Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

BF december 2015 :-)

taramn skrev 2015-12-14 20:56:28 följande:

Snobi - Va skönt att höra! Hoppas verkligen det är på g då :)

Beya - Haha klaga på! Lider med dig också. Hoppas din bebis kommer snart!

Fantasy06 - Jag har bara fått infon att ringa till förlossningen på onsdag så får jag komma på kontroll på torsdag för eventuell igångsättning. Men jag antar att ifall att ser bra ut o bebis mår bra får jag vänta. Samt ifall dom har fullt på förlossningen så får jag komma tillbaka en annan dag. Jag tror att man får gå till BF + 21 här men är osäker.

Jisses 21 dagar borde vara förbjudet. Håller tummarna att det startar snart.
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-16 17:55:10 följande:

Nu har jag haft regelbundna o lite smärtsamma sammandragningar sen 14.30. Även om jag fött barn innan så känner jag mig såå osäker på när det är dags o ringa in till sjukhuset! Med sonen gick ju vattnet så då var det ingen snack om saken men nu är jag bara osäker. Vill ju inte ringa in sen slutar de igen som de gjorde i måndags

Hur ofta kommer dom?
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-16 19:37:41 följande:

Mellan ca 5 minuter. Vi kommer nog åka in på en koll iaf

Håller tummarna att ni får stanna kvar o att ni får träffa er flicka :)
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-17 13:29:12 följande:

Hon kom kl 1 natt ) allt har gått bra o vi har precis fått komma hem:)

Stort grattis :)
  • fantasy06
    emelieen skrev 2015-12-19 00:17:42 följande:

Har hört om så många som läcker råmjölk under graviditeten att dem tom måste sova med handduk vid brösten och använda inlägg under dagen så nu måste jag fråga hur det är för er? Jag läcker nämligen ingenting, och min tanke är att amma. Om man inte läcker under graviditeten, har det något att göra med hur amningen kommer gå? Någon kunnig som vet? Börjar känna mig lite udda haha.

Har inget som helst med varandra att göra. Jag läckte inte ett dugg men amningen funkar ändå.

Men funderar starkt på att börja ge ersättning på natten. Började amma kl 23 o hon håller ff på med ett uppehåll på 30 min när vi försökte få henne att somna. Jsg sitter o gråter för jag inte orkar mer. Har jag sen otur vaknar hon om en 2,5-3 timmar o ska äta i 2 timmar igen.
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-19 07:49:32 följande:

Fick spinalbedövning o skulle aldrig vilka vara utan den! Vilken befrielse att få den!

Här är en till som ammat hela natten o känner mig trött o uppgiven. Mina tankar har också gått till ersättning iaf en gång på natten. Skönt man inte är ensam om de här tankarna, kände mig så kass i natt

Förstår inte varför man får dåligt samvete för man har tankarna om ersättning. Dagarna tycker jag det är helt ok att amma men natten hade det varit skönt med ett avbrott där pappan kan mata. Visst man kan ju pumpa men känns enklare med ersättning på nåt vis.
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-19 12:41:14 följande:

Precis! Håller med. Vi var på återbesök nu o lillan hade gått ner i vikt o låg precis på gränsen. Men den bm var så förstående och hon tyckte att jag kunde ge något mål ersättning då och då, vilken befrielse! Känns ju så hopplöst att amma hela natten och ändå inte få en mätt och glad bebis.

Ellie får i sig tillräckligt förmodar jag för hon hade gått upp allt hon gått ner på BB tiden när BVC var här i tisdags :)

Skönt med förstående barnmorska. Tror nästan det är de äldre barnmorskorna som prompt tycker man ska amma fullt ut :)
  • fantasy06
    velvet skrev 2015-12-20 05:10:27 följande:

Är det normalt att svettas på nätterna (som om en hade feber) efter förlossningen? Jag har gjort det varje natt sen han föddes för 1,5 vecka sen. Vaknar plaskvåt.

Har det likadant. Har börjat bli lite bättre nu. Hon är 11 dagar idag :)
  • fantasy06
    velvet skrev 2015-12-26 10:17:59 följande:

Vill inte jinxa någonting men måste ändå fråga, är det möjligt för en 2,5 veckas gammal bebis att känna skillnad på dag och natt redan? När han föddes upplevde jag att han vaknade med typ 2-3 timmars mellanrum dygnet runt, men de senaste två dygnen har han varit mycket mer vaken på dagarna och i natt sov han ganska många timmar i sträck, vaknade och ammade för att sedan somna om igen. *håller tummarna att detta fortsätter*

Jag har ingen aning men tror inte det. Kanske bara så att han blivit mer nöjd :) min flicka som med är 2,5 vecka har sovit hela natten en gång men sen har resten varit med matningar trots mer vaken på dagen :)
  • fantasy06
    miicha skrev 2016-01-06 20:06:42 följande:

Hur mycket vakentid har era bebisar? Tycker min lilla sover mest hela tiden..

Hur gammal är den lilla? Min tjej sov det mesta de första 2-2.5 veckorna. Nu är hon 4 veckor o år mer o mer vaken om dagarna.
  • fantasy06
    Beya skrev 2016-01-15 21:24:40 följande:

Jag är så orolig att min lilla ska få RS-viruset :( alla runt omkring och nu är även jag förkyld.

Hur mycket isolerar ni er? Jag åker iaf inte iväg och handlar med henne eller vistas bland stora folkmassor.

Nu ska vi ev få besök av några i helgen som känner sig något rossliga i helgen men det vågar inte jag o jag förstod på dem att de tycker jag överdriver.

Dom säger ju att bebisen har ett visst skydd mot förkylningar när de ammas. Vi hade sambons som här förra helgen o han var dunderförkyld. Men han var bara inte när ellie eller rörde henne inte. O hon har klarat sig. Vi är på maxi o andra affärer o handlar med utan bekymmer. Alla är vi ju olika såklart, men jag tänker inte isolera mig hemma hela vintern. Som sagt förkylda folk får inte vara nära henne det är min gräns :)
  • fantasy06
    Beya skrev 2016-01-25 10:39:56 följande:

Har ni varit på efterkontrollen? Hade ni då ert barn med er eller hade ni någon med er? Tänkte att det är ju inte så lätt om bebis börjar skrika när man sitter i gynstolen:)

Jag ska på den imorgon och ha både lillan o stora killen med mig. När jag var på efterkontroll efter stora killen pratade vi bara. Ingen koll alls.
  • fantasy06

Min tjej blir 5 månader snart. Tiden går ju i rasande fart. Har gett henne ersättning i ca 3 månader nu. Det bästa beslut jag tagit :) har börjat ge henne gröt med. Hon äter med god aptit :)

Hon är en lugn harmonisk liten flicka. Enda gången hon gnäller är när hon är hungrig. Sover hela nätterna med

Äter kvällsmat vid 19-20 o vaknar för mat igen mellan 6-8. Så vi har det hur bra som helst.

Trist du (taramn) ff dras med bekymmer :(

Svar på tråden BF december 2015 :-)