• velvet

BF december 2015 :-)

Beya skrev 2015-08-21 08:43:51 följande:

Oj här dömer vi varandra till höger och vänster!

Lite nyfikna på vad ni menar ni som skriver att ni aldrig skulle skaffa barn med en ny partner, då avstår ni hellre?

Jag dömer verkligen ingen. Det är min högst personliga åsikt att inte vilja ha barn med olika män. Lite svårt att ge en förklaring till varför, det är väll många olika faktorer som spelar in antar jag. Om jag och min sambo skulle separera (vilket jag verkligen varken tror eller vill) så skulle jag helt enkelt "nöja mig" med det barn jag redan har. Nu har vi ju snart två barn förvisso, och jag vill iaf inte ha fler, så det problemet kommer nog inte att uppstå. Det jag ville ha sagt med den kommentaren från början var att ALLA har olika preferenser gällande sin familjebildning och situation och det blir tokigt när man för över dessa föreställningar på någon annan som kanske har helt andra tankar.
  • velvet

Beya - jag skulle aldrig i livet stanna hos en man som jag inte är lycklig med, än mindre skaffa ytterligare ett barn med honom. Så där är vi lika. Skillnaden blir väll då att jag skulle avstått ifrån fler barn i framtiden, även om jag träffade någon ny. :) Nåja, nog om detta som ni skrivit.

• velvet

Jag har shoppat lite mer bebis-relaterat. Kunde inte hålla mig borta från den här fina skötväskan från elodie details. :) Tror att den blir jättefin till vår helsvarta Cameleon. :P Fler shoppinggalna?

• velvet
    emeliess skrev 2015-08-21 13:14:48 följande:
    Åh, vad fin! Vad kostade den, om man får fråga? Jag har verkligen gått loss med shoppingen. Speciellt bebiskläder! Köpte en skötbädd på Ikea för ett litet tag sen för jag tänkte att jag åker säkert inte hit igen innan bebis tittat ut... Och en sån här finns ju BARA på Ikea ;)
    Visst är den! Hoppas att den motsvarar mina förväntningar när den kommer, beställde den från ellos idag. Den kostar 1199 kr men dom har ju alltid en massa erbjudanden där (vi köpte vår "Sleepyhead" därifrån när dom hade något annat erbjudande, så tips om att kolla där!) så det blev "bara" drygt 1000 kr inklusive frakt. :D
  • velvet
    emeliess skrev 2015-08-21 13:17:19 följande:

Någon annan som känt att allmän oro och typ... katastroftankar har dykt upp under graviditeten? För mig har det blivit väldigt jobbigt, så jag ska nog ta upp det med bm nästa gång vi ska dit. Kanske finns någon kurator eller liknande jag kan gå och prata med.

I perioder så känner jag också så. :( Hänger nog lite ihop med min förlossningsrädsla. Det hjälpte dock massor med mitt aurorasamtal, och jag kommer ju att fortsätta gå där under resten av graviditeten. Min barnmorska stöttar också, så jag tycker definitivt att du ska ta upp din oro med henne!
  • velvet
    gällka88 skrev 2015-08-21 13:37:52 följande:
    Hela tiden.. Den enda gången jag inte gör de är när bebis sparkar hej vilt i magen.. Tror de har mycket att göra med mina blödningar.. Varje gång ja går på toa förväntat ja mig blod när ja torkar mig...
    Varenda gång de gör minsta ont tänker ja de värsta.. Var in akut på gyn i förrgår för att jag hade ont. Fick en tid direkt, mest troligt för att jag inte kunde sluta gråta...men allt såg bra ut!
    Börjar bli riktigt jobbigt!
    Usch vad tufft. :( Om ingenting annat hjälper så tänk på att det faktiskt inte är så lång tid kvar. Snart är bebis här.
  • velvet
    lillaknytet skrev 2015-08-21 18:02:38 följande:
    Satan i gatan vilken snygg Glad Vet fasiken int vad man ska ha för någon nu. Har ni köpt en Cam3? Jag är lite sugen på den blå som är quiltad inuti eller Buffeln. 
    Visst är den! Vi har kvar en svart, leopardmönstrad skötväska från Marc Jacobs också från dottern som vi ska varva med. :D

Vi har beställt en Cameleon 3 men den kommer först i slutet av oktober. Längtar!! Var lite sugen på Buffalo också, den är ju så fin! Hur tänker ni?
  • velvet

Tråkigt att se att så många verkar må dåligt. Jag har också en del problem, men inte direkt gravidrelaterade. För några veckor sen fick jag jätteont i min ena fot och ett område på den blev rött och svullet. Men självklart så kollade jag inte upp detta utan tänkte att "jag är väll svullen pga graviditeten" typ. Men tillslut blev det ohållbart och jag gick och kollade. Då visar det sig att jag har borrelia och fick därför penicillin som jag äter nu. Och nu har jag till på köpet fått influensa. Lite orolig för bebis blir man ju, men enligt läkaren så ska penicillinet vara okej? :(

• velvet

Vilken söt overall!

Vi har köpt en vit "vind fleece"-overall från POP som vi tänkt ha i vagnen, i åkpåsen. Men nu börjar jag bli rädd för att det blir för varmt? Den är visserligen lätt att öppna upp med dubbla dragkedjor. Vi köpte storlek 56 och den känns jättestor! Kanske måste köpa någonting mindre först? När vår dotter föddes (49 cm, 3240 g) så var storlek 50 på tok för stort.

• velvet

Hur mycket har ni andra "normalviktiga" gått upp i vikt nu? Tycker att det är svårt att hitta information om vad som är "lagom". Är vi vecka 27 och har gått upp 7 kg.

Svar på tråden BF december 2015 :-)