BF december 2015 :-)
Från att ha legat på +2kg har jag under de sista två veckorna lagt på mig till +6kg. Känns jobbigt! :( men tror jag har mycket vätska i ben/fötter/händer... Men jobbigt känns det :'(
Från att ha legat på +2kg har jag under de sista två veckorna lagt på mig till +6kg. Känns jobbigt! :( men tror jag har mycket vätska i ben/fötter/händer... Men jobbigt känns det :'(
Stress i livet resulterade i -4 kg.. Så nu ligger jag på +2 kg igen. Relationen är knagglig just nu. Tar mycket på oss med småbarn. Hur kommer livet se ut om några månader?
Nej, just nu är jag inte någon muntergök. Det mesta känns bara jäkligt tungt. :(
Velvet:
Tankarna snurrar runt runt. Vi har pratat om att vara särbo ett tag. Men så svårt att hitta en till lägenhet. Småbarnslivet har tagit död på romansen. Funderar på att börja "dejta" igen och se om vi kan väcka glöden. Nu sista tiden har han vänt sig till en kvinnlig klasskamrat utan min vetskap vilket har lett till massa onödiga svartsjukekänslor och tilliten sviker...
Fantasy06:
Eh? För att det inte alltid varit knakigt bara sista tre månaderna.
Sedan va det heller inte någon planerad graviditet då jag hade p-stav.
Tror du läst in mer än vad jag faktiskt skrev. Att han vänt sig till en kvinnligklasskompis menar jag inte att han haft någon romantisk relation med. Utan de har pratat lite i telefon sista månaden som vänner, båda läser på SFI och har gett varandra olika råd för att integrera med i samhället.. han hade berättat för henne att vi hade det lite struligt nu. Och enligt mig delar man inte med sig om sånt förutom till sina närmsta. Sedan har jag studerat och jobbat heltid hela sommaren, graviditet och småbarn. Jag är gravid i 6e månaden och som jag skrev innan har vi haft det bra. Men men alltid så med familjeliv, folk läser in mer än vad som faktiskt var skrivet.
Anledningen varför vi fundera på om särbo kanske skulle kunna vara ett alternativ för ett tag är just för att vi inte vill bråka eller att det ska vara någon dålig stämningen inför barnen. Vi är väl medvetna om att det kommer utökning om 3 månader så just därför vill vi försöka lösa de "problem" vi har idag innan detta nya liv anländer.
Sedan hade jag som velvet aldrig valt att skaffa fler barn med en annan man. Så ja, alla resonerar vi olika. Men kul att du idag lever i en bättre relation.
Jag och min man tvivlar inte på att vi vill leva tillsammans, men ibland kan man hamna på sidospår och behöver hitta tillbaka på samma bana igen.
Nog diskuterat om min relation nu! :)
Är säkert bara vätska! Jag kan se tydlig skillnad på hur svullna mina ben är dag till dag :)
Beya: jag tog det helt klart som en "attack" när hon frågade varför jag valt att skaffa ett till barn. Jag menar "skadan" (bebisen i magen), var ju uppenbarligen redan gjord, så kändes som en jäkligt onödig frågeställning när jag uppenbarligen skrev om min situation för att få råd inte någon jäkla pekpinne i en redan "pressad" situation.
Sedan till din fråga så menar jag också som velvet vi har alla olika preferenser. Och jag kommer själv från en familj där det finns halvsyskon och jag vet att det ofta blir mer "problem" ju fler föräldrar som är med i bilden, så därför skulle jag avstå från att skaffa fler barn med en ny partner om jag redan hade barn. :)
Som sagt var det stöd och råd jag var ute efter. Inte något annat. Därav satt jag punkt i att säga "nog diskuterat om min relation". Var inte alls meningen att det skulle spåra ut så.
Lämnar det mer än gärna :)