Inlägg från: gällka88 |Visa alla inlägg
  • gällka88

BF december 2015 :-)

Hej! Plussade i fredags och har BF 15/12 enl sista mens. Ska på tidigt hälsosamtal 4/5 om inte BM får någon avbokning innan dess.

Jag ont i magen till och från varje dag. Som mensvärk men inte lika dov utan mer "akut" ont.. Vet inte hur ja ska förklara... Haft det i typ 1 vecka eller mer. Hoppas bara de är växtvärk. Är livrädd för att börja blöda!

• gällka88

Jag vet inte va ja ska göra! Är just nu ute på praktik, på en operationsavdelning. Där använder man ibland röntgen under operationerna så då ska ju jag inte vara där! Vågar dock inte säga till mina handledare att jag är med barn... Känns så jävla tidigt, tänk om de inte blir nå... Är ju bara i vecka 5+6... Vi har ju inte ens berättat för våra föräldrar än!!

Jag vet att jag måste säga men vågar inte... :(

• gällka88
    Lizzie09 skrev 2015-04-21 10:47:39 följande:
    Om jag var du så hade jag berättat, och förklarat för handledaren att det är väldigt tidigt och därför topphemligt :)
    Jag berättade.. Och började såklart storgrina eftersom man är som man är... Hon sa vi skulle sköta de på ett snyggt sätt.. Så de blir nog bra..
  • gällka88
    TessOphira skrev 2015-04-21 16:40:09 följande:

Måste få gnälla av mig. Har en kollega på jobbet som är i v9. Vi har kommit varandra väldigt nära sista tiden då vi delar denna upplevelse. Idag såg jag henne röka på jobbet. Gick raka vägen fram och slog ciggen ur handen på henne.

Kanske fel av mig då det är hennes val, men blir så arg och ledsen när jag ser en gravid kvinna göra något så destruktivt.

När man som jag försökt skaffa barn så länge utan att det fungerat och jag ser någon annan bara skita bort det blir jag så ledsen så jag inte kan hålla tårarna borta.

Jag snusar..eller snusade.. Typ dygnet runt.. En dosa om dagen lätt! Men när jag såg plusset i fredags slutade jag cold turkey! Kör dock med nikotinfria snusar nu medans man ska "dölja" , innan vi berättar för alla.. Tror de skulle va misstänksamt om ja slutade helt plötsligt..

Skulle aldrig falla mig in att ta en snus nu!

Starkt av dig att göra som du gjorde!
  • gällka88

Jag reagerar inte på dofter.. Mår inte illa heller. Kan va lite yr ibland å är trött! Vaknar också på nätterna och är dyngsur i svett! Någon annan som svettas nattetid?

• gällka88

Är de vecka 13 (12+0) som man är ute ur "farozonen"?

Jag vågar knappt gå på toa om dagarna för jag är rädd de ska va blod...

Hujja.. Vecka 7 (6+3) nu.. Varför går tiden så sakta!!!?

• gällka88
    Anniiica skrev 2015-04-26 19:29:51 följande:

Berättade för min mamma idag, hon skrek rakt ut och började gråta! Tror någon längtar efter att bli mormor! Så skönt att berätta för någon:) nu får man bara hålla alla tummar och tår att det denna gång går hela vägen!

Någon mer som berättat?

Har endast berättat för en kompis, som tvingade mig ta grav.test och för mina två handledare på praktiken..

Klurar på hur ja ska berätta för min mamma.. Å samma för sambons föräldrar.. Ska dock inte göra de förrän efter vecka 12...
  • gällka88

Idag är de jobbigt. Har känslorna utanpå, blir tårögd för ingenting! Kräktes av att ha tandborsten i munnen. Kissnödig som rackarn. Å trött, trött trött trött!!!

• gällka88

Va avis jag blir på alla som ska göra vul... Tror ja måste "hitta på" en anledning hos BM på måndag för att få göra ett...

Skulle också behöva göra ett för att få de bekräftat att de är nåt därinne.. Är så svårt att förstå!

Svar på tråden BF december 2015 :-)