Inlägg från: PlusLängtan |Visa alla inlägg
  • PlusLängtan

BF december 2015 :-)

Jag ska också vaccinera mig. Min bm tyckte det var bra att göra, eftersom det kan vara farligt när man är gravid. Ett plus när bebisen kommer är att den då har skydd också.

Sovställningar, ja usch säger jag. Man sover som en kratta, ont hur man än ligger efter en stund. Och upp på toa. Halsbränna och törstig.

Kan det inte bli december nu?!

• PlusLängtan

Stort GRATTIS till alla bebisar som har kommit :) 

Här går man fortfarande och väntar. Men har ju BF (enligt RUL) den 16:e, så inte konstigt. Hoppas att det tidigare VUL som sa 11:e är mer rätt. Vill ha bebisen ute nu! Vi längtar så mycket :) 
    Borde nog packa den där BB väskan åt mig och mannen. Vi har bara packat för bebisen än så länge. 

• PlusLängtan
    Snobi skrev 2015-12-02 14:08:47 följande:
    Skönt att höra att det är fler kvar som väntar. Kändes som att det bara small till och alla fick sina bebisar helt plötsligt :P Längtar också väldigt mycket!
    Ja, tyckte det jag också! Och här bara väntar och längtar man... 
    När har du BF? 
  • PlusLängtan
    Snobi skrev 2015-12-02 14:19:59 följande:
    På söndag! Kände ev. några förvärkar en natt men i övrigt känner jag inte så mycket, så jag är ganska inställd på att gå över tiden. Känner du något? Är det första barnet?
    Så nära :D Hoppas att du inte behöver gå över, iaf inte så många dagar! Jag känner bara ganska mycket sammandragningar (eller förvärkar? hur vet man skillnad?) på kvällarna framför allt. Annars som molnande mensvärk vid enstaka tillfällen. Ja, det är första barnet. Så spännande! 
  • PlusLängtan
    Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke 

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka 

Snobi: BF 6/12, första barnet.

Syndrom: BF 14/12, första barnet. 

BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke 

PlusLängtan: BF 16/12, första barnet, flicka

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka 

Honsomvill: BF 20/12, första barnet, pojke

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka 

Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke 

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka. 

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka. 

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.
  • PlusLängtan
    velvet skrev 2015-12-03 08:52:52 följande:
    Exakt så upplever jag det också. Det är andra barnet för mig men vår dotter föddes med ett planerat kejsarsnitt i vecka 38+4 så jag har ingen aning om hur det känns när någonting sätter igång.
    Nej, det är så svårt att veta vad som är vad. Samtidigt sägs det att sammandragningarna inte ska göra ont, men mina är ju inte vad jag skulle kalla smärtfria, även om det inte heller är lidelsefullt. Men dom känns. Fast har känt dom i ganska många veckor nu, så antar att det är just sammandragningar det är, och inte förvärkar. Eller!? Så knepigt att veta... 
  • PlusLängtan
    Snobi skrev 2015-12-03 09:42:22 följande:
    Samma förvirring här :) Men smärtfria sammandragningar har jag haft i flera veckor så för mig verkar de inte betyda så mycket. Har fått för mig att förvärkar ska göra mer ont? I natt hade jag två sammandragningar som gjorde pyttelite ont, men sen inget mer. Så frustrerande! Sätt igång bara! ;)
    Ja, eller hur, så frustrerande. Men värre för dig som är så nära. Jag har ju ändå lite längre kvar... Lite avundsjuk på er som ska bli igångsatta på ett sätt, ni vet ju när ni ska in. Att inte veta gör mig lite knäpp :P 
  • PlusLängtan
    Frankie86 skrev 2015-12-03 21:56:03 följande:
    Förvärkar känns som en sammandragning då magen blir hård men att du även får som "mensvärk" och att du blir påverkad av den. Jag var tvungen att fokusera och "pusta o flåsa" mig igenom den. Sen slappnar magen av igen.

Så upplevde jag dom iaf :)

Värkar blir mer intensiva än förvärkar och du måste fokusera mera på andningen och hur du står/rör dig :)
    Lite tips på hur det kan kännas :) Tack! 
Svar på tråden BF december 2015 :-)