• Miaomiao

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Det är inte lätt att vänta till nästa kontroll, speciellt innan man har nått 12 veckor. Jag räknar dagar till KUB - ska dit på onsdag (5 dagar kvar) och är sjukt orolig. Försöker inte tänka på det. Killen är däremot inte orolig - snarare förväntansfull.
    Vi ska även göra NIPT test lite senare. 
    Jag har nu fått en lite bula som syns när man har vaknat. Är i 11+1 idag. Har ett par superlåga jeans som funkar jättebra, och resten av mina byxor kan jag inte längre ha. 

Vilken tur ni har som är sugna på nyttiga saker så som citroner! Det är ju toppen! Själv är jag suger på kakor, och vitt bröd! Inte alls bra!!!

• Miaomiao

Härligt med växande magar! Jag har också fått en liten bula som jag ser varje morgon nu. På kvällar ser jag mest svullen ut. Vi vågar fortfarande inte glädjas men ska på KUB om 2 dagar och då hoppas jag att rädslan släpper! Vi har inte heller berättat för mina svärföräldrar. De kommer att bli jätteglada, så vi berättar efter KUB.

I sommar kommer jag att köpa några coola korta gravidshorts :)

• Miaomiao
    MissPin skrev 2015-05-12 16:10:19 följande:

Vad kul för er som fått lite mage redan! Jag har då inte fått någon mage :( längtar!

det kommer. sedan hinner vi alla tröttna på våra magar. men visst är det mysigt när man ser den lilla bulan. 

Jag väger nu 2 kg mer än vid samma vecka vid min förra graviditet för 7 år sedan. Helt ok tycker jag, men ska ändå försöka att äta nyttigt så gott det går för att inte gå upp för mycket i vikt denna grav. 
  • Miaomiao
    Thegiirl skrev 2015-05-13 09:19:16 följande:

När är det rul för er? jag har tid den 2 juli 13:45... Såå långt kvar -.-

Jag har RUL 6/7. Lång tid kvar. MEN jag har KUB idag! Nervös!!
  • Miaomiao
    MissPin skrev 2015-05-13 09:48:32 följande:
    Jag har inte fått någon tid än, ska till barnmorskan på tisdag. Längtar jättemycket till rul! Om allt ser bra ut då så ska vi berätta för alla :) nu vet bara dom närmsta
    Jag vill inte heller berätta för alla innan RUL. Helt rätt att vänta tycker jag. Men våra närmaste vet redan såklart. 
  • Miaomiao
    MissPin skrev 2015-05-13 11:10:00 följande:
    Lycka till idag!
    TACK!!! Ska dit till kl 15. Berättar sen :)
  • Miaomiao

Nu har jag varit på KUB! Allt såg bra ut och jag fick låg risk dessutom, helt underbart! Blev framflyttad en dag, är tydligen i 12+1 nu, och BF är 23/11.

• Miaomiao
    Nimmi skrev 2015-05-18 19:25:18 följande:

Ni som har gjort kub testet hur gick betalningen till? Betalar man på plats eller får man faktura

Jag fick göra KUB gratis, men med första barnet betalade jag själv och fick betala på plats innan den gjordes. 
  • Miaomiao
    emeliemarietherese skrev 2015-05-18 19:39:11 följande:

Idag har jag varit på sen inskrivning :P går in i v 14 imorgon nämligen. Fick avboka min inskrivning förut då jag fick hoppa in och jobba, och idag var den första lediga tiden som min BM hade. Men detta är ju tredje barnet för oss, så gjorde inte så mkt att det var lite sent :)
    Alla värden såg bra ut och jag har även fått tid för RUL den 26/6. Bara 5,5 veckor kvar!!! :D

Härligt!! Nu börjar tiden äntligen gå fortare :) Jag längtar också efter RUL (7 veckor kvar för min del :)). Ska göra NIPT om 2 dagar, vilket betyder att jag kommer att få veta könet om ett par veckor :)) Dock så spelar det absolut ingen roll för oss om det blir en kille eller en tjej.
  • Miaomiao
    lundberg skrev 2015-05-18 21:13:05 följande:

Hallå där! Någon mer som har ont i ländryggen och i livmodern och lite i ljumskarna? Är det vanlig växtvärk tror ni? Är i v 10+2 idag och lite orolig. Va på vul i v 9 och fick se ett tickande hjärta! Hoppas verkligen att allt är bra!

hej, ja, det är vanligt att det gör lite ont. Jag kan få ordentligt ont i magen om jag t.ex. hostar eller springer efter bussen :) Det är helt normalt. 
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!