• Beya

BF december 2015 :-)

Anniiica skrev 2015-07-03 07:49:25 följande:
    Åh underbart att få se bebis! Längtar som tusan.

Ska ni ta ngt extra ul för att få reda på kön lite mer säkert? Eller är ni nöjda som det är?
    Vi har som tur är ett ultraljud till om två veckor är ju supernyfiken ju! sen kan man aldrig se sig mätt på den lilla/lille <3
  • Beya
    ardagan skrev 2015-07-03 15:25:30 följande:

Jag har inte varit direkt aktiv i tråden på ett tag för jag har inte orkat men jag vill bara meddela att jag lämnar er då KUB visade stor nackspalt på barnet men absolut inga kromosomfel men mest troligen en lillhjärna som inte var tillräckligt utvecklad. Nackspalten var på 8,4 mm och svullnaden täckte halva huvudet, gick ut över öronen och ner för skuldrorna.

Avbröt det hela igår (fruktansvärd hemsk upplevelse, både beslutet och själva avbrytandet).

Jag önskar er lycka till och njut av graviditeten.

Kram

Åh vad tragiskt! Så ledsen för din/er skull
    Stor kram
  • Beya
    velvet skrev 2015-07-13 07:19:10 följande:

18+0 idag och dags för RUL, så nervös att jag mår illa! Minns inte att jag var nervös öht när jag väntade dottern, men nu känns det som att man vet vad som "står på spel" på något vis.

Jag har gått upp ca 4 kg (är normalviktig), är det normalt/inom ramen för vad som betraktas som hälsosamt? Hittar ingen bra sida där man kan läsa om detta. Tips?

Man kan räkna ut det på babyhjälp.se

Jag väger lika mkt som jag egentligen inte ska väga förrän i sjätte månaden:/
  • Beya
    velvet skrev 2015-07-13 10:15:24 följande:

Beya - Det var precis den sidan jag letade efter, tack! Jag tror dock inte att man ska stirra sig blind på den där tabellen, förra gången gick jag upp mycket mer under den första halvan av graviditeten och mycket mindre under den andra halvan. Så oroa dig inte (om du nu gör det)!

Tack, jo lite orolig är jag... känns som jag har så dålig karaktär. Har väldigt svårt att säga nej till sötsaker nuförtiden.
    fantasy06 skrev 2015-07-13 10:17:33 följande:
    Gick med in där och kollade. Väger som i månad 6 jag med. Men med sonen för 9 år sedan gick jag upp 25kg, samlade på mog sjuka mängder vatten. Gick ner allt någon vecka efter förlossningen. Gått upp 6 kg nu men är inget jag stimmar över :)

Skönt man inte är ensam det jobbigaste är nog att folk tror jag gått mycket längre än vad jag gjort.
  • Beya
    lundberg skrev 2015-07-11 09:54:19 följande:

Vi va på rul igår och den 8de december får vi en liten pojke! Så lyckliga :)

Åh! stort grattis har rul på torsdag så spännande:) tror det är en liten pojk också.
  • Beya

Jag har också RUL idag! Spännande och nervöst. Ska bli skönt att slippa säga "den" o istället säga han eller hon och fundera mer på namn. Har börjat känna bebisen mer med små sparkar, inte så ofta men kanske en två ggr per dag:)

• Beya

Jag börjar få lite ångest över förlossningen.. är rädd att det ska gå för snabbt så i och med att det är andra barnet, så man inte hinner få bedövning. Usch ja får försöka förtränga..

Någon mer än jag som har väldigta ligaments-smärtor?  speciellt när jag vänder mig eller gör någon hastig rörelse, det gör sååå ont och det känns som det krampar och man fastnar. Ringde bm idag och hon ville jag skulle komma in så hon fick lyssna på hjärtat. Som tur är så såg allt fint ut med min flicka. Har ont i ryggen o isichas-nerven också :/

• Beya

Jag frågade när man skulle känna mer dagligen när jag var på ultraljudet och hon sa iaf från v 22 så ni kan vara lugna :)

• Beya
    Honsomvill skrev 2015-07-26 16:12:30 följande:

Gick in i v19 idag. Har RUL på onsdag och jag bara känner att det är en pojke. Det är liksom en han.. I mina tankar, när någon pratar om bebisen tänker jag genast "han" "honom".
    Har ni haft en känsla om vad det är för kön och har det varit rätt?

Jag var 99,5% säker på att det var en pojk till i min mage, men ack vad fel jag hade
Svar på tråden BF december 2015 :-)