Miaomiao
    MissPin skrev 2015-04-09 21:09:38 följande:

Idag har jag faktiskt mått bra. Har varit igång hela dagen utan problem, har inte ätit speciellt mycket och har ändå inte mått illa. Har varit orolig hela dagen pga detta, har tänkt att kanske har graviditeten stannat. Men nu på kvällen så har jag mycket molande värk och mår pyton.

Jag gnäller när jag mår dåligt och gnäller när jag mår bra.. Haha.

Grattis till att du mår pyton igen ;) Jag känner mig helnöjd med mitt illamående :) 
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!