Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF december 2015 :-)

Hej!

Tänkte också hoppa in lite smått i tråden :). Nyplussad och om allt går väl blir det beräknat BF 12/12 :). Har haft 2 mf så vågar inte riktigt ropa hej ännu MEN tänker glädjas åt detta tills motsatsen bevisas ;). Vi är så himla glada! Sedan vi började försöka har det gått 14 månader så nu är det verkligen på tiden! :)

• BowserSchnauzer

Jag håller med er andra i tråden om just tröttheten - svårt att veta om det är för att det har varit mycket på jobbet sista veckan men jag är heeelt slut, helst skulle jag vilja sova hela dagen. Får tvinga mig till jobbet och att inte somna där :P

Annars går det ganska bra. Gasig och lätt lätt molvärk till och från, känns lite lätt spänd i brösten. Inget speciellt illamående ännu, men luktsinnet är definitivt skarpare än vanligt :)

• BowserSchnauzer

Klart man tänkt på att det blir ett decemberbarn. Men samtidigt har vi försökt i 16 månader så vi är bara överlyckliga över en liten bebis. OCH man är ju hemma så mycket i början, skönt att det är säsongen bär man ändå blir inne mycket. Och årets jul blir bara lugn och mysig, lätt att motivera att ta det lilla lugna när man har en spädis :).

• BowserSchnauzer

Vad roligt att läsa om er andra! Någon annan som nojjar lite till och från de perioder under dagen som symtomen försvinner? Jag har molvärk och "bröstvärk" lite till och från men sen när jag inte känt det på någon timme så kommer jag inte riktigt ifrån att tänka mf... (5+0 idag) Försöker verkligen ställa om mentalt och glädjs verkligen åt detta men mtp tidigare historia så känns det lite tidigt att ropa hej på något vis - även om jag faktiskt har mer symtom denna graviditet än tidigare som blev mf... Vad har ni andra för strategier för att hantera dessa känslor? Kram

• BowserSchnauzer
    Triomamman skrev 2015-04-11 08:44:07 följande:
    Jag har tyvärr inget bra svar på denna frågan eftersom jag oroat mig för samma saker tidigare graviditeter och oron hänger kvar, likaså när barnet kommit till världen ;). Det man kan försöka intala sig själv är att det finns inget jag kan göra för att det ska gå på eller andra hållet, och man ska tillåta sig själv att vara gravid på riktigt när man fått veta det :).

Att symtomen kommer och går är väldigt vanligt och helt normalt :)
    Jo men visst, jag känner ändå att så fort tankarna kommer så tänker jag att vi väntar barn, inte missfall. Tror att det blir lite lättare om någon vecka eller två då detaljer lite mer verkligt så att säga. Vi har nog ändå tänkt berätta för några ganska tidigt trots "risken", man vill ju dela glädjen och om det inte går så vill jag att dem ska veta varför vi är ledsna. Man får inte ta ut så mycket i förväg... :)
  • BowserSchnauzer
    Lyckligajag skrev 2015-04-12 20:41:49 följande:

Jag är en planerare av mig och har listor till allt så sambon blev inte så förvånad när jag redan skrivit ihop en inköpslista till bebis.. Vill börja handla nu men får allt vänta nån månad till men vi har sagt att efter inskrivningen på mvc ska vi gå köpa första kläderna, så mysigt! Någon som är likadan som mig och börjat kolla runt och skrivit inköpslista? :)

Hi hi, jag har börjat skriva en lista och fundera på lite möbler och dylikt som kan behövas (ex klädförvaring). Vi ska flytta till ny lgh för att få större innan bebis kommer så har lite att planera kring det också.

Har faktiskt inköpt första loppisfyndet idag, en barnstol som jag inte kunde motstå... Ska vänta liiite innan jag avslöjar det för mannen, han tycker vi ska vänta lite. Men jag vill ju gärna börja NU, vill gärna ha allt klart igår för att få ro i sinnet... :)
  • BowserSchnauzer
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-12 21:01:55 följande:

Någon som berättar de för föräldrar syskon eller så än? :)

Vi ska berätta nästa helg för mamma och sambo, känns lite oundvikligt eftersom vi bokat in en vinprovning... Alternativet skulle väl vara att spela sjuk men känner nog att vi vill berätta ändå. Då kommer jag precis gå in i v7...
  • BowserSchnauzer
    Sookie85 skrev 2015-04-13 22:42:39 följande:

Riskakor (lättsaltade) fungerar bra för mig då jag ofta mår illa mellan måltiderna... :)

Jag har kört lite morotsbitar och äppelbitar på jobbet när illamåendet sätter in. Känns ganska neutralt och iaf morotsbitar är ganska lätta att bära med sig.

Har annars märkt att jag verkar äta lite mindre portioner än innan - någon annan som känner samma? Känns liksom som att man blir mätt fortare och då och då lite lätt illamående så då vill man ju sluta bara av den anledningen...
  • BowserSchnauzer
    fantasy06 skrev 2015-04-14 19:53:01 följande:
    Jag gick upp 25 kg förra gången och hadeassa vätska i kroppen och såg ut som en flodhäst typ. Vill absolut inte det denna gången. Jag har ett löpband som jag börjat gått så smått på. Så länge allt känns bra i kroppen tror jag man kan träna det mesta. Jag har en kollega som gick på skivstång/intervall på Friskis till ca v 30. Så så länge kroppen känns ok så träna på :)
    Jag tänker att allt är okej om det känns bra, tror inte riktigt man orkar som innan. Situps känns inte som en hit heller. Jag tänkte försöka fortsätta jogga och annars promenader, går också på ett smidighetspass i veckan och tänkte försöka fortsätta med det. Men visst, HIIT kanske inte är en hit iaf inte efter några veckor har passerat... :)
  • BowserSchnauzer
    aeberg skrev 2015-04-15 21:18:39 följande:
    Urinvägsinfektion brukar funka någen eller några veckor ;) då får man ju inte drika alkohol medans man går på medicin och msn kissar i regel ofta :)
    Man kan ju också tacka ja till ett glas vin men sen inte dricka på riktigt så att säga. Eller se till att vara först på plats på krogen och beställa in alkoholfritt så ingen behöver höra. Många blir ju frågande om man säger "nej tack" men om man har kvar i glaset är det inte alltid lika uppenbart... Eller som sagt i hemlighet byter ut det ;). Min erfarenhet är att folk inte kommenterar så mycket om man dyker upp med alkoholfritt ex Loka när man varit i baren men däremot så misstänker dom ju så om man inte vill att någon ska ana måste man vara lite mer påhittig.
Svar på tråden BF december 2015 :-)