BF december 2015 :-)
Fick min mage gjord iaf. Försöker få i mig lite att äta för att ladda inför imorgon. Borde gått och lagt mig men kan inte se att jag kommer komma i säng förrän kl 1 iaf..
Nervös nervös! Vad ger man sig in på egentligen?!
Fick min mage gjord iaf. Försöker få i mig lite att äta för att ladda inför imorgon. Borde gått och lagt mig men kan inte se att jag kommer komma i säng förrän kl 1 iaf..
Nervös nervös! Vad ger man sig in på egentligen?!
Franky86: stort grattis!!!
:) tack alla för ert stöd <3
Har fått två suppar "igångsättningsgrejs" :p, minns ej namnet.
Har molvärk och endel sammandragningar men inte så mycket mer än så än. Nästa dos skulle bli större, så kanske det sätter igång då, hon sa man brukar räkna med ett dygn. Så får väl se om han vill titta ut innan tolvslaget. Sist tog det 7 timmar från att de satt igång mig tills brorsan var ute.
Fan vad nervös man blir för smärtan när man bara ligger här och väntar på den, får se om jag hinner få epidural, hon skulle säga till när jag kan få det så får jag avgöra då.. Men sedan är han mindre än min första son som vägde 3,3 så kanske inte "behöver", så svårt att avgöra. Massa tankar snurrar här i huvudet på förlossningen.
Hej världen!
Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!
Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3
Era kämpar! Har svårt att förstå att bebisen är här fortfarande, känner typ en oro i kroppen inför förlossningen (som redan är över :p, gick liksom för fort för hjärnan att hänga med att han faktiskt är ute.)
Försöker mig på att få igång amningen iaf, såklart vill han ligga tryckt mot bröstet hela nätterna, är dödstrött då jag tycker det är svårt att liggamma. Men att få snosa på denna lillkille är tamigfan det mysigaste någonsin. Älskade bebisdoft man blir som i trans!
Ska tillbaka för pku, vikt och så på måndag och så ska vi få remiss hem för att han ska få ett ultraljud på njurarna till att börja med. Men han äter sover och verkar nöjd, så hoppas han är ok.
Har ju inte blivit många kissblöjor dessa dagar. 2-3/dag. Så svårt att veta om de får
Tillräckligt men de känns som mjölken börjar rinna till nu.
Summer13: hur många kissblöjor har du bytt de första dagarna?
Stackare! Nästan så jag inte vågar skriva nu med risk för att provocera er! :p
Vägningen igår såg jättebra ut, ska till Bvc om en vecka igen och kolla. Kämpar på med amningen men mannen har fått ge lite extra ersättning när jag behövt lite avlastning. Känns helt konstigt att veta att man nu ska stanna hemma ett år, jag hade just kommit ut i skola/arbetslivet igen. Men känns så otroligt skönt att veta att det enda man behöver fokusera på nu är den lille bebisen. :) är helt kär i min lilla prins. <3
Han har dock inte fått något namn än, inget av alla de namn jag hade känns helt rätt. Blir tokig av att gå igenom namn efter namnlistor för att försöka hitta något som passar.
Velvet: stort grattis!!! :D vad härligt att allt gick bra!
Beya och snopi: verkligen jätteskönt med vikten, fortfarande lite orolig för det inte blir många kissblöjor.. 2 per dag, som inte är särskilt fyllda, tänkte ringa Bvc imorgon och höra med dom. (Tänker så det inte är att han samlar på sig urin nu där vid förträngningen.)
För mig känns det fortfarande så overkligt att han är här. Måste gå och kolla på han hela tiden när han sover då jag "glömmer" hur han ser ut och måste checka att han faktiskt är där! Haha! Sömnbristen är faktiskt inte helt åt skogen, enda som är lite jobbigt är att jag inte får in någon bra amningsställning liggandes så halvsitter typ upp med honom på bröstet hela nätterna. Han äter mycket nattetid, känns som jag bara halvsover och byter honom från tutte till tutte hela natten.
Enda jag märker av det på nu är att jag inte riktigt har lika mycket tålamod med storebröderna när de härjar runt.
Fantasy06: Jag va 2 c, öppen och hade en del tapp kvar när jag blev igångsatt, hoppas du får ligga kvar, hade jag "krävt"
ALLTSÅ FÖRÄLDRAPENNINGEN...... :'(
Jag har haft så sjukt mycket i livet senaste veckorna att jag typ helt glömt detta. Jag har sedan i juni jobbat som vikarie varje månad och senare haft ett vikariat för en kollega. Alltså tjänat väldigt olika sedan i juni. Jag har trott att det bara var att klicka i sin årsinkomst så får man det man ska, men nu sitter jag här helt förvirrad.
Jag har inte fått något arbetsintyg från min arbetsgivare...? Ska jag ringa dom och be dom skriva ett som jag sedan skickar in till försäkringskassan? Och sedan räknar de ut vad min dagsersättning blir? Alltså, blir såååååå förvirrad av deras information på hemsidan. Snälla någon själ? Lust att hjälpa?