• velvet

BF december 2015 :-)

Jag håller tummarna för att vår tjej här hemma kommer att hjälpa oss att prägla och påverka kommande lillebror och göra honom till en lika underbar unge som dottern. :)

• velvet
    lillaknytet skrev 2015-08-04 21:56:29 följande:

Vart bor ni alla förresten?

Vi bor i Stockholm, Vasastan. :)
  • velvet
    summer13 skrev 2015-08-05 19:58:03 följande:

Jag har kontorsarbete och möjlighet att jobba hemifrån, min chef är väldigt medgörlig och vill det bästa för mig så hon har k8mmit med flera olika förslag hur jag kan göra. Allt beror såklart på hur man mår! Men fram till november ungefär, kommer n8g bli igångsatt i mitten/slutet av november!

Får jag fråga varför du kommer att bli igångsatt? Hur långt tid innan sätts man igång? Jag kommer förmodligen också bli igångsatt nämligen.
  • velvet
    moruri skrev 2015-08-06 08:20:18 följande:

Jag tycker alla kan få önska kön bäst de vill till sina egna barn, men jag blir jäkligt irriterad när folk önskar vad JAG ska få. Med två pojkar sedan innan hoppades "alla" på en flicka denna gång. Varken jag eller min man bryr oss om vilket kön. Men väldigt störigt när folk blir "besvikna" när vi berättat att det blir en tredje pojke.

Bor i Södra Skåne. Skulle egentligen avslutat usk studier på komvux i januari. Nu hoppas jag på att jag får köra de sista två månaderna på distans då kurserna redan är uppstartade och göra mina 5 veckors praktik vid ett senare tillfälle. Bf 6 dec. Så planerar att vara hemma från 1dec iaf

Herregud, det förstår jag! Jag hade blivit superprovocerad. Märkte det jag också, att människor i vår närhet "hoppades" på en kille bara för att vi har en tjej redan. Konstigt att andra tar sig rätten att kommentera det tycker jag. Vad har ni fått för kommentarer?
  • velvet

Någon annan vars bebis i magen har hicka väldigt ofta? Här är det flera gånger om dagen sen några dagar tillbaka, haha. Behöver jag vara orolig?

• velvet
    SsJj skrev 2015-08-06 12:46:56 följande:

På måndag börjar min "lilla" förskolan och jag har inget jobb att gå tillbaka till. Varit mammaledig till 100% i 4 års tid så nu blir det några timmar ensamt till december när bebis kommer. Har precis lärt mig virka och skaffat mig en symaskin så jag får väl boa, göra bebissaker och vila min foglossning några månader.

Jag tycker att det låter helt underbart! Som det ser ut nu så kommer jag att jobba november ut. Möjligtvis att jag kan gå i mitten av november. Hur har du tänkt med jobb efter nästa bebis? Svårt att veta hur länge man ska vara hemma tycker jag... Men det blir nog dagisstart vid 2 år som för dottern.

Jag går upp klockan fem varje morgon så att jag kan vara på jobbet såpass tidigt att jag kan hämta dottern 15.30 (hon lämnas 09.00 av sin pappa) och fortfarande jobba heltid, vilket håller på att ta knäcken på mig. :(
  • velvet
    gällka88 skrev 2015-08-06 22:06:43 följande:

Yey! Nu har nog jag och sambon äntligen kommit överens om en vagn!!
    Har kollat in Emmaljungas nya kollektion å de blir mest troligt en Super nitro med luftdäck å en babylift istället för liggdel!
    Jag har fått "ge upp" några önskemål men får väl komma ihåg de å ta upp de i framtida diskussioner ;)

Hur går de för er andra? De är väl några som redan köpt!

Vi har köpt en Bugaboo Cameleon 3 all black. :) Har sagt att vi vill få den levererad i slutet av oktober, längtar!!
  • velvet
    Honsomvill skrev 2015-08-07 06:17:49 följande:
    Hur känner man om den har hicka? :o
    För mig känns det som ett litet, rytmiskt "dunkande". Känner igen det från dottern. :)
  • velvet

Tänkte kolla om någon har bättre koll på foglossning än vad jag har. Förra graviditeten så kände jag typ ingenting men denna tycker jag mig ha ont i blygdbenet (tror att det är det iaf), är det foglossning? Måste det bli värre? :(

• velvet
    emeliess skrev 2015-08-07 09:28:01 följande:
    Jag fick ont redan i v 16 (v 20 nu.) Det var som en nerv som satt i kläm vid ryggslutet på ena sidan som strålade ner till knävecket. Nu har jag ont i hela bäckenet, det strålar ner i båda benen och även ryggen gör ont. Det kan även kännas i blygdbenet och ja, det kan tyvärr bli värre... Jag har gått från att ha lite ont till att vara sängliggandes och sjukskriven :/ inte roligt alls..
    Ånej, stackars dig! Har du fått någon hjälp? Finns det ens någonting att göra? :(

Hoppas att det inte blir värre för någon av oss.
Svar på tråden BF december 2015 :-)