Inlägg från: PlusLängtan |Visa alla inlägg
  • PlusLängtan

BF december 2015 :-)

Hej.

Jag kliver in i tråden även om jag fortfarande inte riktigt vågar hoppas på att det blir en decemberbebis för oss.

Har BF 11 december, är i v. 12+2 idag.

Vi har 2 haft missfall under 1 år (första v. 9 andra v. 12).

Hade ett tidigt missfall ett år innan det också.

Så man vågar inte riktigt hoppas än. Även om varje dag som går nu är en dag närmare bebis, så är det ändå oroligt. Försöker dock att inte oroa mig, men ibland är det lite svårt.

Har ännu inte berättat för någon, vi har velat vänta. Vi berättade förra sommaren för mina svärföräldrar redan i v 7 (vi kunde inte hålla oss). Missfall två veckor senare var inte lika kul att behöva berätta.

Så nu har vi väntat.... och väntat.... och vi kanske väntar lite till.

Ska tillägga att vi försökt i flera år innan jag blev gravid första gången.

• PlusLängtan

Vad trevligt att komma tillbaka och läsa om KUB och andra tester som gått bra. Vad skönt för er :)

Jag funderar på det här med KUB, verkar som att alla gör detta. Det får man inte i mitt landsting. Bor ni alla där man får det om man vill, eller vänder ni er privat?

• PlusLängtan

Velvet, tack, jag får höra med BM och se vad hon säger. Hon var inte hjälpsam alls i min förra graviditet när jag frågade om det dock. Fick till svar att det var helt onödigt om jag inte har det i släkten.

Jag tänker nog gå till någon annan denna gång. Kändes inte bra där...

• PlusLängtan
    Beya skrev 2015-06-02 19:40:59 följande:

Här får man det gratis om man är över 32 år.

Jag är 30, blir 31 i år.
  • PlusLängtan

Välommen Alliss :)

Här verkar alla göra KUB test. Jag trodde inte det var så vanligt att göra, men det får mig att bli lite orolig och vilja göra ett också när man läser om alla som gör det.

• PlusLängtan

Jag är så kluven till KUB test. Vet inte alls. Göra eller inte göra?!

Skönt att läsa från flera som väljer att inte göra det iaf. Det lät innan som att alla här gjorde det.

• PlusLängtan
    Så vit skrev 2015-06-06 11:09:26 följande:

Vi var inne på gyn igår för att jag var så extremt orolig efter blödningen. Det var helt fruktansvärt. Första VUL vi var på i v 9 såg vi direkt en liten plutt och ett hjärta som slog. Nu såg vi bara en liten plutt och inget mer. Läkaren tittade länge och sa ingenting innan vi fick ett "tyvärr".

Så vi var tvungna att bestämma direkt om vi skulle ta bort det medicinsk eller med skrapning. Vi fick väl bestämma snabbt så det blir skrapning för jag har inte lust att få ut klumparna hemma så nu får vi vänta tills nästa vecka och jag får gå omkring med den i mig till dess. Vi hade gjort IVF och var så glada. Det var vårt sista embryo och vi kan inte bli gravida på naturlig väg så vi får börja om från noll igen. Livet suger väldigt mycket just nu. :(

Beklagar verkligen! :(
  • PlusLängtan

Jag tycker att det är så svårt att inte handla något till bebisen, så nu har jag tjuvstartat med lite kläder. Samtidigt är man fortfarande orolig, men man måste fokusera på att det kommer att gå bra. Så ja, lite bebiskläder har det blivit :)

• PlusLängtan

Jag har satsat på 50/56 på dubbelstorlek. Annars har jag köpt 56. Får se om bebisen kan ha det. Men efter 2 missfall och vi nu kommit till 13+5 måste det få firas och glädjas, så lite shoppar vi allt :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)