• Beya

BF december 2015 :-)

summer13 skrev 2015-11-23 13:03:05 följande:

Undrar vad det är för fel på min kropp :-/ häromdagen "magsjuka" i en halv dag, idag migrän. Sjukt otäckt! Tappade synen på ena ögat och tappade talet. Kunde inte prata ordentligt, glömde ord och sluddrade. Sen domnar halva ansiktet, tungan och handen. Somnade en stund så allt det försvann och nu har jag "bara" huvudvärk. Hellre huvudvärk, det andra var läskigt!!!

Har tid för igångsättning den 4e dec nu. Alldeles för länge till. Bebisen kommer ju väga typ 5 kg då "hellre komma igång av sig själv med starka värkar än igångsättning, storleken på barnet spelar ingen roll" resonerade bm. Gick ju bra förra gången sa jag till henne! Ironi då.. Bah less nu!!

Men du det tycker jag du måste berätta för någon läkare. Har det hänt förut att du tappat talet o sluddrat?
  • Beya
    Tokstollen skrev 2015-11-24 06:40:01 följande:

Inatt kom lillebror. Tredje förlossning sägs ju vara lurig och det var den sannerligen. Värkar som kom och stannade av och sen hände inget på ett tag. Och plötsligt drog det igång igen och tog ca 3,5 h. Min längsta förlossning så hade inga problem att hinna in i tid :)

Lycka till ni andra som inte fått ännu!

Åh va roligt! Grattis! När hade du nu Bf?
  • Beya
    Tokstollen skrev 2015-11-24 08:45:58 följande:

Tack så mycket hörni! Allt gick väldigt bra. Var ju i barnmorskornas ögon en snabb förlossning även om jag med min erfarenhet tyckte den var seg. Sprack inget och bebis mådde hur bra som helst. Gick in i vecka 37+5 idag, precis samma vecka som mellankillen är född. Bf 9/12.

Ska bli såååå skönt att få komma hem efter idag. Ligger för tillfället på sjukhusets gynavdelning och väntar ut barnläkare för sextimmarskollen. Sen ska jag hem och mumsa i mig salami och brieost :) hihi

Åh va härligt :) salami o brie låter helt underbart! har Bf 10 dec men vill hon stannar tills dess eftersom vi ska flyta denna veckan.
  • Beya

Är det bara jag som är då nervös inför förlossningen? Kan inte tänka på den utan att känna mig rädd och orolig...

• Beya
    summer13 skrev 2015-11-24 11:06:12 följande:
    Jag är livrädd! Min flera gick inte så bra och ju närmre denna kommer desto läskigare. Vet du varför du känner dig rädd?
    Ja det är väl tyvärr för man vet hur fruktansvärt ont det gör, vill verkligen inte vara med om den smärtan igen. Sen att man aldrig vet hur en förlossning går, rädd för att den här kanske tom blir mer smärtsam eller att det blir ngr komplikationer med barnet eller mig.
  • Beya
    JennaJ skrev 2015-11-24 16:03:56 följande:

Hej! Får man hoppa in såhär i slutet? Har 15 dagar till BF och börjar känna mig urless på allting. Är hemma med gravpenning och håller på att sega ihop totalt känner jag. Vore trevligt att småprata med andra i samma sits.

Klart du får:)! Är det första barnet? Själv har jag 16 dagar kvar
  • Beya
    JennaJ skrev 2015-11-24 16:54:05 följande:
    Yes, första barnet! Och inte en endaste liten känning har jag. Har liksom inte känt en enda sammandragning under hela graviditeten typ. Funderar på om det kanske tyder på att man kommer gå över en del...  Worst case är att det är 29 dagar kvar, bor i sthlm och förstått att man blir igångsatt efter två veckor.

Hur mår du? Har du barn sedan tidigare?
    Jag har heller inga sammandragningar, men det hade jag inte med mitt första barn heller. Han kom på bf:)

Jag är megatrött och har mycket foglossning denna gången, men snart är det ju över.
  • Beya
    Polly 98 skrev 2015-11-28 17:11:09 följande:

Mensvärk och ont därnere... Typ värk och tryck på blygdbenet. OCH helt slut. Legat på soffan hela dan. Vill ha våran bebis nuuuuu. Vad har ni för känningar?

Känner också så idag! Som mensvärk som kommer och går. Magen blir stenhård emellanåt också.
  • Beya
    Cheysa skrev 2015-11-27 22:56:22 följande:

I tisdags skulle jag på rutin kontroll igen, dock var trycket högt och de talade om för mig att det var dags för igångsättning! Den startas direkt vattnet går på natten kl 01:30 och det fortlöper på fint. Öppnar mig 3 vid lunch 5 och tidig em 9,5 sedan.... Händer inget! Bebis vägrar flytta sig ändan ner hur mycket jag än kryster värkarna är intensiva och på kvällen 20 timmar efter vattnet gått är jag så slut. Vid kl 00:30 kommer läkaren och talar om att ks är det naturliga valet nu efter allt "jobb" jag lagt ner och jag håller med har inte mer att ge! Självklart så tar inte bedövningen som den ska på mig på ks så jag får bli sövd. Kl 01:50 26/11 föds vår dotter och kl 05:00 får jag se henne för första gången! Läkaren på tisdagens ultraljud hade skrivit att hon skulle väga 3850 gram och hon kom ut på 3940 gram så det får man kalla godkänt! Jag är så tacksam för alla bm och hela förlossningen som peppat och stöttat under denna tid.

Grattis låter som en rätt tuff förlossning men nu är det ju över :)
  • Beya

Vem har Bf i dagarna? :) jag har ju den 10:e men någon här måste ju ha tidigare.

Svar på tråden BF december 2015 :-)