• Beya

BF december 2015 :-)

Hur tänker ni köpa i stl 50? Även om det är en kort tid de kan ha storleken så måste man ju ändå ha ombyte eller hur tänker ni?

• Beya
    Frankie86 skrev 2015-09-25 09:28:12 följande:

Jag har inte börjat planera så mycket med saker till bebisen än. Känns så overkligt, trots att det bara är 75 dagar kvar. Jag tror dock på under 70 dagar.

Var hos bm idag, v29+1. Har gått upp 11,4kg sen jag blev gravid. Känns faktiskt bra. Jag började på en betydligt lägre vikt denna tredje gång än vad jag gjort med dom andra två. Förhoppningsvis går jag bara upp några kg till innan bebisen kommer.

Ska dock göra glukosbelastning på onsdag nästa vecka för att utesluta graviddiabetes. Enbart för att barn nr 2 var stor för sin födelsevecka.

Någon annan som gjort glukosbelastning och kan komma med goda tips? :)

Var på det igår :) kom ihåg en citron bara så smakar det helt ok. Och ät en riktig god frukost efter som belöning :)

För mig gick det bra. Trots min mage är stor så har lillan perfekt vikt så det var skönt att höra:) de tror hon kommer väga ca 3300 när hon föds. Fick se henne i 3D också, såå häftigt
  • Beya
    Frankie86 skrev 2015-09-25 10:58:23 följande:
    Tack för tipset om citron :)
    Åh va kul att få se i 3D. Hur långt gången är du nu?

Jag upplever min mage som ganska liten, trots tredje graviditet. Min bm trodde det berodde på starka magmuskler som håller uppe magen väl. Sen att jag är mindre i kroppen överlag denna gång måste också spela in hur jag upplever magen. Sfmått idag var 28, i vecka 29+1.

Vi ska även få göra tul någon gång mellan v 36-38 för att göra en viktuppskattning. Mitt andra barn vägde 4365gram när han föddes, dagen innan bf. Tänk om jag gått över två veckor, ve och fasa. Haha.

Men på hans tul (pga ivf den graviditeten) så uppskattade dom honom till 4+kg och det stämde ju väldigt bra.
    Jag går in i v. 30 idag ska också på ett tul om tre veckor igen. Jag har också ett mycket bättre utgångsläge med vikten denna graviditet, men det är precis som kroppen verkligen suger åt sig allt jag äter nu. Brukar i vanliga fall inte äta så mycket bröd o pasta t.ex så det är nog det som gör det. 
  • Beya
    moruri skrev 2015-09-28 18:42:03 följande:

Beya: gulligt av dig att fråga!
    Fick samtal av barnmorskan som pratarät med läkare. Han tyckte inte att vi behövde vara jätteoroliga då njurbäckenet var i normal storlek, men ska få komma på nytt ultraljud om 3 veckor så ska de se om de har mognat. Om inte blir det uppföljning efter han är född. Så hoppas det ska gå bra!

Ja men det låter ändå rätt positivt tycker jag. Håller tummarna att det ser bättre ut nästa ultraljud! Det kommer säkert gå bra:)
  • Beya
    lillaknytet skrev 2015-10-02 14:36:28 följande:

Ja det är väldigt tyst. Det är bra här med, dock sjukskriven och kommer vara det fram till BF 26/12. 

Har ni köpt klart allt till bebis?

Kram

Får man fråga vad du blivit sjukskriven för? Skönt det är bra med dig iaf

Nej har inte allt klart, tror inte jag har fattat hur nära det ändå är nu. Lite stressad av det faktiskt.
  • Beya
    mirandaekstroem skrev 2015-10-03 11:06:54 följande:

Nått man ska tänka på innan glukosbelastningen? Tex ej äta/dricka? Har nämligen fått 0 info av min bm.

Du ska inte dricka eller äta alls iaf 8 timmar innan du ska ta testet. Konstigt du inte fått någon info det är ju jätteviktigt! Ta gärna med en citron som de kan blanda in röran så blir det lite mindre sött iaf.
  • Beya
    lillaknytet skrev 2015-10-03 10:31:01 följande:
    Jag har blivit sjukskriven för ligamentet i vänster bäcken funkar inte som det ska, har jättesvårt att gå i trappor och stegar bla. och med tanke på att jag pluggar till elektriker och ljusdesigner så är det mkt steg klättrande så läkaren satte mig på sjukskrivning till BF. 

Jag vill ha hela huset kart egentligen innan bebis kommer, men det kommer nog inte hända.. vill renovera kök och göra om vår matsal till sovrum och då måste vi sätta in dörrar, men det rummet har jag som prio och hoppas att mannen förstår att det är ett prio :)
    Ja men vad bra att du blev sjukskriven då:)

Själv är jag stressad för vi ska flytta en vecka innan BF!
  • Beya

Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..

Svar på tråden BF december 2015 :-)