• moruri

BF december 2015 :-)

Citrona: torr om både läppar och i munnen! :( måste ha vatten vid sängen. Men alla slemhinnor i kroppen blir ju mer sköra under en graviditet. Så är nog fullt normalt dock jobbigt :)

• moruri

Gälka88: jag hade nog köpt en sån där apparat som man lyssnar på hjärtljudet. Tror inte att de är så dyra och då kan du kolla själv när du känner dig orolig. :)

• moruri

När första barnet kom så åkte vi till min mans hemland för att hälsa på hans familj, samma där med att alla skulle visa mig hur barnet ska äta/sova osv. Usch vad jobbigt jag tyckte det var. Nästa gång är jag dessvärre en rutinerad trebarnsmamma och den som försöker tala om för mig då hur jag ska ta hand om mina barn kommer få sig en omgång :p

• moruri

Roligt att köpa massa söta babykläder. Har ju massor från pojkarna, men ska gå till en textilaffär och köpa mig lite nya tyger. Har sytt några plagg till pojkarna innan, så denna ska väl inte få det sämre ^^. Har ett babynest som nästan är klart också!

• moruri

Sitter i ryggmärgen när man en gång lärt sig ;)!
    Så himla mysigt att göra något med de egna händerna till lillen!

Gick in i vecka 26 idag, helt galet hur fort denna graviditet har gått. Visste iofs inte att jag var gravid förrän jag var i vecka 10. Tänk att han är här om 3 månader :o! Helt galet! Vill bara se honom nu. Lukta på hans lilla huvud och se hur lik han är pojkarna.

• moruri

Hela inlägget försvann visst..

Vaknade av kramp hela natten. Helt slut i benen idag och de är svullna som stockar. Får kramp nu så fort jag vrider benen samtidigt som jag går. Så blir robotstyle nu. :p Varit och köpt nya stödstrumpor idag. Sover med benen högt, något mer man kan göra? :/

• moruri

Nej! Ska kolla upp de!
    La just pojkarna men tog inte lång tid innan jag måste ställa mig upp stretcha ut foten. Gör så jäkla ont! :,(

• moruri

Inga magbilder än? :)
    På dagen ser jag inte särskilt gravid ut alls men så framåt kvällen så börjar det puta ut!
    V 27.

• moruri

Två vinterbarn och har kört på fleeceoverall och åkpåse, lätt att reglera så de inte blir för varmt då. :) har två stycken i 50/56 som vi pendlat mellan som kommer fungera finfint till denna pojke också! De slits ju knappast! :)
    Riktigt skönt att ha det mesta ordnat i klädväg. Sorterat bland alla barnkläder hemma, ska bara köpa några till outfits så han får några egna liksom :)...

Junior Marcelo börjar etsa sig fast i mitt huvud... Maybe baby that Will be your name...

Svar på tråden BF december 2015 :-)