• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • äppelblomman

Hej :) Får jag vara med här? Jag är äntligen gravid med första barnet efter ett antal års försök med IVF etc. Har mått pyton i början av graviditeten, mått illa, kräkts, tappat i vikt etc, men är nu i vecka 12 (11+4) och nu har det äntligen börjat vända :) Kan äta igen och är faktiskt hungrig mest hela tiden, är även väldigt trött. Har ännu inte gått upp mina tappade kilon, men har i alla fall inte tappat något mer utan stått still i vikt 1 vecka ungefär :)

Jag har sedan vecka 8+1 känt att det varit svårt att knäppa byxorna trots att jag tappade massor i vikt då, och nu har jag köpt mammabyxor och det syns en liten bula på magen :) Mammabyxorna är så sköna! Inget som trycker och spänner mot magen, rekommenderas starkt!

Har bf 17/11.

• eihr

Vad roligt! Stort grattis :)

äppelblomman skrev 2015-05-02 13:22:48 följande:

Hej :) Får jag vara med här? Jag är äntligen gravid med första barnet efter ett antal års försök med IVF etc. Har mått pyton i början av graviditeten, mått illa, kräkts, tappat i vikt etc, men är nu i vecka 12 (11+4) och nu har det äntligen börjat vända :) Kan äta igen och är faktiskt hungrig mest hela tiden, är även väldigt trött. Har ännu inte gått upp mina tappade kilon, men har i alla fall inte tappat något mer utan stått still i vikt 1 vecka ungefär :)

Jag har sedan vecka 8+1 känt att det varit svårt att knäppa byxorna trots att jag tappade massor i vikt då, och nu har jag köpt mammabyxor och det syns en liten bula på magen :) Mammabyxorna är så sköna! Inget som trycker och spänner mot magen, rekommenderas starkt!

Har bf 17/11.

• mother87

Blödningen har typ slutat *peppar peppar!

Tänker att kanske vänta till tisdag, imed jag blev bemött som jag blev.. Har ju hopp än då inga klumpar o sånt kom. Men man e skrajsen, imed man inte blödit tidigare graviditeter. Var på kk akut i malmö då de är närmast där jag bor.

• EJai

Tråkigt när man skall bli bortskickad. Din mvc har inte möjlighet att ta ett ul på dig för att stilla oro för dessa blödningar? Min gör men dem vill minst att jag skulle vara minst 8 fulla veckor gången. Ville inte vänta en vecka så jag åkte till kk vid tidig morgon för att minska vänte tid. Sa att jag inte våga gå till jobbet ifall det va missfall på G men att jag kan ju inte sjukskriva mig flera dgr av rädsla.

• mother87

Pratade nyss med kk akut, då blödningen börjat igen och ökat i mängd, men jag skulle ta två Alvedon och byta binda och avvakta, för o se hur mkt jag blöder. För det ser mer ut när man e på toa, men det rann av mig när jag var på toa nu på morronen, o pappret var fullt. Så jag intalar mig nu att det är början på slutet, vilket är mycket sorgligt

• Roxybe
    mother87 skrev 2015-05-03 08:20:16 följande:

Pratade nyss med kk akut, då blödningen börjat igen och ökat i mängd, men jag skulle ta två Alvedon och byta binda och avvakta, för o se hur mkt jag blöder. För det ser mer ut när man e på toa, men det rann av mig när jag var på toa nu på morronen, o pappret var fullt. Så jag intalar mig nu att det är början på slutet, vilket är mycket sorgligt

Fy vad tungt, hoppas på det bästa!
  • mother87

Detta e konstigt vet inte hur tusan jag ska ta de, blödningen har lättat igen, men känner mig sjuk på nåt vis. Har inskrivning tid på Mvc imorrn vid 10, så hoppas få lite vettigare bemötande där än ifrån kk.

• MissPin
    mother87 skrev 2015-05-03 14:22:56 följande:

Detta e konstigt vet inte hur tusan jag ska ta de, blödningen har lättat igen, men känner mig sjuk på nåt vis. Har inskrivning tid på Mvc imorrn vid 10, så hoppas få lite vettigare bemötande där än ifrån kk.

När mina missfall har startat så har det gjort väldigt ont och det har kommit klumpar. Blod utan klumpar låter lite hoppfullt i alla fall. Håller tummarna för dig.
  • Miaomiao

Hej tjejer! 10+4 här idag, och har varit hos BM och lämnat massa blodprover till bl.a. KUB som väntar den 13:e maj, dvs om 9 dagar. Känner mig väldigt orolig, har inte börjat glädjas ännu. Kanske släpper oron efter KUB. Då berättar nog mannen för sina föräldrar (jag antar att han vill vänta tills han har sett bebisen). 

Går upp en gång per natt för att går på toa och sedan äta något litet, typ en frukt. Magen syns om jag har tajta kläder. Men har fortfarande några jeans som jag kan ha. Inte de tajtaste dock. Har vägt mig och ligger nu på +1 kg sedan inskrivningen i v 8. 

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!