• Beya

BF december 2015 :-)

Nej inga illaluktande flytningar:) vad skönt att höra att det är normalt! Ja jag är i v. 25. Känns märkligt bara, hade inte så med min son.

• Beya

Mina bröst har börjat läcka ?? låg o vilade häromdagen och kände hur det rann sen blev det en liten pöl på lakanet. Har ni varit med om detta?:)

• Beya
    Anniiica skrev 2015-08-25 07:23:46 följande:

Nu blir jag snart galen! 4:e veckan förkyld! Någon som har något/några tips mot grav.förlylning? Får inte sova på nätterna och kan knappt gå i backar utan att kunna andas normalt för att jag är så täppt!

Inga bra tips,förutom att vila så mycket som möjligt. Drick mycket vatten. Tar du inte Nezeril på nätterna iaf så du får sova?det måste jag ha.

Själv var jg hos bm igår. Allt var bra med bebis, men mitt magmått var lite över det normala :--( hon sa att det kan bero på att jag är omföderska men jag känner att det är för att jag inte orkar motionera och äter för mycket gott på helgerna :(
  • Beya
    Anniiica skrev 2015-08-25 16:37:19 följande:
    Jo jag tar på kvällen innan sovdags precis, sen vaknar jag varje natt mellan 03-04 av att jag inte andas ( har aldrig kunnat andas med munnen, alltid genom näsan) så då måste jag ta igen.

Hur mäter man magmåttet?
    Jag har inte heller kunnat träna, jätte tränings sugen, men det funkar inte med förkylningen.
    Så lär väl också kanske få höra att jag är för stor.
    Sa hon något åt dig, vad du skulle tänka på och så?
    Man mäter det från blygdbenet upp till överst där livmodern slutar. Nej hon var jättegullig o sa om och om igen att det säkert beror på att jag är omföderska. Hon sa det är inget att göra förutom att försöka komma ut när jag orkar så jag får upp flåset lite. Hon rekommenderade gravidyoga. Och att jag fortsätter äta nyttigt. (Jag ville då inte säga att jag inte alltid äter så nyttigt)
    Får väl verkligen försöka tänka på att göra det nu.
  • Beya
    Anniiica skrev 2015-08-25 18:06:31 följande:
    Okej, då vet jag :) är ju första för mig så har ingen aning om allt sådant:)

Ja flås får man ju på några sekunder, tycker jag tappat min kondis helt!
    Hoppas bara förkylningen släpper så jag kan börja simma nu i sept. Skulle få recept av min bm så det blev lite billigare :)
    Brukade du träna innan graviditeten? Har kollat lite på gravidyoga, men Tror inte det är något för mig, och till simningen får jag med mig sambon :)
    Ja jag älskade att träna då dans, gruppträning, någon löptur ibland. Därför trodde jag att jag åtminstone skulle ut o gå någon timme regelbundet, så är lite besviken på mig själv.
    Ja det kanske är bäst man kollar på något klipp för att se att det vekar passa, det är ju inte direkt billigt.
    Hoppas verkligen din förkylning släpper snart?
  • Beya

Åh jag känner mig orolig för lillan har inte varit lika livlig som vanligt:( funderat på att åka in, sen har jag känt lite rörelser. Tycker det är svårt var gränsen går för att man ska kolla upp detta :/

• Beya
    summer13 skrev 2015-09-01 19:22:25 följande:

Känner mig depp nu.. börjar få foglossning, lider av en väldig sömnbrist (ca 2-4h per natt), har tredje urinvägsinfektionen på kort tid och fick nu ett penicillin som hjälper sådär och till på köpet fick jag svamp som följd av penicillinet. Snacka om trött!! Har jobb på heltid att sköta och även en bluvande storasyster i trotsålder här hemma. Behöver en paus!!!!!

Ibland måste man få klaga lite så man får det ur systemet.... :(

Men du ska du inte sjukskriva dig eller gå ner i tid? Låter som om du verkligen behöver det!
  • Beya

Summer13: Ja det hade nog inte skadat att du var lite mer snäll mot dig själv ta åtminstone de fem timmarna och gå tidigare! det är du definitivt värd och det tror jag alla förstår.

Har känt lite mer rörelser nu så jag får väl lugna mig men oj så många tankar man hinner få! Jag är ju också sådan att jag inte vill åka in för minsta lilla, tänker de har ju fullt upp så jag vill inte uppta deras tid. Men samtidigt handlar det ju om mitt barns liv. Svårt att veta bara vad som är normalt. Har era barnmorskor sagt hur många rörelser ni ska känna per dag?

velvet: Nej stackare!! vilken otur! Ja då får du försöka lita på läkarna även om jag förstår att du ändå blir orolig det hade jag också blivit.

• Beya

Tänkte snart köpa en overall till lillan så man har det klart. Frågan är i vilken storlek man ska köpa? Om man köper i 54 så kommer den kanske bli för liten efter någon vecka o köper man större så drunknat hon i den:/ hur tänker ni?

• Beya
    Roxy81 skrev 2015-09-08 21:47:28 följande:

Jag köpte en åkpåse på HM förra veckan. Vadderad, mjuk o söt. :) Tog storlek 50/56. Då håller den ju ett tag. Tänker att lillan kommer va varm o go i den när benen är "lösa" i den.

phpwRrEcN94368.jpg
    Va söt!! :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)