Misshjb skrev 2015-07-13 07:25:48 följande:
Har också rul idag. Så nervöst eftersom sista så hade vi avvikelse och fick avbryta i v 23:(. Håller tummar och tår. Vilken tid har du?
Har gått upp va 2-3kg. Tror att vi båda ligger inom normalt. Kanske tom lite lite. Upp i vikt kommer vi gå ;). Lycka till idag. Kommer ni ta reda på kön? Det kommer vi göra.
Vilken hemsk situation ni måste befunnit er i förra graviditeten. :( Nu skäms jag som är nervös "utan anledning". Stort lycka till idag hur som helst, är säker på att allting kommer att se toppen ut!
Vi kommer definitivt att kolla kön, kommer att bli otroligt besviken om det inte går att se. Vad gör man då om man är ett kontrollfreak som oss? Bokar in ett privat "köns-ultraljud" antar jag?
Jag minns inte hur mycket jag hade gått i vikt vid den här tiden i graviditeten med dottern, men jag tror på ett ungefär lika mycket. Jag slutade på ca 10-11 kg då och om jag kan hålla mig någonstans där den här gången också så är jag mer än nöjd. Hade gått ner alla kg några veckor efter förlossningen med henne. Nåväl, det blir som det blir. Jag kan dock inte direkt säga att jag trivs i min gravidkropp som så många andra gör. Speciellt inte nu när man har så lite kläder på sig. Antar att det är gamla hjärnspöken, men det är ju inte lättare för det...