Inlägg från: PlusLängtan |Visa alla inlägg
  • PlusLängtan

BF december 2015 :-)

Tycker att det är jobbigt med spökmånaderna, som jag antar att jag har kommit in i nu, för jag känner mig knappt gravid.
    15+3 idag, och jag tycker inte jag märker det. Från dagligt (i stort sett konstant) illamående, ömma bröst, daglig huvudvärk och ljuskänslig - till att inte känna av någonting alls... Det känns konstigt och faktiskt jobbigt.
    Vill känna, blir orolig av att inte göra det.... 
    Men om nu sommaren äntligen är på väg så ska man väl inte klaga, blir ju skönt att kunna njuta lite av den :) 
    Samtidigt som jag har lite noja så försöker jag verkligen att tänka bort det, och se framåt.... 

Och då blir det så jobbigt att stå emot att börja göra i ordning i bebisens kommande rum. Det ska tapetseras om, målas garderober (som blir en mer neutral färg än dom är för tillfället), och så ska alla saker vi har i det rummet hitta ett annat rum att  bo i :P Blir bra att rensa lite, har i dagsläget två gästrum i huset och två rum är dessutom bara förråd, så ska bli underbart att få göra ett bebisrum :D
    Vill börja nu, men sambon säger, efter sommaren! 
    Han har rätt, det tycker jag med, men det kliar i fingrarna! 

Jag funderar också på gravidförsäkring, är kanske dags att skaffa en? 

• PlusLängtan

Hallonpaj,

Jag hoppas verkligen att det är bara noja som snart går över för oss :)

Det tar lite på kraften när man är orolig. Men vi får försöka att inte låta det ta över!

• PlusLängtan

Jag ska på RUL den 14/7. Kommer då att vara i 18+4.

Ska bli så spännande. Jag har ju inte känt något fladder eller så som flera andra har gjort. Så ska bli mysigt att se bebis :)

Vi tror att vi vill veta kön, men har inte helt bestämt oss... Vi har nästan 2 veckor på oss att bestämma det iaf.

När vi har varit där och sett att bebis mår bra så kommer vi att berätta, än så länge vet bara ett fåtal personer.

Ska bli skönt. Jag längtar....

• PlusLängtan
    gällka88 skrev 2015-07-02 13:56:57 följande:

Vilka fina magar! Jag ser bara tjock ut.. Alltså som tidigare!! :(

Börjar tro att de inte är nån plutt där inne!

Samma sak för mig... Har börjat fundera om det kommer att synas någonsin...
  • PlusLängtan

Ardagan: Så tråkigt att höra! Beklagar verkligen. Lycka till nästa gång, när ni orkar försöka igen!

• PlusLängtan

Ensamstående1980; Välkommen och grattis!

Åh vad jag längtar tills jag får se min lilla där inne också! Bara 9 dagar kvar nu :)

• PlusLängtan
    Ensamstående1980 skrev 2015-07-05 17:25:39 följande:

Tack PlusLängtan :)

Spännande resa detta! Längtar just nu till mitt Rul den 3/8, om jag inte har helt fel för mig så kanske man kan få veta vem det är som bor där inne då också? :)

Jag och min man funderar också på att höra vem det är som bor där inne. Men jag har hört att det inte är alla ställen som dom vill berätta vad det är för kön på bebisen. Det visar sig väl. Men jag tror vi kommer fråga :)
  • PlusLängtan

Ont i huvudet är helt normalt. Jag hade det dagligen i lite över en månad.

Det är något med tunnare kärl i huvudet eller så. Nej jag ska inte säga säkert att det var så, men något liknande, och helt normalt enligt min BM

• PlusLängtan

Honsomvill : Jag förstår vad du menar med värsta spökveckorna. Är där jag också, och är supernervös inför rul på tisdag.

• PlusLängtan
    Honsomvill skrev 2015-07-09 19:31:43 följande:

Är nojig över att alla andra verkar ha magar medans jag inte tycker att jag har någon alls.. Är i v16

Det är säkert ingen fara alls :) Det är väldigt varierande och individuellt när det syns.
Svar på tråden BF december 2015 :-)