• Beya

BF december 2015 :-)

Hade gärna gått minst en månad innan Bf, men sen är det ju det att då får man färre dagar sedan med bebis, det är det som gör mig så kluven:/

• Beya
    Polly 98 skrev 2015-08-10 08:33:40 följande:

Hej alla! Jag har en fråga Jag väntar vårt 5 barn så borde kanske veta, men minns inte att det varit såhär m dom andra. Alltså, när bebis sparkar känner jag av vissa sparkar så väldigt långt ner. Nästan som foten eller vad det nu är är på väg ut. Nån mer som känner igen sig?

Japp känner igen mig hon sparkar alltid väldigt långt ner. Upplevde inte det heller med min första.

Vi har köpt en säng/vagga vi har så trångt så när vi hittade en "specialgjord" så slog vi till.
  • Beya
    velvet skrev 2015-08-10 13:23:55 följande:

Nu är jag lite orolig. :( Har känt bebisen dagligen och väldigt mycket och ofta de senaste veckorna, men idag känner jag ingenting. Ärö vecka 23. Behöver jag vara orolig?

Nej det tror jag inte. Har läst att bebisen oftast vilar/sover mycket på dagen och vaggas av dina rörelser. På kvällen brukar de vara som mest aktiva för då brukar man själv vanligtsvis vila mer och då brukar man känna mer av bebisen. Så försöka ta det lugnt och vänta iaf tills ikväll.
  • Beya
    velvet skrev 2015-08-11 14:01:00 följande:
    Jag TROR att jag har känt av små rörelser, men inte alls som tidigare. Fortfarande lite orolig dock, men jag har fått en tid hos min BM imorgon för att kolla järnvärdet (känt mig jättetrött och har haft huvudvärk sen igår och hela natten - hemma från jobbet idag) och tänkte passa på att be henne kolla läget med bebisen då också.
    Ja men vad bra att du har en tid hos henne
  • Beya
    Honsomvill skrev 2015-08-14 10:01:36 följande:
    Hur fort ska det gå över? :( har haft ont 4 timmar nu
    Åh så hade jag också en dag under semestern! brukar ju vara övergående men då höll det i sig en dag. Var hos BM och allt var bra.
    Så du ska se att det snart släpper!
  • Beya

Oj här dömer vi varandra till höger och vänster!

Lite nyfikna på vad ni menar ni som skriver att ni aldrig skulle skaffa barn med en ny partner, då avstår ni hellre?

• Beya
    moruri skrev 2015-08-21 12:00:52 följande:

Beya: jag tog det helt klart som en "attack" när hon frågade varför jag valt att skaffa ett till barn. Jag menar "skadan" (bebisen i magen), var ju uppenbarligen redan gjord, så kändes som en jäkligt onödig frågeställning när jag uppenbarligen skrev om min situation för att få råd inte någon jäkla pekpinne i en redan "pressad" situation.

Sedan till din fråga så menar jag också som velvet vi har alla olika preferenser. Och jag kommer själv från en familj där det finns halvsyskon och jag vet att det ofta blir mer "problem" ju fler föräldrar som är med i bilden, så därför skulle jag avstå från att skaffa fler barn med en ny partner om jag redan hade barn. :)

Ja det förstår jag att du gjorde, reagerade också på det.

Ja jag har vänner som också uttryckt det som att det är ett stort minus om man har barn med två olika fäder. Som att det måste vara något fel eller helt enkelt inte tillräckligt "fint". Känns ju inte så skoj att veta. Även om inte jg resonerar så.
    Är jättelyckligt med min"nya" man, aldrig varit lyckligare faktiskt. Även om vi också bråkar ibland, hade tyckt det varit konstigt annars, speciellt när det är så många hormoner inblandande som det är nu. Vet iaf att han är mannen i mitt liv och skulle aldrig stanna hos min förra för att jag tvunget skulle ha helsyskon då hade jag varit olycklig nu. Men som ni skriver vi har olika preferenser. Bara alla inblandade  är nöjda så är det ju bra
    emeliess skrev 2015-08-21 12:22:24 följande:

Kan inte ni ta såna diskussioner via PM, så att detta kan vara en tråd där vi, på ett positivt sätt, kan följa varandras graviditeter?

Håller med om dt också, passa bättre i någon annan  diskussionstråd.

• Beya
    emeliess skrev 2015-08-22 12:36:03 följande:

Någon annan som börjat få näsblod? Jag har inte näsblod så att det rinner ut blod. Men eftersom jag titt som tätt är täppt i näsan så kommer det ut torkat blod när jag snyter mig. Ursäkta för lite äcklig förklaring men är det någon som vet vad det kan bero på? Eller det kanske är helt orelaterat m graviditeten? Jag tänkte nämligen på torra slemhinnor...

Nej men tandköttet blöder lätt. Har läst att det och näsblod är väldigt vanligt när man är gravid.
  • Beya

Åh vad det känts obehagligt i magen i dag. Tror det varit sammandragningar/förvärkar. Hoppas man inte ska få det allt för ofta nu, blir ju orolig att förlossningen ska starta på tok för tidigt. Har ni känt av något liknande?

Svar på tråden BF december 2015 :-)