Inlägg från: Frankie86 |Visa alla inlägg
  • Frankie86

BF december 2015 :-)

Hej! Får jag hänga på här? ????

Jag är gravid i v11 och bf är 1/12 ????

Mitt tredje barn, jag har Felicia som fyller 5år på fredag och Oscar som fyller 2år i juni. Denna graviditet kom som en härlig överraskning. Vi har kämpat som två galningar för dom andra två, dottern kom till med hjälp av insemination och sonen med ivf. Denna är helt spontan, vilket skulle vara svårt för oss enligt läkarna.

Ser att ni pratat en del om viktuppgång, men båda mina gick jag upp ca 22-23 kg, det viktiga är bara att ta tag i det sen när man har ork.

Jag gick med i viktväktarna efter sonen kom och gick ner totalt 18kg, kände mig super nöjd och smal för en gångs skull. Hade gått ner 10kg själv efter förlossningen så jag tog 5kg extra från ursprungsvikten. Skönt!

Vi får helt enkelt se hur det går denna gången ;)

• Frankie86

Jag har valt att inte göra kub, vet inte vad jag skulle göra med provsvaren. Var däremot på ett vul den 28/4, så skönt o se lilla bebisen med hjärta som pickade och små armar och ben. Var då i 8+5 nu är jag i 11+1. Mår fantastiskt bra, detta är tredje barnet och det kom till på naturlig väg, dom andra två har kommit till med hjälp av assisterad befruktning. Helt otroligt :) 1/12 är vi beräknade, väntar på tiden till Rul :)

• Frankie86

Velvet: jag håller med angående flytningarna. Helt annan karaktär än annars, jag har tyvärr fått rätt mycket så det börjar svida och klia. Dock inte svamp, det har Gyn konstaterat. Man får mera rikliga flytningar när man är gravid tyvärr ????????

• Frankie86

Nu har jag fått tid för RUL 2/7. Ska bli så spännande. Bara hoppas att allt är som det ska med bebis! Vi tog inte reda på kön med första barnet, men med andra gjorde vi det. Hade drömt att jag födde en son och det stämde. Denna gången "önskar" jag mig en till tjej men har haft en dröm om en son. Vi får se vad vi bestämmer oss för till rul, vi är ju såklart jätte nyfikna. Gick in i v13 idag (12+0). Sååå skönt :)

• Frankie86

Våran lilla flicka som är beräknad 9/12 (dock flyttad 8 dagar bakåt så jag tror hon kommer tidigare). Jag vet när jag hade ägglossning och när vi hade sex, så för mig känns det märkligt att dom flyttar mig 8 dagar bakåt. Vi får väl se helt enkelt. Detta är tredje barnet :)

• Frankie86

Jag bor i Vallentuna, norra sthlm och väntar vårt tredje barn. Är beräknad 9/12 men tror och hoppas hon kommer tidigare.

Jag jobbar på kontor och hade tänkt gå hem den 20/11 som är fredag. Har hittills mått hur bra som helst, bara hoppas det håller i sig :)

• Frankie86
    Carolinetellebo skrev 2015-09-06 19:38:48 följande:

Fina magar! Känner mig väldigt liten jag.

phpBYFit961220.jpg

Gick in i V.26 igår.

Jag får som spänningar långt ner, i livmodern. Känns ungefär som när man e jättekissnödig och blåsan e utspänd. Sen lättar det efter liten stund, kan komma o gå ibland. Är det sammandragningar? Men detta känns lite obehagligt. I land när jag stressar kan magen bli hård o spänd, det tror jag e en sammandragning? Så svårt o veta...

Nån som känner igen sig?

Fin mage :) allas magar ser helt olika ut. Det är kul att dokumentera sin egen för att sen kunna gå tillbaka och jämföra veckorna emellan :)

Det du känner i livmodern är sammandragningar, fullt normalt. Kroppen övar inför den stora finalen. Men om du känner att det blir för mycket och jobbigt när du stressar och är för fysisk, så är det bäst att dra ner på tempot. Det är kroppens sätt att tala om för dig att ta det lite lugnare.

Mycket sammandragningar kan dock vara ett tecken på uvi, så prata med din barnmorska om det kommer väldigt tätt.
  • Frankie86

Idag gick jag in i v 28 (27+0). Jag har sen igår kväll haft som "håll" i vänster nederdel av magen. Det har hållit i sig hela dagen och känns riktigt obehagligt. Är rätt så påfrestande att sitta, gå och stå. Det enda som känns okej är att ligga ner.

Det hela gör det inte lättare att jag är ensam hemma med våra två barn, 5 & 2år. Tålamodet är i botten och jag vill bara ligga ner. Känns som att bebisens tyngd blir för mycket nedåt, som om att jag skulle vilja gå och hålla upp magen.

Funderar på att jobba hemifrån i morgon pga det.

Någon annan som känt så här?

• Frankie86
    chokladgroda skrev 2015-09-10 21:18:47 följande:
    Har inte skrivit här på ett par månader nu men du och jag har BF samma dag och igår fick jag PRECIS likadant!! Haft så hela dagen idag också, och är också själv hemma med två små så vet hur tufft det är. Man vill helst stänga in sig i sovrummet och vila hela dagen men det funkar ju liksom inte. Jag tror att det beror på tarmarna. En läkare sa att gravida ofta har ont på vänster sida i nedre delen av buken pga att tarmarna jobbar långsammare. Tänker att det nog beror på det. Annars är det väl ligamentsmärtor..

Jag har haft förvärkar sen vecka 16 men senaste veckan har dom börjat göra ondare, som mensvärk som strålar ner på insidan låren samt bak i korsryggen. Dessutom är dom tätare och kommer mer regelbundet. Dock går dom över efter någon halvtimmes vila så det är ju bara förvärkar men känns nästan som det händer något ändå för igår gick slemproppen. Vet ju att den kan återbildas men det känns som lite väl tidigt va? Någon mer som haft så?
    Va lustigt att du också har känt samma sak, och är lika långt gången. Det gör ibland läskigt ont i magen, hur jag än rör mig. Känns bekant med tarmarna, dom lever sitt eget liv just nu. Trög och fisig, ursäkta äckeldetaljer. Det där med 2 barn hemma gör inte saken bättre heller.
    Det känna lite läskigt med att det drar och spänner hela tiden, speciellt när min man befinner sig i Köpenhamn och kommer hem i morgon eftermiddag.

Träffade Gyn igår pga flera svampinfektioner, hon nämnde då att slemproppen kan lossna nu men återbildas hela tiden. Så det ska inte vara någon fara. Men om du får blödningar och ont tycker jag att du ska kontakta förlossningen.

Det hela har gått som en dans på rosor tidigare, nu vill jag bara dra täcket över huvudet. Vetskapen om att min yngsta kommer vakna kring kl 05:00 gör mig inte lugnare.

Härligt med barn, men det är skillnad på att vänta första och det tredje ;)
  • Frankie86
    Roxy81 skrev 2015-09-13 13:43:50 följande:

Kan vi inte uppdatera BF-listan? Det börjar ju faktiskt närma sig. :)

Själv har jag BF 9 december

Jag har också bf 9 december :) tror dock att hon kommer något innan. Känner mig inte bekväm med att jag blev flyttad totalt 10 dagar bakåt :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)