BF december 2015 :-)
Vart bor ni alla förresten?
Vart bor ni alla förresten?
Någon annan vars bebis i magen har hicka väldigt ofta? Här är det flera gånger om dagen sen några dagar tillbaka, haha. Behöver jag vara orolig?
Yey! Nu har nog jag och sambon äntligen kommit överens om en vagn!!
Har kollat in Emmaljungas nya kollektion å de blir mest troligt en Super nitro med luftdäck å en babylift istället för liggdel!
Jag har fått "ge upp" några önskemål men får väl komma ihåg de å ta upp de i framtida diskussioner ;)
Hur går de för er andra? De är väl några som redan köpt!
Vi behöver syskonvagn men är helt förvirrad av vilken man ska välja.. gillar inte bugaboo så den går bort, måste vara individuellt vändbara sittdelar, stora svängbara hjul och inte för liten liggyta i sittdelen då dottern är lång. Hrmm...
Besök hos BM idag.
Jag: bltr 130/70, hb 113 och viktnedgång på 2 kg. Ska börja med järntabletter
Bebis: hjärtslag på 146/min. Tog ett tag innan hon hittade hjärtslagen så ja hann nästan bli nervös!
Fick även veta att ja ska få göra om glukosbelastningen efter v28 och även göra ett TUL i vecka 32. Allt detta pågrund av min övervikt...
Exakt hur går glukosbelastningen till? :)
Jag längtar så oerhört mycket efter att barnet ska komma. Jag har fortfarande massor att fixa, som flytt o inhandling av barnprylar. Har fortfarande inte ens köpt barnvagn men ändå vill jag ha bebisen NU. Tiden går sååååå segt känns det som haha.
Är ni andra färdiga med allt vad det innebär att snart ha en bebis hemma?
Nån fler som har typ sammandragningar? Eller ja vet inte om de är sammandragningar men kan ibland känna hur livmodern blir alldeles hård.. En del dagar mer å en del känner ja inte alls nåt...
Vet inte om de har med hur mycket ja stått å gått på jobbet.. Ska börja skriva upp å se om de har med varandra å göra...
Av vad jag förstår så är det helt normalt att ha gått upp 5-10 kg nu (runt vecka 21-25) så jag tycker inte era viktuppgångar låter konstiga alls!
Jag tycker jag det är kul att se att magen växer och börjar anta en mer gravidform, innan kände jag mig mest plufsig! :)
Hörrni det här med gravidförsäkringar.. Har ni nån? I så fall vilken? Gratisvarianten eller nån som kostar?
Fellow preggos! Jag har en fråga... Jag behöver ha en kudde mellan mina ben när ja sover för att inte få ont i ljumskarna. Den jag har nu är för smal... Tror ni att en amningskudde skulle funka eller måste man köpa en "riktig" gravidkudde?
Minns ni när man rekommenderas sluta sova på ryggen, och vilken sida var det "bättre" att sova på med tanke på blodtillförseln?
Någon annan som känt att allmän oro och typ... katastroftankar har dykt upp under graviditeten? För mig har det blivit väldigt jobbigt, så jag ska nog ta upp det med bm nästa gång vi ska dit. Kanske finns någon kurator eller liknande jag kan gå och prata med.
Mina bröst har börjat läcka ?? låg o vilade häromdagen och kände hur det rann sen blev det en liten pöl på lakanet. Har ni varit med om detta?:)
Någon som ska söka gravpenning och börjat fylla i ansökan och fattar hur man ska höra? Va dom är ute efter?
Ja håller på att bli tokig!!
Någon som ska söka gravpenning och börjat fylla i ansökan och fattar hur man ska göra? Va dom är ute efter?
Någon som ska söka gravpenning och börjat fylla i ansökan och fattar hur man ska göra? Va dom är ute efter?
Jag kan också få ont i sidan när jag cyklar, det hugger och sedan sitter det i ett tag. Långt ner på höger/vänster sida. Brukar tänka att det är ligamentsmärtor, men har egentligen ingen aning om vad det är.
En fråga: Hur sover ni? På rygg elker på vänster/höger sida? Läste att vänster sida ska va bästa sovsidan för bebisen, men vet inte om jag tror på det. Vad säger ni??