• Beya

BF december 2015 :-)

velvet skrev 2015-09-09 07:35:23 följande:

Vilken söt overall!

Vi har köpt en vit "vind fleece"-overall från POP som vi tänkt ha i vagnen, i åkpåsen. Men nu börjar jag bli rädd för att det blir för varmt? Den är visserligen lätt att öppna upp med dubbla dragkedjor. Vi köpte storlek 56 och den känns jättestor! Kanske måste köpa någonting mindre först? När vår dotter föddes (49 cm, 3240 g) så var storlek 50 på tok för stort.

Javisst är det svårt?! jag funderar jättemycket på detta. Ska ju bli en riktigt vargavinter har jag hört.. och storleken... hm...
    velvet skrev 2015-09-09 07:36:26 följande:

Hur mycket har ni andra "normalviktiga" gått upp i vikt nu? Tycker att det är svårt att hitta information om vad som är "lagom". Är vi vecka 27 och har gått upp 7 kg.

Jag har gått upp nästan 12 kg... och det är väl lite för mycket, låg ju över kurvan vid mitt förra bm-besök. Tycker 7 kg låter normalt

• Beya

Åh får såå ont i höfterna om nätterna när jag ligger på sidan:( och idag värker min rygg, höfter och ben:(

• Beya

Bf 10 dec :)

Sover bara på sidorna för det är vad barnmorskorna rekommenderar o jag tycker själv det känns obehagligt när jag ligger på rygg numera.

• Beya

Jag känner mig lite kluven till att skriva förlossningsbrev. Blev så besviken förra gången då det märktes att de inte alls läst det så man fick ändå ta upp allt igen. Jag hade så ont så jag kunde inte föra min talan som tur är gjorde min partner det.
    Det viktigaste för mig är iaf smärtlindringen och att jag vill behöva tjata om den.

• Beya

Nu är jag orolig för lillan igen. Hon har inte gjort så mycket väsen av sig.. Hur var det nu, ringer man direkt till förlossningen, eller till barnmorskan?

• Beya
    lillaknytet skrev 2015-09-15 11:33:33 följande:
    Du ringer till förlossningen.. Hoppas hon bara sover.. Drick iskallt vatten och buffa <3
    Tack! Drack kallt men kom bara en liten svag spark. Så tänkte jag ringer ikväll men nu när jag vilade började hon röra sig så hela magen rörde sig:)
    Åh denna oro!
  • Beya
    Anny123 skrev 2015-09-15 16:46:32 följande:

Åh vad skönt!! Ibland stressar man upp sig så i onödan, det tar verkligen på krafterna. Känner igen mig i det du skriver och känner. Kram och vad härligt att lillis rörde sig nu smile1.gif

Javisst gör det! Tack:) får se hur länge man får lov att vara lugn nu. Kram
  • Beya

Jo det spänner och dra här också.. känner också som om det ska spricka snart. Tar emot när man ska knyta skor eller plocka upp något man tappat från golvet. Rätt osmidig med andra ord :)

• Beya

Ska på ultraljud på onsdag ska bli så roligt att se henne igen sen har jag glukosbelastning på Tors och det ser jag inte lika mycket fram emot:/ vara fastande och dricka den äckliga sockerlösningen.

• Beya
    moruri skrev 2015-09-21 16:07:03 följande:

Var på tillväxt ultraljud idag. Inte helt roliga nyheter då njurarna såg lite avvikande ut. Eventuellt har han njurbäcken dilatation.. :/ betyder typ att urinledaren från njuren till blåsan inte har förträngningar och är lite slapp. Pojkar är ofta senare i utvecklingen och det kan komma att mogna tills förlossningen. På 90% av de som får det så växer det till sig. Men finns ökad risk för urinvägsinfektioner så man brukar profylax behandla med antibiotika upp till 1 års ålder iaf... Försöker googla runt då de inte sa så mycket. (Läkare skulle titta på det så skulle de höra av sig igen) har nu 4 missade samtal från okänt nummer på mobilen (jobbar så har inte märkt det). Nu blir man ju orolig... :(

Åh det var ju inte roligt besked :( förstår du måste känna oro. Blir säker jättebra men måste vara jobbigt för dig ändå med ovissheten. Tur de är så duktiga nu för tiden och har mycket kunskap.
    Kram!
Svar på tråden BF december 2015 :-)