velvet: Lyx! :D här får man dela dusch/toalett med den som föder i rummet bredvid på förlossningen också! Jag höll på att bli galen på det då jag bara ville sitta i duschen hela tiden, men det va ju upptaget, så släpade mig korridoren ner för att gå på toaletten stup i ett! Nej fy, hade det inte bara varit så praktiskt att vi bodde så nära malmö sjukhus så hade vi nog åkt till lund istället.
Amningen har inte fungerat för mig heller, första ammade jag i tre månader + ersättning, andra slutade jag försöka med amningen när han va ca en månad för det blev för jobbigt. Denna gång vet jag faktiskt inte hur jag ska göra. All press utifrån och på förlossningen/bm osv skriker ju att man måste amma typ. En del av mig vill nästan i ren protest inte ens prova denna gång. Men en annan del säger "kanske fungerar det denna gång", tar det som det kommer men kommer garanterat köpa hem ersättning och flaskor.
SsJj: Wow, låter som en riktigt tuff start! Blir så jäkla trött på folk som jobbar inom vården som uppenbarligen har valt helt fel yrke.