Inlägg från: Frankie86 |Visa alla inlägg
  • Frankie86

BF december 2015 :-)

Cheysa skrev 2015-11-27 22:56:22 följande:

I tisdags skulle jag på rutin kontroll igen, dock var trycket högt och de talade om för mig att det var dags för igångsättning! Den startas direkt vattnet går på natten kl 01:30 och det fortlöper på fint. Öppnar mig 3 vid lunch 5 och tidig em 9,5 sedan.... Händer inget! Bebis vägrar flytta sig ändan ner hur mycket jag än kryster värkarna är intensiva och på kvällen 20 timmar efter vattnet gått är jag så slut. Vid kl 00:30 kommer läkaren och talar om att ks är det naturliga valet nu efter allt "jobb" jag lagt ner och jag håller med har inte mer att ge! Självklart så tar inte bedövningen som den ska på mig på ks så jag får bli sövd. Kl 01:50 26/11 föds vår dotter och kl 05:00 får jag se henne för första gången! Läkaren på tisdagens ultraljud hade skrivit att hon skulle väga 3850 gram och hon kom ut på 3940 gram så det får man kalla godkänt! Jag är så tacksam för alla bm och hela förlossningen som peppat och stöttat under denna tid.

Stort grattis till dottern! Va jobbigt att det inte gick hela vägen med igångsättningen. Inge roligt att behöva gå igenom nästan hela förloppet och sen inte kunna avsluta själv.

Men som sagt skönt att hon är här nu. Rätt bra beräknat av bm på vikten. Några gram extra kan man nog få räkna med :)

Njut av underverket! Stort grattis ännu en gång!
  • Frankie86
    Polly 98 skrev 2015-11-29 14:46:19 följande:

Jag har bf 9/12, så 10 dagar kvar.

Jag har också bf 9/12 :) nedräkningen är i full gång. Jag hoppas dock på att föda inom dom närmsta dagarna, blev beräknad till den 1/12 först och har fött dom andra två dagen innan bf. Så i morgon skulle passa väldigt bra tycker jag :)
  • Frankie86
    Polly 98 skrev 2015-11-29 17:57:27 följande:
    Spännande! Jag tycker också att i morgon är en bra dag! Har gått över med alla mina utom första (blev igångsatt 1 månad tidigare pga havandeskapsförgiftning) Orkar bara inte gå över. Vet ni om det är pojke el flicka?
    Då kan vi bestämma att våra små juveler kan komma i morgon :)
    Vi har tagit reda på att det är en liten flicka. Har en av varje redan.

Har ni tagit reda på kön och vad har ni sen innan?
    Inga tecken på havandeskapsförgiftning denna gång?

Denna graviditeten är den enda gången jag har högre blodtryck än mitt normala. 140/90, enligt bm ligger det på gränsen till för högt. Men jag känner ingen skillnad i kroppen iaf.
  • Frankie86
    Polly 98 skrev 2015-11-29 20:18:41 följande:
    Vi har 3 pojkar och en flicka och väntar enl rul en flicka. Jag har haft högt blodtryck med 3 av barnen (inte denna gång) flickan som är nr 3 blev jag igångsatt med också fast då på bf + 6.
    Ni har fullt upp med andra ord. Hoppas er lilla tjej kommer snart och att du slipper få högt blodtryck.

Ja det känns bra att jag inte känner av något från blodtrycket. Om det inte vore för att bm mätte blodtrycket hade jag inte vetat någon skillnad.
    Ingen protein i urinen iaf.

Men jag ser inte fram emot förlossningen och smärtan som kommer med den.

Några knep, du som gjort det några fler ggr? :)
  • Frankie86
    mammmiamaria skrev 2015-11-30 11:06:33 följande:

Jag har BF den 8/12 och jag har allt för mycket tankar i huvudet just nu. Jag oroar mig för jul, att släkten ska tycka att jag är löjlig när jag inte vill komma och träffa alla på en gång. Hur löser ni det? Jag vill att vår lilla familj ska stanna hemma och sen bjuda in släkten på besök nån timme och kanske två och två eller så i juldagarna. Orkar man? Ska vi känna oss tvugna att ta emot besök bara för att det är jul? Vi blir igångsatta som senast den 23/12 och då löser det ju sig ändå men annars?

Alla har rätt till sina känslor! Men var beredd på att dom kan ändras :)

När vi väntade första barnet var jag helt säker på att jag inte ville att någon skulle besöka oss på bb. När hon väl hade kommit så önskade jag inget annat än att familjen kom och hälsade på.

Vi har bf 9/12 med tredje barnet och kommer ha julafton hemma hos oss i år för enkelhetens skull. Självklart får ingen sjuk eller förkyld släkting komma hit men annars blir vi 10 vuxna och 4 barn hemma hos oss på julafton.

Kommer delegera mycket av maten till resterande familj, men jag ser fram emot att min mans familj kommer hit och firar med oss i vårt hus.

Men alla har självklart rätt att känna som dom vill och det ska självklart respekteras av resterande familj.

Men jag tror nog att ni kommer orka, om barnet kommer kring bf :)

Lycka till! :)
  • Frankie86
    mammmiamaria skrev 2015-11-30 11:38:50 följande:
    Tack för ditt svar! Det är möjligt att jag kommer att ändra mig men jag känner också att vi inte kan tvinga nån småförkyld att stanna hemma från mina svärföräldrars julfirande bara för att vi kommer. Detta är riktigt svårt tycker jag. Min mans familj har sett fram emot detta väldigt länge eftersom våran bebis blir första barnbarnet och vi har varit försökt få barn i 6 år. Jag är mest rädd att det blir lite för mycket både för mig och för bebisen. Jag känner att jag vill ha lugn och ro omkring mig de första veckorna.
    Nej det förstår jag verkligen. Det är inte lätt att hantera sina känslor och alla andras känslor och förväntningar när man får barn.

Kanske ni kan åka hem till svärföräldrarna på julaftons förmiddag på en fika eller att dom kommer hem till er i lugn o ro? Man behöver inte umgås med alla bara för att det är jul. Men det är nog mångas förväntningar.

Men julhelgen har flera dagar än bara julafton.

Jag förstår längtan efter det efterlängtade barnet. Vi hade också svårigheter att få till dom två första barnen.

Var öppna med hur ni känner inför släkten. Ni hinner träffas. :)
  • Frankie86

Full aktivitet i magen nu när det är 9 dagar kvar till bf. Jag hade hoppats på att hon skulle komma idag den 30/11, men så lär det inte bli.
    I morgon är det datumet som vi fick på ett tidigt ultraljud i V8+3, sen på rul så flyttade dom mig till den 9/12. Vi får väl se vem som har rätt.

Börjar bli mer o mer nervös nu och tycker mig känna av lite mer molande känsla i livmodern vid sammandragningarna.

Hur mår ni andra?
    Och hur får ni dagarna att gå? :)

• Frankie86

I natt har jag vaknat av mer smärtsamma sammandragningar.

Dom har hållit i sig. Sen jag gick upp och gjorde iordning barnen till förskolan vid kl 7 har jag haft mer smärtsamma sammandragningar ca 8-9 ggr.
    Hade en alldeles nyss.

Får svårt att stå rakt upp och vill bara krypa ihop och försvinna.

Har precis packat mannens bbväska för att vara förberedd.

Förberett dagis på att barnvakterna kan komma.

Men eftersom det är trean så är jag mera inställd på att det kan vara mera lurigt innan det drar igång på riktigt.

Var dessutom tvungen att gå på toa och kräkas lite galla innan jag satte mig i bilen.
    Hur normalt är det?

• Frankie86

Här känns det som att jag drabbats av falska förvärkar! Typiskt!

Det sägs ju vara typiskt för tredje barnet att det kan vara lite trixigt att veta när det drar igång.

Nu har jag legat o vilat i soffan ett tag och egnast fått en stark sammandragning.

Så väntan fortsätter. Haha :)

Hur mår ni andra?

• Frankie86
    Snobi skrev 2015-12-01 14:51:17 följande:

Jag vet ju inte hur någonting ska kännas, men jag undrar om jag kanske hade några förvärkar i natt? Låg iaf vaken framemot kl 2 med sammandragningar som molade lite och framför allt med ett tryck neråt. Har haft mycket sammandragningar i flera veckor men de har hittills inte känts så mycket alls, bara påverkat andningen lite. Hann såklart börja tänka att bebisen kanske kommer före söndag, men idag är det bara vanliga sammandragningar igen.. Jaja, får väl lugna mig lite. Känns konstigt att bli så peppad av att något gör ont och bara hoppas att det ska bli värre.

Ja det är verkligen konstigt med förvärkar och smärta. Man ser fram emot dom men sen när dom kommer så inser man att det gör så jävla ont och ännu värre kommer det att bli när dom blir mer intensiva och tätare inför förlossningen.

Dom jag har haft idag gör så fruktansvärt ont att jag blir lite rädd för vad som komma skall.

Upptäckte att slemproppen har börjat släppa nu dessutom. Bebis känns vild i magen mellan förvärkarna.

Ladda med vila och det man är sugen på att äta :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)