• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Kiesha

Detta kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Jag gjorde vul när jag var i 8+4 och embryot på min ul-bild var mycket mindre än vad Mission var. 1 cm sa hon och att det överensstämde bra med vilken vecka jag var i. (8+4)

Hon tittade/letade dock inte speciellt länge eftersom hon nog såg att jag tyckte det var obehagligt med folk tittandes in i mitt underliv.

Så frågan lyder, om embryot var 1 cm, kan det överensstämma med veckan jag är i? Är inte det för litet?

• MissPin
    Kiesha skrev 2015-04-27 21:55:07 följande:

Detta kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Jag gjorde vul när jag var i 8+4 och embryot på min ul-bild var mycket mindre än vad Mission var. 1 cm sa hon och att det överensstämde bra med vilken vecka jag var i. (8+4)

Hon tittade/letade dock inte speciellt länge eftersom hon nog såg att jag tyckte det var obehagligt med folk tittandes in i mitt underliv.

Så frågan lyder, om embryot var 1 cm, kan det överensstämma med veckan jag är i? Är inte det för litet?

Enligt den appen jag kollar i så är fostret 2 cm långt i vecka 9. Och det stämmer med hur han mätte på mig! Men huvudsaken är ju att hjärtat slår. :) sen får man veta mer säkert när bf är på rutinultraljudet :)
  • Dakine
    Kiesha skrev 2015-04-27 21:55:07 följande:

Min läkare sa att fostret är ca 14 mm långt, alltså 1,5 cm i vecka 7+5. I vecka 9 (8+2) sa han att det bör vara runt 18-19 mm. Så det känns som att du kanske inte är lika långt gången som du trodde ! Det lär väl visa sig vid RUL. Alla foster växer olika snabbt också. 
  • Thegiirl
    Dakine skrev 2015-04-27 18:43:45 följande:

Allt såg bra ut på VUL! :)

php3VLl2P19922.jpg

Åh så roligt vill också gö vul :-/
  • MissPin

Vår son kommer va ca 2,5 när bebisen kommer. Tror ni vi behöver syskonvagn? Vi har en rätt vild 2 åring nu, jag kan tex inte handla med honom om han är lös, haha! Kanske får bli en syskonvagn. Babyproffsen har rea här nu så ska passa på att kolla där idag.

Har ni andra tänkt på det här med vagn?

• MissPin
    Thegiirl skrev 2015-04-28 09:01:47 följande:
    Åh så fint smile1.gif
    Ja jag är sååå glad!
  • Thegiirl
    MissPin skrev 2015-04-28 09:11:06 följande:

Vår son kommer va ca 2,5 när bebisen kommer. Tror ni vi behöver syskonvagn? Vi har en rätt vild 2 åring nu, jag kan tex inte handla med honom om han är lös, haha! Kanske får bli en syskonvagn. Babyproffsen har rea här nu så ska passa på att kolla där idag.

Har ni andra tänkt på det här med vagn?

Vår dotter kommer vara 2 år och 1 månad när nästa är beräknad så vi ska ha syskonvagn :) Håller på o kollar runt för fullt. Och har bestämt mig för en tandemvagn då jag åker kommunalt när jag tar mig runt själv ( med barn) mannen har bilen ( o körkort, inte jag ) och för att kunna komma på ex: expresbussarna så aah funkar bara en tandem el enkel vagn. 
    Kollar på britax b-dual och babystyle oyster max :)
  • MissPin
    Thegiirl skrev 2015-04-28 12:00:22 följande:
    Vår dotter kommer vara 2 år och 1 månad när nästa är beräknad så vi ska ha syskonvagn :) Håller på o kollar runt för fullt. Och har bestämt mig för en tandemvagn då jag åker kommunalt när jag tar mig runt själv ( med barn) mannen har bilen ( o körkort, inte jag ) och för att kunna komma på ex: expresbussarna så aah funkar bara en tandem el enkel vagn. 
    Kollar på britax b-dual och babystyle oyster max :)
    Okej! Jag brukar alltid köra så för oss får det bli en vanlig dubbelvagn. Men vi för se när det närmar sig om vi behöver det. Kanske funkar med ståbräda eller bärsele för oss.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!