Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

BF december 2015 :-)

När man fått reda på könet på rul och bm säger "om det är en pojke döljer han det väl" hur säker kan man va på att det stämmer då?

Har hittat en jättefin Emmaljunga vagn med rosa detaljer. Men det är 2015 års modell o de nya modellerna har inte den färgen. Ev kan man ju inte lämna tillbaka o byta OM en pojke tittar ut pga utgående modell. Vågar man chansa?:)

• fantasy06
    Beya skrev 2015-07-13 09:57:03 följande:

Man kan räkna ut det på babyhjälp.se

Jag väger lika mkt som jag egentligen inte ska väga förrän i sjätte månaden:/

Gick med in där och kollade. Väger som i månad 6 jag med. Men med sonen för 9 år sedan gick jag upp 25kg, samlade på mog sjuka mängder vatten. Gick ner allt någon vecka efter förlossningen. Gått upp 6 kg nu men är inget jag stimmar över :)
  • fantasy06
    Dakine skrev 2015-07-14 20:04:45 följande:

Fungerar väl även på pojke? Är ju bara en färg!

Ja absolut. Men hellre en neutral vagn då. Beställde idag :) så det blev en grå istället. Men jisses vad mycket pengar.
  • fantasy06
    flugsvamp skrev 2015-07-17 20:57:42 följande:

Kunde du föda vaginalt ? Fick du gå på extra ultraljud? När rättade det till sig? :)

Min moderkaka ligger också i framkant. Inger som spelar någon som helst roll, förutom att man som de ovan skrivit kan känna bebisen senare. Min låg långt ner så jag ska på ett ultraljud till när jag är i v 32 för att se om den flyttat upp sig. Om den "täpper" till utgången antar jag man gör ett kejsarsnitt.
  • fantasy06
    gällka88 skrev 2015-07-26 09:49:17 följande:

GAH! Ja måste få skriva av mig å eventuellt har någon som förstår för i min närhet är de då ingen som fattar!!!

Jag har de senaste dagarna fått den kortaste stubinen i världshistorien! Mitt tålamod är så kort att de räcker med att en människa öppnar munnen så får ja nästan ett utbrott!! Orkar inte med någonting!

På detta är jag trött och har ont i ryggen å folk fattar inte att jag behöver vila å inte orkar hålla igång hela dagarna!

Detta framträder oftast i utbrott som går ut över mina nära som jag inte kan kontrollera vilket gör att både dom och jag mår dåligt!! Vet inte va ja ska ta mig till!

Nån som känner liknande?

Jadå jag känner verkligen igen mig. Idag är en sån dag tex. Är sur. Vet inte varför. Så fort nån säger nåt håller jag på att explodera. Vill bara vara i fred. Men förödande hålla god min.

Dessutom kommer sambons pappa med fru på besök idag, de bor långt iväg, o ska stanna till imorgon och jag vet verkligen inte hur jag ska klara av att vara trevlig hela dagen. I värsta fall får jag åka hem till mamma o pappa när sonen hämtats av sin pappa i eftermiddag.

Är fruktansvärt att känna sig så här. Hoppas månaderna går fort så bebis snart kommer så man kanske kan få va sitt vanliga jag igen :)
  • fantasy06
    Noli skrev 2015-07-27 09:28:59 följande:

Visst är det fler här i tråden som har RUL idag? Efter lunch är det dags för oss, det blir ett utökat ultraljud med läkare pga en åkomma som mitt äldsta barn har. Tidigare har jag avundats er som haft RUL och verkligen längtat men idag känner jag mig mest nervös faktiskt!

Kommer säkert gå hur bra som helst. Jag var med galet nervös ändå till hon sa att allt såg bra ut :)

Lycka till!
  • fantasy06

Känns som det börjat spåra ur i tråden nu. Trodde tråden var till för att följas åt, dela inköp, oro, rul osv med varandra. Den här könsfrågan kanske hör hemma i ett annat forum. Alla har olika åsikter bara att gilla läget. Onödigt att det ska bli en tråkig ton i tråden bara för det.

Tror de allra flesta har en önskan/tanke/fundering ang kön. Men givetvis är barnet lika älskat och önskat ändå oavsett flicka eller pojke. Dessutom är ju inte rul 100% säkert. Så bara att vänta tills dagen då man ska ligga där och ha ont kommer och man får den underbaraste gåvan man kan få i livet.

• fantasy06

När man får reda på på rul att det är en flicka eller pojk. Hur säker kan man va på att det stämmer? Jag tog inte reda på det med sonen men denna gång frågade vi och bm sa att det är en flicka. Och om det är en pojke gömmer han snoppen väl.

Kan man ta ut i förskott att det är en flicka då?

• fantasy06
    Beya skrev 2015-08-05 10:15:52 följande:

Min bm sa att det är en flicka. Hon sa inget om att det inte är 100% säkert. Kanske för att hon visade upp sig så fint, stretade rejält o där var ingen snopp eller pung:)

Hade varit jobbigt om hon sagt att hon var osäker eftersom man ställer in sig o köper saker.

Det enda bm sa var att det aldrig är 100% säkert. Men hon såg som sagt ingen snopp och visade upp de tre strecken mellan benen på bebisen. Bm sa heller inget om att den knep eller att det var svårt att se.
  • fantasy06
    Roxy81 skrev 2015-08-07 20:16:32 följande:

Vi ska döpa våran lilla tös till Klara. Vi är rörande överens om namnet, det känns kul. :) Om det blivit en pojk skulle det blivit Ante, men det får vi spara till ett ev lillebror.

Har ni gjort något mer ultraljud för att vara säkra på att det är en flicka eller?
Svar på tråden BF december 2015 :-)