Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

BF december 2015 :-)

Roxy81 skrev 2015-08-08 10:16:42 följande:

Nej vi har bara gjort RUL. Barnmorskan frågade när vi kom till de regionerna om vi ville veta könet och det ville vi. Ja, va tror ni då, sa hon och frös bilden. Det syntes tydligt at det var en tös. :) Men som barnmorskan sa, hon kan ju inte garantera till 100%, så hon sa till 97%, haha. Men det känns ju ganska säkert. Skulle det bli en pojk, så har vi ju ett namn till honom med. :)

Oki. På vårt rul sa hon att om det är en pojke så döljer han den väl. Men vågar ändå inte fullt ut ställa in mig på en flicka. Även om lite rosa blivit inköpt.
  • fantasy06

Går in i v 24 imorgon. Och ibland när jag går eller står upp känns det som hela magen ska ramla ner. Svårt att förklara hur det känns men typ så :)

Någon mer som känt så eller vet varför o om det är ok att det känns så ?:)

• fantasy06
    Anniiica skrev 2015-08-09 14:33:35 följande:

Nu har vi också beställt vagn, blir en från emmaljungas 2016 års kollektion.

Fanns inte många kvar, så fick boka idag, annars skulle det dröja tills V50 innan vi kunde få vagnen. Nu får vi den mitten/slutet av november :) plötsligt blir allt så verkligt!

Vilken har ni beställd? Vi tog en super nitro. Lounge grey sittdelen och dark grey på liggdelen. Vi beställde v 30 :)
  • fantasy06
    Anniiica skrev 2015-08-09 16:41:32 följande:

Det blev en edge duo combi, mörk vinröd, därav leveranstiden. 4 fasta lufthjul med krom chassi:)

När får ni eran vagn?

Hon fråga när vi ville hämta den. Så ska hämta den 1 månad innan bf. Kunde fått sen tidigare med men inte nödvändigt :)
  • fantasy06
    Syndrom skrev 2015-08-11 18:50:23 följande:

Är det någon som har koll på hur långt man behöver gå som längst innan igångsättning i Borås? Har bf 14 december och vill helst inte behöva gå över till januari om bebisen inte kommer tidigare av sig själv :)

Hade jag fått välja hade jag hellre gått över till januari :)

Men söger som inte 14 dagar som längst? Om man för övrigt mår bra alltså.
  • fantasy06

Går in i v 25 imorgon. Idag har jag haft ont i navelhöjd men ute till vänster. Mellan navel o sida kanske man kan säga. Känns som det kniper till, känns mer ibland inte skönt alls. Kommer och går hela tiden. Kommer även när jag vilar. Någon som varit med om liknande?

• fantasy06
    panisette skrev 2015-08-16 09:28:33 följande:

Av vad jag förstår så är det helt normalt att ha gått upp 5-10 kg nu (runt vecka 21-25) så jag tycker inte era viktuppgångar låter konstiga alls!

Jag tycker jag det är kul att se att magen växer och börjar anta en mer gravidform, innan kände jag mig mest plufsig! :)

Hörrni det här med gravidförsäkringar.. Har ni nån? I så fall vilken? Gratisvarianten eller nån som kostar?

jag ringde mitt försäkringsbolag länsförsäkringar, de har en gratis gravid försäkring och en som kostar 1200kr. Jag tog den som kostar för den ersätter betydligt mycket mer vid komplikationer vid förlossning och ev felaktigheter efteråt. Tex om barnet är blint, har något annat "fel". Tecknar man sen deras barnförsäkring drar de av 500kr på den om man har gravidförsäkringen som kostar.
  • fantasy06

Låter inget kul alls att förhållandet knakar. Men varför väljer man att skaffa ett barn till om det redan är knackigt? Det lär ju tyvärr inte bli nåt bättre med en liten till :(

• fantasy06
    moruri skrev 2015-08-20 14:42:22 följande:

Fantasy06:

Eh? För att det inte alltid varit knakigt bara sista tre månaderna.

Nej då är det ju lite svårt att förutspå.

Men i mina ögon ska ett förhållande inte knaka på det viset. Om det pr ett bra förhållande. Jag är själv skild o har en ny man i mitt liv. O jag skulle aldrig skaffat fler barn med min fd då vi hade det knackigt. Ibland bra o ibland dåligt. Med min nya är det till 99.99% bra. Aldrig känt som så att vi inte hör ihop eller knackigt på ett dåligt vis.
  • fantasy06
    velvet skrev 2015-08-20 15:36:25 följande:

Det är klart att alla resonerar olika kring det där. Jag skulle aldrig skaffa ytterligare ett barn med någon annan än min dotters pappa. Då skulle jag avstå från fler barn. Men förstår såklart att inte alla tänker på det viset. :)

Jag resonerade säkert likadant iofs när jag var i det förhållandet. Inte förrän man ser det ur en annan synvinkel som man inser hur det var.

Men skaffa barn med samma man bara för att om man lever i ett dåligt förhållande är ju inte att rekommendera. Barn känner mer ön vi tror. Är inte vi glada o lyckliga är inte dom det.
Svar på tråden BF december 2015 :-)