Inlägg från: PlusLängtan |Visa alla inlägg
  • PlusLängtan

BF december 2015 :-)

Var på RUL idag.

Lilla bebisen var helt stilla när vi började.

Jag blev så nervös... Men vad som kändes som en evighet för mig var inte långa stunden enligt min man. Då fick vi se hjärtat slå. Åh den lever! Sen började bebisen sprattla och fara runt.

Allt såg bra ut, hon sa att det är en fullt frisk bebis vad hon kan se, och det är med största sannolikhet en flicka vi väntar på!

• PlusLängtan

Jag var nästan helt 100 på att det var en pojke. Men det är med största sannolikhet en flicka. Så fel man kan ha.

Har förresten börjat kolla på barnvagn. Vilken djungel... Har ni några tips?

Det enda jag vet med säkerhet är att vi inte vill ha vändbart handtag då vi hört att det kan ske olyckor med dom vagnarna.

• PlusLängtan
    Cheysa skrev 2015-07-28 21:09:22 följande:

I torsdags upptäckte jag att tre (jag vet gick all in!) grav test visade att jag var gravid! 2006 fick jag domen av en läkare att jag inte hade pcos dock skulle jag aldrig kunna bli gravid naturlig väg. 2012 konstaterade en annan läkare att jag var en typisk pcos patient och idag fick jag inte bara beskedet att jag var gravid utan jag var dessutom i vecka 22! Bf beräknat till 1/12, och barnet växte på fint och såg välmående ut. Jag har under hela em suttit i någon form av chock här hemma.

Detta blir mitt och makens andra barn fick vår efterlängtade son genom adoption 2013 men det är min första graviditet.

Vad härligt för er! Grattis!
  • PlusLängtan
    emeliess skrev 2015-08-07 23:26:20 följande:

Å gör man inte det på mvc? Eller det är olika?

Jag gjorde det på MVC. Fick då sitta i väntrummet. Hade min man med mig och det var en till kvinna där som gjorde glukosbelastningen också, så jag satt inte ensam. Men två och en halv långa tråkiga timmar, och äcklig sockerblandning. Hade bra värde när det var gjort. Ska göra en till runt v 28 jag med. Ser inte fram emot det.

Återigen en fråga angående barnvagnar. Köper alla bara kända märken som emmaljunga osv? Vi har kollat på lite billigare som vi hittat när vi letade på blocket. Det är då inga kända vagnar, men dom uppfyller säkerhetskraven. Ingen som har någon erfarenhet av dessa från typ sweetbaby. Se eller adamsbabyshop. Se ? Eller andra liknande vagnar?
  • PlusLängtan
    Anniiica skrev 2015-08-22 10:14:05 följande:

Någon som känner av domningar och stickningar i handen?

Börjar tro att jag hållet på och få karpaltunnelsyndromet.

Inatt vaknade jag av att höger hand var bortdomnad 4ggr och vänster 5gr.

Så himla obehagligt.

Hoppas bara det inte blir värre då mina händer är mitt jobb! (Kock)

Jag känner av detta jag med. Har blivit bättre när jag sover, det var värre för en vecka sen. Jag har verkligen försökt att hålla handlederna raka och inte ligga på mina händer för att underlätta när jag ska somna iaf. Vad som sen sker på natten är ju svårare att styra. Men jag som älskar att sova på mage med en arm under kudden har det kämpigt med sömnen nu då varken på mage eller på arm / hand funkar alls... Tur att det kommer något gott i slutändan :)

Ett tips är att flera gånger under dagen röra på fingrarna och pumpa ut blod och hålla igång cirkulationen. Jag tycker det hjälper. Men det kanske är inbillning. Spelar mig iofs ingen roll så länge det känns bättre :)
  • PlusLängtan
    Anniiica skrev 2015-08-22 21:45:38 följande:

Får göra det, så kanske det hjälper:) tack för tipset.

Idag domna höger handen när jag skar grönsaker och sånt, höll på ca 1timme.

Handen domnar även om Jag läser för länge.

Mina domnar när jag har gjort samma rörelser en viss tid. Då har jag inte hållt på länge alls ibland. Sjukt jobbigt.... Men hoppas att det blir bättre snart det med.
Svar på tråden BF december 2015 :-)