• velvet

BF december 2015 :-)

moruri - Vår dotter på 3,5 sover nästan alltid med oss (hon sommar dock lätt i sin egen säng) men vi har köpt en ny säng till henne och planerar att "fasa" över henne dit tills bebis kommer. Det lär inte bli helt smärtfritt, för varken henne eller mig (älskar att ha henne mellan oss när vi sover).

• velvet
    Kauwe skrev 2015-07-06 12:54:41 följande:

Hur är det med er andra - känner ni mycket av babyn i magen? Känner ni också utanpå då den rör sig?

Tycker jag så sällan känner något, fastän jag är 17+3, och det var ungefär denna tid min man kände rörelser med ettan. Ok, har några kilo fler nu än senast, som säkert "dämpar" rörelser utåt, men jag fortsätter oroa mig fastän jag fick höra hjärtslag senaste vecka Obestämd Den enda jag egentligen känner är då livmodern blir spänd åt ena hållet uppåt, oftast på morgonen eller kvällen då jag ligger i sängen...

Jag är på 17+0 idag och känner inga klara rörelser direkt. Ibland känner jag "någonting", men inga rörelser liksom. Gråter
  • velvet

Gah! Vi ska på RUL på måndag och jag är SÅ NERVÖS. Kan inte tänka på någonting annat.

• velvet

lundberg - åh vad roligt, grattis! Hur säkra var barnmorskan på att det var en pojke? När berättade hon det? Fick ni fråga? Är lite nervös att det inte ska gå att se eller att barnmorskan inte vill leta efter det.

• velvet

18+0 idag och dags för RUL, så nervös att jag mår illa! Minns inte att jag var nervös öht när jag väntade dottern, men nu känns det som att man vet vad som "står på spel" på något vis.

Jag har gått upp ca 4 kg (är normalviktig), är det normalt/inom ramen för vad som betraktas som hälsosamt? Hittar ingen bra sida där man kan läsa om detta. Tips?

• velvet
    Misshjb skrev 2015-07-13 07:25:48 följande:
    Har också rul idag. Så nervöst eftersom sista så hade vi avvikelse och fick avbryta i v 23:(. Håller tummar och tår. Vilken tid har du?
    Har gått upp va 2-3kg. Tror att vi båda ligger inom normalt. Kanske tom lite lite. Upp i vikt kommer vi gå ;). Lycka till idag. Kommer ni ta reda på kön? Det kommer vi göra.
    Vilken hemsk situation ni måste befunnit er i förra graviditeten. :( Nu skäms jag som är nervös "utan anledning". Stort lycka till idag hur som helst, är säker på att allting kommer att se toppen ut! Hjärta

Vi kommer definitivt att kolla kön, kommer att bli otroligt besviken om det inte går att se. Vad gör man då om man är ett kontrollfreak som oss? Bokar in ett privat "köns-ultraljud" antar jag? Drömmer

Jag minns inte hur mycket jag hade gått i vikt vid den här tiden i graviditeten med dottern, men jag tror på ett ungefär lika mycket. Jag slutade på ca 10-11 kg då och om jag kan hålla mig någonstans där den här gången också så är jag mer än nöjd. Hade gått ner alla kg några veckor efter förlossningen med henne. Nåväl, det blir som det blir. Jag kan dock inte direkt säga att jag trivs i min gravidkropp som så många andra gör. Speciellt inte nu när man har så lite kläder på sig. Antar att det är gamla hjärnspöken, men det är ju inte lättare för det...
  • velvet
    sosso08 skrev 2015-07-13 08:06:58 följande:

Har också RUL idag, också mer nervös nu än vad jag var med sonen. Kommer ta reda på kön om det går :p

Ihhh, spännande! Hoppas ni på ett speciellt kön eller kollar ni bara för att stilla er nyfikenhet? 
  • velvet

sosso08 - vi tänker också kolla! Håller tummarna för att det går att se. Vår dotter kommer att vara 4 år när bebisen kommer så vi tänker som ni, att det är bra (och roligt) för henne att kunna förbereda sig på lillebror/lillasyster. Och jag vill också förbereda mig. Nervöst!

• velvet

Beya - Det var precis den sidan jag letade efter, tack! Jag tror dock inte att man ska stirra sig blind på den där tabellen, förra gången gick jag upp mycket mer under den första halvan av graviditeten och mycket mindre under den andra halvan. Så oroa dig inte (om du nu gör det)!

• velvet

sosso08 - åh, grattis! Vilken känsla det måste varit att äntligen få berätta för sonen? Vad sa han? Allting gick bra för oss också, BF den 13/12 och det blir en lillebror. Så en av varje för vår del också vilket känns jättekul (även om vi hade blivit lika glada över en till tjej såklart!) :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)