• moruri

BF december 2015 :-)

Summer13:
    Ja jag har också funderat på att försöka ge råmjölken iaf. Tycker dock de är lite jobbigt redan att ta upp samtalet om att inte amma, alla här i Malmö är verkligen amningshitler inom sjukvården.

• moruri

Ssjj: ja det är ju det som känns fördjävligt :( finns ju risker med alla ingrepp.. :/ nu sitter jag och funderar på det där med försäkring. Har bara täckt en sådan gratis gravidförsäkring, men kanske är smart att täckna någon mer? Vet dock inte hur det fungerar nu när felet är upptäckt osv?

Jag hade för lite mjölk till båda mina, så fick fylla på med flaskan, sedan tog de bara flaskan, små snutta bara lite på bröstet. Ena 1 månad andra 3 månader. Det är skönt att veta exakt hur mycket de får i sig tycker jag, iaf första tiden. Och nu kanske ännu mer viktigt att hålla koll på hur mycket lillkillen får i sig och hur mycket han kissar ut pga förträngningen.

• moruri

Påväg hem från Ullared, puh! Helt galet!
    Blev en hel del julklappar till pojkarna. Lite smått till bebisen och en hel hög med skit jag inte kan komma på nu. Var ju väldigt lätt att spendera där... Fick plocka av saker innan jag gick till kassan för jag märkte att det spåra ut.
    Nu har jag typ allt fixat inför lillkillens ankomst, behöver bara köpa hem lite blöjor/bindor sen så! Tycker han kan komma på måndag, hade varit ett bra datum.

• moruri

Jag har också bf den 6e!
    Får la se, ena sonen kom 40+2 andra 41+1, så kan ju helt klart gå över några dagar.

• moruri

5 dagar till BF!
    Har också en del jag skulle vilja hinna med, har haft våra pojkar hemma från förskolan i två veckor, ville ge de lite extra tid och kärlek innan lillebror kommer, såklart hinner de pricka in att få vattkoppor just då, men de har som tur var försvunnit nu, skulle vilja hinna med att gå och titta på ett fisk akvarium och hinna gå till äventyrsbadet innan lillebror kommer, men det får vi väl se :p.

Sedan måste jag gipsa av magen, har gjort det med de andra två också, väldigt mysigt att ha sen.
    Tvättade upp ett halvfärdigt babynest jag ska försöka få klart också.
    Annars är vi klara för hans ankomst.

Ska på ett extra tillväxt ultraljud idag, ska bli skönt att få se honom, varit väldigt orolig senaste tiden på hur han mår. Både älskar och hatar internet, fortfarande den där svaga länken till down syndrome som oroar mig. Snälla bebis, va frisk
    >_<

Kurerar mig med massa gott, proteinpudding med persikohalvor och krossad proteinbar har blivit en ny hit här. Igår smällde jag i mig en halv låda paradisask, kanske mindre bra

• moruri

:,(
    Innan har han visar väga -7% av de. "Normala", nu ligger han på -20%, så han har inte följt sin kurva. 2600g idag, så nu gör de extra kontroller, ligger med ctg nu och ska få tid till att kolla näringsflödet imorgon.

Jäkla skit! Vill bara han ska må bra! :,(

• moruri

Skitnervös. Såklart googla jag låg födelsevikt och down syndrome, och det är tydligen vanligt! >_< missförstå mig rätt, kommer älska barnet lika mycket, men fy fan vad orolig/ledsen jag är. Vill ha honom på utsidan nu så jag vet hans tillstånd och så han kan gödas med massa ersättning.

• moruri

Nu vill de sätta igång mig ikväll! :'(
    Jag vill bara hem nu, fixa de sista och få sova och ta det lugnt och komma tillbaka imorgon bitti för igångsättning då. De sa de har hög belastning imorgon... Hon skulle prata med läkaren och komma tillbaka.

Aja, blir antagligen en bebis den 3/12 då.. Må han må bra.

• moruri

Fick gå hem! Skönt. Packar om bb-väskan med de minsta plaggen :( lillskrutten! <3
    Ska tillbaka kl 8 imorgon bitti och kolla hur moderkakan/tillförseln ser ut, men det blir antagligen igångsättning efteråt.
    Blev igångsatt sist också, väldigt jobbig intensiv smärtsam förlossning. Tänker nog be om epidural nu.

Svar på tråden BF december 2015 :-)