• emelieen

BF december 2015 :-)

Var inne på fl i måndags pga minskade fosterrörelser under helgen och helt knäpptyst i magen under måndagen... Dem kopplade ctg och skickade sen hem mig. Glad att allt såg bra ut såklart, men har ändå en dålig magkänsla. Det är fortfarande väldigt lugnt i magen och rörelserna känns svagare/dovare...

Allt såg bra ut hos bm idag och hon sa att jag helt enkelt får åka in om oron sätter in igen. Men då får jag ju läggas in, för jag är orolig hela tiden. Innan har det räckt att jag pickat lite med fingret så har en hel fot (vad jag tror) pressats ut. Får ingen reaktion när jag småbuffar på magen längre. SUCK. Vecka 35+1 idag, nu vill jag bara att tiden går!

• emelieen
    Anny123 skrev 2015-11-25 20:46:16 följande:

Fy jag förstår din oro. Har känt och känner samma som du rätt ofta. Man får ju försöka lita på det dom säger, men jag tänker att ett UL där dom kollar fostervatten och flödet i navelsträngen skulle kunna hjälpa dig i din oro (om dom inte redan kollat de). De har jag fått göra när jag varit som mest orolig..

Lycka till!!

Nej, dem har inte kollat det alls :/

Har varit inne av denna orsak två ggr under graviditeten och båda gångerna har dem "bara" kopplat ctg, tagit en kurva och sen skickat hem mig.

Är liiite lugnare nu för hon har varit rätt så aktiv under kvällen. Tror du man kan be bm att hon bokar in tex ett ul/tur till en? Känns som det är så lätt för alla att få :p min bm är toppen men verkar väldigt sträng och bestämd när det kommer till ul. Det verkar inte ens vara något hon vill diskutera haha.
  • emelieen
    velvet skrev 2015-11-28 06:13:56 följande:

Stort grattis till dottern! Vilken lycka att äntligen ha henne hos er!

Får jag fråga hur mogen du var vid igångsättningen? Var tappen mjuk? Utplånad tom? Hade du öppnat dig någonting själv? Ska själv sättas igång om en vecka nämligen.

Lycka till! :)
  • emelieen
    Cheysa skrev 2015-11-27 22:56:22 följande:

I tisdags skulle jag på rutin kontroll igen, dock var trycket högt och de talade om för mig att det var dags för igångsättning! Den startas direkt vattnet går på natten kl 01:30 och det fortlöper på fint. Öppnar mig 3 vid lunch 5 och tidig em 9,5 sedan.... Händer inget! Bebis vägrar flytta sig ändan ner hur mycket jag än kryster värkarna är intensiva och på kvällen 20 timmar efter vattnet gått är jag så slut. Vid kl 00:30 kommer läkaren och talar om att ks är det naturliga valet nu efter allt "jobb" jag lagt ner och jag håller med har inte mer att ge! Självklart så tar inte bedövningen som den ska på mig på ks så jag får bli sövd. Kl 01:50 26/11 föds vår dotter och kl 05:00 får jag se henne för första gången! Läkaren på tisdagens ultraljud hade skrivit att hon skulle väga 3850 gram och hon kom ut på 3940 gram så det får man kalla godkänt! Jag är så tacksam för alla bm och hela förlossningen som peppat och stöttat under denna tid.

Stort grattis till er lilla flicka!
  • emelieen
    moruri skrev 2015-12-01 20:08:36 följande:

Fick gå hem! Skönt. Packar om bb-väskan med de minsta plaggen :( lillskrutten! <3

Ska tillbaka kl 8 imorgon bitti och kolla hur moderkakan/tillförseln ser ut, men det blir antagligen igångsättning efteråt.

Blev igångsatt sist också, väldigt jobbig intensiv smärtsam förlossning. Tänker nog be om epidural nu.

Stort lycka till och hoppas att allt går bra! ?
  • emelieen

Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka

Syndrom: BF 14/12, första barnet.

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.

• emelieen
    moruri skrev 2015-12-03 01:20:14 följande:

Hej världen!

Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!

Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3

Åh! Stort grattis till er fina pojke! :) hoppas ni mår bra.
  • emelieen
    Beya skrev 2015-12-03 09:41:51 följande:

Jag lyckas inte kopiera bf listan med min telefon, är det någon som är så gullig och kan klistra in mig?:) Bf 10 dec

Jag kan göra det :) väntar du en pojke/flicka eller du vet inte?
  • emelieen

Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka

Snobi: BF 6/12, första barnet.

Roxy81: BF 9/12, första barnet, flicka

Beya; BF 10/12, flicka

Syndrom: BF 14/12, första barnet.

BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke

PlusLängtan: BF 16/12, första barnet, flicka

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Honsomvill: BF 20/12, första barnet, pojke

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.

Tokstollen: BF 9/12, tredje barnet, pojke föddes 24/11

• emelieen
    Beya skrev 2015-12-03 11:43:22 följande:

Åh tack:) en flicka:)

Sådär, men visste inte om du har fler barn :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)