• moruri

BF december 2015 :-)

Vår lilla gosse! <3

• moruri

Jag har tänkt att försöka studera på halvtid under föräldraledigheten, så hoppas att mina två pojkar kan få gå några timmar på förskolan iaf. De var sjuka endel förra året som de flesta blir när de börjar förskolan, men jag är nog en av de mammorna ni pratar om som inte är så rädd för sjukdomar. Jag tror mer på att exponering stärker immunförsvaret. :)

Förlossningen ja, puh! Min första var en dröm men sist så blev jag igångsatt då jag gick över tiden. Från första värken till han var ute var 4 timmar. Gick superfort och gjorde svinont. Lustgas och sån "morfin" spruta har jag använt vid båda mina förlossningar men denna gång funderar jag starkt på epidural.. Vill inte uppleva det igen.
    Men mest var jag vara så jäkla arg sist, att barnmorskan struntade helt i att jag inte ville ha några praktikanter där. Och min man för för feg för att skicka ut folk. Vill ha en så lugn förlossning som möjligt, med bara bm och usk som tittar till en då och då. Ingen jäkel som ska börja prata om massa skit. (Haha, blir upprörd bara jag tänker på den förlossningen).

• moruri

Velvet. Har väl 7 kg övervikt men har gått upp 2 kg hittills. Mina senaste graviditeter är det dock sista månaden jag skenat iväg i vikt. Men mest bara vatten! Gått ner nästan allt en vecka efter förlossningen.

• moruri

Här sparkas det också för fulla rullar, men har lite molvärk sedan igår då jag sprang efter
    Min son. Gjort väldigt mycket fysiskt de senaste dagarna, grejat hemma och cyklat mycket, så ska försöka ta det lite lugnare nu.

Idag är det tänkt att våra pojkar ska få börja sova i deras egna rum! Håll tummarna för att det ska gå bra att "fösa" ut dom från vårt sovrum innan lillbebisen kommer.

• moruri

Jag tycker alla kan få önska kön bäst de vill till sina egna barn, men jag blir jäkligt irriterad när folk önskar vad JAG ska få. Med två pojkar sedan innan hoppades "alla" på en flicka denna gång. Varken jag eller min man bryr oss om vilket kön. Men väldigt störigt när folk blir "besvikna" när vi berättat att det blir en tredje pojke.

Bor i Södra Skåne. Skulle egentligen avslutat usk studier på komvux i januari. Nu hoppas jag på att jag får köra de sista två månaderna på distans då kurserna redan är uppstartade och göra mina 5 veckors praktik vid ett senare tillfälle. Bf 6 dec. Så planerar att vara hemma från 1dec iaf

• moruri

Lite namninspiration kanske vi kan ha? :)

Mina topp tre namn är nu:
    Hector
    Giovanny
    Figaro

Ferdinand och Douglas heter bröderna!

• moruri

Velvet:

Vi har valt ett var av mellannamnen (men varit överens/accepterat varandras). Denna gång är det svårare..

Ikem Ferdinand Nikolai & Ezennia Douglas Carmelo, är deras fulla namn. Ikem och Ezennia kommer från hans land. Så denna gosse ska också få ett igbo-namn.

Era namn var verkligen också superfina!

• moruri

Frysta blåbär med mjölk och lite socker! Har jag mumsat massor av sista veckorna. Ganska jobbigt då jag blir skithård i magen, men ack så gott!

• moruri

Jag körde en online profylax, kostade några hundralappar men tyckte det var bra!

• moruri

2500 kr! Jisses! Kan man ju köpa en hel babygarderob för, haha! Då hade jag provat onlinekurs först och sedan om jag kände att jag ville ha mer gå irl-kursen.

Svar på tråden BF december 2015 :-)