• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • milla741

GRATTIS!!!!!!!! Så roligt :D

debbie85 skrev 2015-05-17 09:01:37 följande:

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

• Fian88

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster. smile2.gifphpV35vub59074.jpg

Grattis!!
  • debbie85
    milla741 skrev 2015-05-17 09:33:22 följande:

GRATTIS!!!!!!!! Så roligt :D

Tack!
    Fian88 skrev 2015-05-17 09:40:06 följande:

Grattis!!

Tack!
  • EliWe
    Symetrical skrev 2015-05-17 07:33:20 följande:
    Ja, det är bara ca ett av tre ägg som är av god kvalitet, som med andra ord har förmågan att fästa ifall det lyckats bli befruktat och om slemhinnan är mottaglig. Så med andra ord är det mycket som skall klaffa! Inte nog med att man skall tima äl med sex, utan även om ägget lyckats bli befruktat har det bara ca 30 % chans att fästa och på så vis bli något av det.

Skönt att tänka på för alla som stressar upp sig när det inte tar sig på direkten. smile1.gif
    Attans, jag visste ju att det är ca 30% chans att bli gravid vid ÄL om allt stämmer. Men jag trodde det var mannens spermier som inte gjorde sin uppgift korrekt :p

Då får jag verkligen försöka värpa ett fint ägg denna gång
  • halo83

Men alltså...jag ska ju ha äl på onsdag,det känns väldigt långt bort nu om man kikar på testerna och Temp :(

• jzz2306

Grattis Debbie! Åh vilken härlig känsla det måste vara att se det där strecket!!

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

Symetrical skrev 2015-05-17 07:33:20 följande:
    Ja, det är bara ca ett av tre ägg som är av god kvalitet, som med andra ord har förmågan att fästa ifall det lyckats bli befruktat och om slemhinnan är mottaglig. Så med andra ord är det mycket som skall klaffa! Inte nog med att man skall tima äl med sex, utan även om ägget lyckats bli befruktat har det bara ca 30 % chans att fästa och på så vis bli något av det.

Skönt att tänka på för alla som stressar upp sig när det inte tar sig på direkten.

Jag visste inte att det var så få ägg som är bra, ännu en grej som kan gå fel ju! Nu tror jag att jag överanalyserar lite, men vet ni något om ifall en högre temp en viss månad efter äl betyder att ägget var extra bra? Jag hade mycket bättre temphöjning ni i maj än tidigare månader, hoppas såklart att det var ett bra ägg som släppte Glad 

Har även börjat äta multivitaminer för såna som vill bli gravida, med olika B-vitaminer och järn och allt sånt jag tror jag brukar ha brist på. Kan det öka äggkvaliten tror ni? Eller kanske progesterontillverkningen eftersom man behöver B-vitaminer till det?

Usch vad jag överanalyserar det här nu, vill ju vara cool och lugn och se långsiktigt!
  • jzz2306
    halo83 skrev 2015-05-17 10:33:18 följande:

Men alltså...jag ska ju ha äl på onsdag,det känns väldigt långt bort nu om man kikar på testerna och Temp :(

Det kan säkert bli stegring om några dagar! Eller kanske ÄL kommer några dagar senare den här månaden, min var 5 dagar sen i mars. Men visst är det jobbigt när alla strecken blir så svaga, man vill ju att den ska komma NU så man kan baka bebis :)

Och tempen går inte upp förrän efter äl, vet inte om det är 1 eller 2 dagar efter. Så det kommer nog ett par dagar efter starkt äl-test.
  • Nystjärna

Här skulle jag vilja hoppa in :) Jag och sambon skulle egentligen inte börjat bebisverkstaden förens i Juni,efter vårar bröllop :) Men igår vart det så vi tjuvstarade lite och sen kom framtill att vi redan nu faktiskt skulle kunna börja vad gör det :) Kommer inte synas på bröllopet ändå även om man är lite svullen :p 
    Jag har precis haft min mens så den är precis borta så om kroppen är i balans så som den brukar vara så brukar jag ha Äl ca 12 dagar efter mensens första dag så Äl skulle vara den 23-24 maj som om ca en vecka :) Och bim är den 7/6 :) Vore en perfekt bröllops present om man kunde få veta att man är gravid när man gifter sig :) Jag hoppas det är okej att jag hoppar in här :) Detta känns så kul och spännande men nervöst och läskigt med :) Men nog så det skall vara. :)

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni