Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF december 2015 :-)

JenvonT skrev 2015-04-17 11:59:21 följande:

Var på tidigt VUL idag på grund av minimalt blodblandade flytningar (helt ofarligt var det) Dock visade det sig att vi ska ha tvillingar!!! Otroligt chockerande men jättekul smile2.gif

Är det fler som väntar tvillingar här? smile1.gif

Oj! Vad spännande :)! Hade du misstänkt något, haft väldigt mycket illamående eller så som det väl sägs att tvillinggraviditeter har?
  • BowserSchnauzer

Jag har mått lite illa till och från, började i v6 (v7 idag :)). Har kunnat hantera det och inte handikappande men liksom obehagligt, har sluppit kräkas.

Tänkte boka in första hälsosamtal hos BM närmsta 2 veckorna... Hur har ni gjort?

• BowserSchnauzer
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-18 16:11:09 följande:
    Händer så mycket i den här tråden så jag måste fråga,hur många missfall har du haft?
    Jag har haft många tyvärr :/ Lika jobbigt varje gång och fy vilken oro jag känner ibland....men precis som din svärmor säger så är det så,bebis kommer när tiden är inne :)
    Jag har barn sedan förr och precis som förra graviditeten så är jag kluven,ena dagen känns allt jättebra och för att sen bli lite orolig!
    Men överlag känner jag mig lugn :)
    Jag har haft 2 mf, 4+3 och 6+2. Försöker glädjas åt denna graviditet men klart man är orolig ibland, man vill ju så gärna att det ska gå bra men eftersom man varit med om motsatsen så vet man ju vad som kan hända. Jag försöker kör mindfulness och slå ifrån mig tanken när den kommer, tror det kommer kännas lättare på onsdag eftersom tisdag är samma längd i graviditeten som förra mf (6+2 alltså). Hur långt hade du gått på dina mf?
  • BowserSchnauzer
    madde3 skrev 2015-04-18 21:21:47 följande:

Jag har smyg läst eran tråd ett tag. smile1.gif Och äntligen kan jag också skriva här att jag har bf i december smile1.gif Mitt 3e smile1.gif är såå lycklig!!

Grattis till plusset!
  • BowserSchnauzer
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-20 01:36:52 följande:
    Usch jag gillar inte den här första tiden.....dagarna sniglar sig igenom dom dagar man känner sig osäker och lite orolig.....jag har haft ont av och till ikväll,känns som om "mensmagen" är tung och värker....
    Ja visst känns det som att tiden går lååångsamt. För mig har det varit lite som mensvärk till och från sedan plusset (2v sedan), mest på natten när jag ska sova och då gärna kombinerat med lite illamående. Tänker att det är livmodern som växer :). Har sagt till min man att även om det är lite jobbigt så försöker jag tänka att det är ett positivt obehag - det ska ju bli vår lilla bebis och då tar jag "gärna" kräkningar framöver också om det behövs... :)
  • BowserSchnauzer

Hoppsan, det blev ändå att jag bokades in på hälsosamtal nu på onsdag :). Lite pirrigt ändå - vilka andra har varit/ska dit snart?

• BowserSchnauzer

Jag hade också en blödning igår, blev alldeles iskall (var rött och som början på mens liksom), men det var bara då nu ingenting och inga klumpar eller så. Tyckte symtomen avtog igår men idag börjar jag känna mer i brösten igen och vill inte äta så mycket pga lätt illamående så tror ändå (tills motsatsen bevisas!) att det faller under den breda kategorin "normalt"... Ska diskutera med BM på hälsosamtalet idag. Ringde gyn igår och de tyckte jag kunde avvakta eftersom blödningen slutat, att det var vanligt med blödningar i början av graviditeten (googlade fram att drygt 1/4 som blivit fullgångna haft blödning i tidig graviditet). Så försöker tänka positivt (lättare sagt än gjort ;)).

• BowserSchnauzer
    Anniiica skrev 2015-04-23 19:29:17 följande:
    Jag blev avrådd till vecka 12, sen sa min bm att man får känna efter själv, men promenader går ju bra :)
    Är det för att du haft upprepade mf? Annars brukar det ju inte vara några restriktioner (förutom kontaktsporter som boxning och dyl)
  • BowserSchnauzer
    Misshjb skrev 2015-04-25 12:14:02 följande:
    Det är vanligt att symptomen kommer och går. Det sa min bm förra graviditeten när jag var orolig. Har mått bra ett par dagar och nu kom illamåendet igen. Snart får du tillbaka den :)

Visst hade ni varit på vul och sett hjärtat slå?
    Tycker också att symtomen kommer och går, illamåendet varierar - gärna kommer det precis när det är dags att börja äta. På kvällen/natten mår jag värst av någon anledning. Och stundtals hiskeligt trött, varierar dock från dag till dag.

7+0 idag, längtar sååå tills utgången av v12 och inskrivning, önskade tiden gick lite fortare så den störst missfallsrisken är över.
  • BowserSchnauzer
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-25 21:51:19 följande:

Alltså jag mår skitdåligt !!
    Vet inte vad det är,men är alldeles matt,skakig i knäna,helt ostadig,yr och ont i huvudet.....hjärtat slår i över 100 slag i minuten 105-128 .... och jättehårt!

Detta har hållit på nästan hela veckan nu :/

Oj, att hjärtat slår så snabbt hela tiden låter inte sunt. Allt behöver ju inte ha med graviditeten att göra. Tycker det låter vettigt att söka sjukvård för om du mår dåligt av det. Kram
Svar på tråden BF december 2015 :-)