• Beya

BF december 2015 :-)

Snobi skrev 2015-11-29 09:30:19 följande:
    6:e här! Precis en vecka bort alltså. Men första barnet och inte så mycket känningar så du hinner säkert före. ;)
    Haha ja vi får se:)
  • Beya

Jag kommer inte kunna amma så länge eftersom jag har en medicin jag behöver komma igång med sen. Så skönt att höra en professor på Malou efter tio idag att det är en myt att amning skulle ge skydd för allergier. Behöver jag inte ha lika dåligt samvete:)

• Beya
    mammmiamaria skrev 2015-11-30 11:38:50 följande:
    Tack för ditt svar! Det är möjligt att jag kommer att ändra mig men jag känner också att vi inte kan tvinga nån småförkyld att stanna hemma från mina svärföräldrars julfirande bara för att vi kommer. Detta är riktigt svårt tycker jag. Min mans familj har sett fram emot detta väldigt länge eftersom våran bebis blir första barnbarnet och vi har varit försökt få barn i 6 år. Jag är mest rädd att det blir lite för mycket både för mig och för bebisen. Jag känner att jag vill ha lugn och ro omkring mig de första veckorna.
    Känner precis som dig! Som tur är min mans familj väldigt förstående. Så vi ska till dem i några timmar om vi mår bra/orkar och under förutsättning att ingen av dem är förkylda.
  • Beya

Är det bara jag som vill den lilla ska stanna till Bf:) har många viktiga saker för min son till helgen som jag inte vill missa. Sen lever vi i en flyttröra så man vill ju få riktigt fint och rent här innan. Blir lite stressad att Bf är om 9 dagar. Har ju inte alls mycket energi ork till att städa o packa upp..

• Beya
    moruri skrev 2015-12-01 15:51:50 följande:

:,(
    Innan har han visar väga -7% av de. "Normala", nu ligger han på -20%, så han har inte följt sin kurva. 2600g idag, så nu gör de extra kontroller, ligger med ctg nu och ska få tid till att kolla näringsflödet imorgon.

Jäkla skit! Vill bara han ska må bra! :,(

Fy vad jobbigt, lider med dig:( vilken oro det måste vara att gå omkring med. tur du är på rätt plats iaf så de har koll på honom/er. Tänker på er o hoppas det blir bra ändå.
  • Beya
    moruri skrev 2015-12-01 17:37:00 följande:

Nu vill de sätta igång mig ikväll! :'(
    Jag vill bara hem nu, fixa de sista och få sova och ta det lugnt och komma tillbaka imorgon bitti för igångsättning då. De sa de har hög belastning imorgon... Hon skulle prata med läkaren och komma tillbaka.

Aja, blir antagligen en bebis den 3/12 då.. Må han må bra.

Åh hoppas du får vänta tills imorgon iaf. Många kramar till dig o stort lycka till!
  • Beya
    moruri skrev 2015-12-03 01:20:14 följande:

Hej världen!
    Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!
    Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3

Åh vilka goda nyheter! Vad glad jag blir! Stort gratis!
  • Beya

Jag lyckas inte kopiera bf listan med min telefon, är det någon som är så gullig och kan klistra in mig?:) Bf 10 dec

• Beya
    emelieen skrev 2015-12-03 11:26:41 följande:
    Jag kan göra det :) väntar du en pojke/flicka eller du vet inte?
    Åh tack:) en flicka:)
  • Beya
    Polly 98 skrev 2015-12-03 09:54:35 följande:

Grattis till alla er som fått era små <3. Fy, idag mår jag pyton. Trött, frusen och allmän sjukdomkänsla. Spydde i morse också... Vill ju bara att förlossning ska vara på G.

Var hos bm idag och hon sa just det att man kan uppleva influensaliknande symptom när det är nära:)
Svar på tråden BF december 2015 :-)