• emelieen

BF december 2015 :-)

taramn skrev 2015-12-18 18:46:27 följande:

Idag 04.17 tittande han ut!

3292 gram, 50 cm

Helt overkligt :)

Stort grattis :)
  • emelieen
    skakan skrev 2015-12-18 22:07:17 följande:

Jag tyckte det var mycket bättre än vad jag hade hört och läst. Visst att det gjorde fruktansvärt ont från första värk. Dom kom inte smygandes direkt. Från att jag fick dropp hade jag värkar som höll i sig i 2minuter med 30 sekunders mellanrum och dom var lika starka hela tiden. Efter 5 timmar tog jag epidural och då kunde jag sova mellan värkarna iallafall. två timmar senare var jag öppen 10 cm och krystade ungefär 15 minuter. Jag tycker överlag att jag hade en fantastisk förlossning men hade önskat att jag tog epidural tidigare. 

Tack för svar :)

Hur tyckte du epiduralen var? Jag är väldigt tveksam till den då jag hört att man inte riktigt känner när man ska ta i? Men epidural dämpar väl inte krystvärkarna? Har bf 29e och börjar bli riktigt nervös.
  • emelieen

Har hört om så många som läcker råmjölk under graviditeten att dem tom måste sova med handduk vid brösten och använda inlägg under dagen så nu måste jag fråga hur det är för er? Jag läcker nämligen ingenting, och min tanke är att amma. Om man inte läcker under graviditeten, har det något att göra med hur amningen kommer gå? Någon kunnig som vet? Börjar känna mig lite udda haha.

• emelieen
    fantasy06 skrev 2015-12-19 01:18:54 följande:

Har inget som helst med varandra att göra. Jag läckte inte ett dugg men amningen funkar ändå.

Men funderar starkt på att börja ge ersättning på natten. Började amma kl 23 o hon håller ff på med ett uppehåll på 30 min när vi försökte få henne att somna. Jsg sitter o gråter för jag inte orkar mer. Har jag sen otur vaknar hon om en 2,5-3 timmar o ska äta i 2 timmar igen.

Tack för svar!
  • emelieen
    Adnilem skrev 2015-12-19 01:17:16 följande:

Åhh jag har också BF 29:e :) ! Väntar andra barnet och var extremt rädd inför min första förlossning. Men det var inte så illa som  jag föreställde mig. Fick spinal och krystade i 10 min. Jag vet att jag tänkte att nu ser jag ut som dom på tv, men att det inte alls var så farligt som det såg ut. Nu inför andra förlossningen så är jag mycket lugnare. 

Då är det snart dags för oss båda! :) vad är spinal? Jag är verkligen jätterädd men samtidigt sjukt taggad. Vill träffa vår lilla flicka NU. :)
  • emelieen
    Roxy81 skrev 2015-12-19 10:48:26 följande:

Imorse strax innan sex tittade våran Klara ut. :) En välskapt liten tös som nu ligger o nanar i mammas famn. <3

Grattis :)
  • emelieen
    PlusLängtan skrev 2015-12-20 12:51:55 följande:

Emelieem : Min mjölk kom inte igång förens våran dotters 4e dag. Hade inte läckt en enda droppe före det. Var lite orolig att inte kunna amma. Men på BB var dom övertygade. Och det kom ju igång. Så oroa dig inte för det...

Jag har inte gett ersättning än, men pumpat ur och sen har sambon gett det med flaska för att jag ska få vila någon gång när hon vaknar på natten.

Men jäklar vad jag har gråtit över det här med amningen. Jag har också haft mycket ångest över det. Mina bröstvårtor vägrar styvna och då får ju inte lillan tag. Dom har varit stenhårda genom hela graviditeten och nu vill dom inte alls. Så jag köpte "fuskvårtor" på apoteket och det funkar ju. Men det är lite krångligt med dom. Och jag antar att det inte är ok med BVC, efter vad jag har hört är dom ofta så stränga där..

Tack för ett lugnande svar :) det är inte helt lätt att veta såna saker som förstagångs förälder, som för någon som gått igenom allt detta förut... Menar du amningsnapp? Skulle inte bvc vara ok med det? Det kan väl dem strunta i känner jag. :p
  • emelieen

En fråga till er som fött; hade ni väldigt ont i ryggslutet innan förlossningen drog igång? Jag har som en svidande värk i ryggslutet som blir värre under sd. Har onda sammandragningar var 20e minut just nu, alltså ej alls regelbundet så, men hoppas att nått är på g :)

• emelieen

Inatt kl 02 började värkarna, kl 04 var dem regelbundna, kl 10 var vi välkomna in och då var jag öppen 7 cm. Kl 13:51 tittade vår lilla flicka ut och nu myser vi för fullt på familje bb. :)

• emelieen
    PlusLängtan skrev 2015-12-26 14:28:02 följande:

Grattis till lilla flickan!

Tack! :)
  • emelieen
    SsJj skrev 2015-12-26 22:52:38 följande:

Nu har jag blivit inlagd för igångsättning imorgon bitti. Tjejen har varit väldigt stilla i nästan 2 veckors tid. Jag har känt huvudet, ena foten i sidan emellanåt, hicka ibland och haft en del sammandragningar. Julaftonskvällen kickade hon på en stund men sedan lugnt igen. Ctg ser perfekt ut, har fostervatten och bra flöde i navelsträngen men hur mycket dom än flyttar på henne så vill hon inte reagera som hon ska.

Är så otroligt rädd och ledsen. Ett kejsarsnitt, en "vanlig" förlossning och snart då en igångsättning så har jag provat allt sen..

Dom säger att en igångsättning kan ta 2-3 dagar då jag är omogen?! Hur sjutton ska jag hitta kraft till att orka detta undrar jag.

Längtar redan ihjäl mig efter mina tjejer hemma.

Stort lycka till och hoppas att allt går bra!
  • emelieen
    Beya skrev 2016-01-15 21:24:40 följande:

Jag är så orolig att min lilla ska få RS-viruset :( alla runt omkring och nu är även jag förkyld.

Hur mycket isolerar ni er? Jag åker iaf inte iväg och handlar med henne eller vistas bland stora folkmassor.

Nu ska vi ev få besök av några i helgen som känner sig något rossliga i helgen men det vågar inte jag o jag förstod på dem att de tycker jag överdriver.

Jag har samma oro här. Handla måste jag dock men det blir alltid en snabbis. Jag strosar inte runt i en stor butik eller köpcenter. Vad gäller besök så tycker jag du ska vara stenhård, det är inte alls till att överdriva. Vi vuxna kan oftast hantera en förkylning men blir dem små sjuka så kan dem bli riktigt sjuka... Den som känner sig de minsta rosslig eller snuvig här får helt enkelt vänta. Jag hade inte velat vara den som smittar ner en liten nyfödd.
Svar på tråden BF december 2015 :-)