• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Miaomiao

Det är inte lätt att vänta till nästa kontroll, speciellt innan man har nått 12 veckor. Jag räknar dagar till KUB - ska dit på onsdag (5 dagar kvar) och är sjukt orolig. Försöker inte tänka på det. Killen är däremot inte orolig - snarare förväntansfull.
    Vi ska även göra NIPT test lite senare. 
    Jag har nu fått en lite bula som syns när man har vaknat. Är i 11+1 idag. Har ett par superlåga jeans som funkar jättebra, och resten av mina byxor kan jag inte längre ha. 

Vilken tur ni har som är sugna på nyttiga saker så som citroner! Det är ju toppen! Själv är jag suger på kakor, och vitt bröd! Inte alls bra!!!

• Nimmi
    Thegiirl skrev 2015-05-07 15:12:25 följande:

Mvc idag...mest bara information :-/ ska dit igen den 5/6 för att lyssna på hjärtat. Känner mig totalt ogravid smile4.gif sen bokade vi rul den 2/7 såå långt till dess -.- och sen en Mvc tillfälle till den 14/8. Hoppas magen eller rörelser kommer SNART!!

Jag känner mig också som ogravid. Var på ultraljud idag hos barnmorskan. Hon kunde se hjärtat slå men kunde inte få en helhet bild på bebisen och trodde även att jag var mindre än vecka 10+3

Fick en nu tid till läkaren 19/5. Blev faktist besviken. Hade hoppats på att barnet mår bra och en bild.

Föresten vi bokade rul till 2/7 med.

Vart bor du?
  • Nimmi

Träffade min barnmorska under veckan. Hade vägning igen, och hon tycker att jag ökar upp i vikt för snabbt. Vid inskrivning vägde jag 61, och nu 63.

Bokade tid till dietist.

Försöker äta så nyttigt som möjlig förstår inte allt hur jag kan lägga på mig kilon.

Hon vill även att jag bara går upp 10 kilo Max

• Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-05-08 09:44:07 följande:
    Jag känner mig också som ogravid. Var på ultraljud idag hos barnmorskan. Hon kunde se hjärtat slå men kunde inte få en helhet bild på bebisen och trodde även att jag var mindre än vecka 10+3

Fick en nu tid till läkaren 19/5. Blev faktist besviken. Hade hoppats på att barnet mår bra och en bild.

Föresten vi bokade rul till 2/7 med.

Vart bor du?
    Bor i Mölndal men ska strax flytta till Frölunda. (Gbg) så ska till östra på Rul

Dudå?
  • Nimmi
    Thegiirl skrev 2015-05-08 13:31:49 följande:
    Bor i Mölndal men ska strax flytta till Frölunda. (Gbg) så ska till östra på Rul smile1.gif

Dudå? smile1.gif
    Bor Hjällbo :))) ska också till östra

Jag ska vara där kl 10:30 :))
  • Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-05-08 13:49:53 följande:
    Bor Hjällbo :))) ska också till östra

Jag ska vara där kl 10:30 :))
    Coolt vi ska dit 13:45
  • MissPin
    Nimmi skrev 2015-05-08 09:47:17 följande:

Träffade min barnmorska under veckan. Hade vägning igen, och hon tycker att jag ökar upp i vikt för snabbt. Vid inskrivning vägde jag 61, och nu 63.

Bokade tid till dietist.

Försöker äta så nyttigt som möjlig förstår inte allt hur jag kan lägga på mig kilon.

Hon vill även att jag bara går upp 10 kilo Max

Vid min förra graviditet så hade jag en rättså sträng barnmorska som sa att jag fick max gå upp 10 kg. Jag vägde 55 kg då och var 168 lång, så jag var inte tjock eller så. Jag gick upp 8 kg, det var jag glad för med den barnmorskan.

Hoppas på en trevligare barnmorska den här gången! Kan även säga att jag gick också upp en del i vikt i början, men sen stannade det av helt.
  • MissPin

Idag har jag faktiskt druckit kaffe! Har inte kunnat dricka det på hela graviditeten, har känt mig mycket piggare idag!

• flislis

Jag är också gravid!! Har inte berättat för mina bekanta än, så berättar det för er iaf!

Första graviditeten, är beräknad till 30 nov. Jag är skitskraj, men glad.

Hittills har graviditeten vart fruktansvärd! I början hade jag ont så jag kräktes, sen kom illamåendet - herregud! Sea band och att äta regelbundet(!) är ett måste om jag inte ska spy. Lagom kul att trycka i sig mat när man bara vill kräkas. :( Humörsvängningar har ju också varit spännande...

Läser här att era barnmorskor är stränga med vikten,hoppas inte min är det, har redan gått upp ganska mycket. Men ärligt talat, hur fn ska man då göra för att hålla vikten då?

Men vad tror ni, det blir nog lite bättre efter v 12 va? ;)

Har redan varnat pappan att om det inte blir bättre snart så får vi nöja oss med ett barn. Folk brukar bara prata om hur mysigt det är att vara gravid, så var lite oförberedd på allt det tråkiga.

Men nu när andra trim närmar sig känns det som fokus förflyttar sig till bebisen istället. Kub om två veckor, vi ska börja berätta för familjerna och man kan ju börja tänka på kläder och säng o alla prylar. Det ska bli mysigt! :)

• Nimmi
    MissPin skrev 2015-05-08 16:32:22 följande:
    Vid min förra graviditet så hade jag en rättså sträng barnmorska som sa att jag fick max gå upp 10 kg. Jag vägde 55 kg då och var 168 lång, så jag var inte tjock eller så. Jag gick upp 8 kg, det var jag glad för med den barnmorskan.

Hoppas på en trevligare barnmorska den här gången! Kan även säga att jag gick också upp en del i vikt i början, men sen stannade det av helt.
    Hon är sträng när det gäller vikten. Annars är hon jätte snäll och trevlig.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!