• Miaomiao

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

hej tjejer! så kul att se att fler har hunnit att göra VUL och sett hjärtan slå, vilken underbar känsla. Och ja, risken för missfall ska ju vara mindre om man har sett hjärtat slå, men jag vet inte hur mycket mindre. 

JennyH­jortro­nvälkommen. Känner igen känslan, har själv fått MA ganska nyligen och är livrädd. Kommer nog att kunna slappna av först när 12 veckorna har passerat, vilket betyder 4 veckor till för mig (är i 8+0 idag). 

Illamående varje dag, men har inte behövt kräkas en enda gång, så jag får väl vara glad. Tror att det var så med mina tidigare två graviditeter - lätt illamående men inga kräkningar. 

Tröttheten är extrem, somnar nästan på jobbet varje dag. Åkte hem lite tidigare igår och bad maken att ta hand om barnen för att jag skulle få sova en timme. 

På hälsosamtalet sa de till mig att jag skulle börja träna. Har ju ett gymkort som jag inte har använt på ett tag. Men hur ska jag få till träningarna om jag knappt hinner med jobbet och familjen. Har iaf bokat in mig till på lördag, ska gå på bodybalance, få se om det hjälper mig att komma igång. Äter hela tiden och har gått upp ett kilo.

• Miaomiao
    HCS skrev 2015-04-18 20:28:55 följande:

Hej! Hoppar tillbaka hit igen om det är ok(är ju trots allt jag som är ts )

Fick detta idag, helt chockad! Fattar inte, trodde jag skulle ha ägglossning i veckan som var, men den kom aldrig äl testen bara ökade i styrka och inga symtom på äl istället har jag dragits med illamående på kvällarna sen i tisdags och ömma bröst. Vet dock ej när jag hade äl, testade blankt igen den 8/4 på morgonurin med cb plus så ny graviditet borde det ju vara.. ?

Någon med en teori??

Välkommen tillbaka! Ser otroligt lovande ut! Grattis, vad kul att det tog sig direkt!
  • Miaomiao
    HCS skrev 2015-04-20 08:53:03 följande:
    Tack, mitt test var starkare idag, jag tror på en ny graviditet. :) Hur har det gått för dig??
    jag är otroligt glad för dig! Nu håller vi tummarna att det går hela vägen!
  • Miaomiao

Hej tjejer! Jag gick in i v 10 idag, så coolt. 20 dagar kvar till KUB! Längtar! Kommer nog att kunna slappna av flest efter KUB. Vi är så rädda att glädjas och prata om graviditeten, men jag hoppas att det släpper efter kub. Jag har även bokat in mig på NIPT. Är 36 men vill inte göra fvp i onödan.

Illamående har nu släppt nästan helt. Jag har tom börjat dricka kaffe varje morgon. Så var det med mina två tidigare graviditeter - illamående i v 7-8, sedan släppte det. Tröttheten är dock kvar fast inte lika extrem. Och aptiten är enorm. Är så rädd nu att gå upp i vikt för mycket.

• Miaomiao
    Dakine skrev 2015-04-27 12:27:48 följande:
    Samma här. Blir som mest illamående när jag ätit men om jag inte äter blir det också hemskt! Har dock inte kräkts något än.
    Lilalove skrev 2015-04-27 10:22:07 följande:

Nu har mitt Illamående flyttat på sig så jag blir som värst illamående EFTER att jag har ätit. Riktigt enerverande för det är svårare att hålla sig från att kräkas på full mage.

Kul att vi har samma symtom. Jag känner precis likadant! Mår illa *efter* att jag har ätit. 

HAR GÅTT UPP 2 kg i vikt nu!!! :-/ Och fortsätter äta som en galning :(

• Miaomiao
    längtar985 skrev 2015-04-28 22:03:33 följande:

Är det någon mer än jag som redan börjar få tydlig mage? Jag är 9+1.

Jag har redan fått en tydlig mage tycker jag. 9+6 idag, så väldigt tidigt! Kan inte ha mina vanliga jeans längre!!! Har gått upp 2 kg i vikt, och på kvällar är magen lika stor som min mage i 8:e månaden i min första graviditet :)
  • Miaomiao
    Mikaela90 skrev 2015-04-30 10:58:14 följande:
    Lycka!! Allt såg jätte bra ut, bebisen sparkade och viftade med armarna. Vart framflyttad en dag så 9+4 nu
    Underbart att se! Grattis!!!
  • Miaomiao

Hej tjejer! 10+4 här idag, och har varit hos BM och lämnat massa blodprover till bl.a. KUB som väntar den 13:e maj, dvs om 9 dagar. Känner mig väldigt orolig, har inte börjat glädjas ännu. Kanske släpper oron efter KUB. Då berättar nog mannen för sina föräldrar (jag antar att han vill vänta tills han har sett bebisen). 

Går upp en gång per natt för att går på toa och sedan äta något litet, typ en frukt. Magen syns om jag har tajta kläder. Men har fortfarande några jeans som jag kan ha. Inte de tajtaste dock. Har vägt mig och ligger nu på +1 kg sedan inskrivningen i v 8. 

• Miaomiao
    HCS skrev 2015-05-04 16:04:39 följande:

Plussade idag igen på äl+9. Så glad!

Hoppas det går bra för alla här inne!! 

Grattis!!! Så kul!!! Den här gången ska det gå vägen!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!