BF december 2015 :-)
Hur tänker ni köpa i stl 50? Även om det är en kort tid de kan ha storleken så måste man ju ändå ha ombyte eller hur tänker ni?
Hur tänker ni köpa i stl 50? Även om det är en kort tid de kan ha storleken så måste man ju ändå ha ombyte eller hur tänker ni?
Jag har inte börjat planera så mycket med saker till bebisen än. Känns så overkligt, trots att det bara är 75 dagar kvar. Jag tror dock på under 70 dagar.
Var hos bm idag, v29+1. Har gått upp 11,4kg sen jag blev gravid. Känns faktiskt bra. Jag började på en betydligt lägre vikt denna tredje gång än vad jag gjort med dom andra två. Förhoppningsvis går jag bara upp några kg till innan bebisen kommer.
Ska dock göra glukosbelastning på onsdag nästa vecka för att utesluta graviddiabetes. Enbart för att barn nr 2 var stor för sin födelsevecka.
Någon annan som gjort glukosbelastning och kan komma med goda tips? :)
moruri: hur har det gått? Några nyheter?
Beya: gulligt av dig att fråga!
Fick samtal av barnmorskan som pratarät med läkare. Han tyckte inte att vi behövde vara jätteoroliga då njurbäckenet var i normal storlek, men ska få komma på nytt ultraljud om 3 veckor så ska de se om de har mognat. Om inte blir det uppföljning efter han är född. Så hoppas det ska gå bra!
Ja det är väldigt tyst. Det är bra här med, dock sjukskriven och kommer vara det fram till BF 26/12.
Har ni köpt klart allt till bebis?
Kram
Nått man ska tänka på innan glukosbelastningen? Tex ej äta/dricka? Har nämligen fått 0 info av min bm.
Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..
Ja det är väldigt obehagligt, speciellt när man ska sova:(