BF december 2015 :-)
Sen har dom sina rekommendationer att gå efter, men jag har aldrig hört någon fått skäll för amningsnapp. Det är ju ett hjälpmedel för att amningen ska fungera.
Tänk på att man har rätt att byta Bvc-sköterska om man inte känner sig nöjd och trygg med sin.
Det är mycket funderingar man har som förstagångsförälder, tänk på att inga frågor är dumma :)
Hoppas det löser sig med amningen för er! Det är ju jätte skönt om det fungerar och om man vill amma. Annars finns det fullgoda alternativ i ersättning. Glöm inte det :)
Idag är min lilla Alice 3v, ska till Bvc på viktkontroll. Hon har sen hon föddes enbart gått upp i vikt, så amningen lär ju fungera. Men även jag är slut på att få amma 2-3ggr per natt. Mina bröst är rätt så ömma nu. Men mellan 2-3v har dom allra flesta en tillväxtperiod och då måste dom snutta upp sitt behov.
Har beställt en bröstpump, tänkte pumpa sista kvällsmålet och ställa i kylen och ge ersättning inför natten för o se om hon sover längre första passet. 2timmar i sträck är inte tillräckligt för mig ;)