• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-17 16:43:02 följande:

Förstår precis din frustration. Det är på ren svenska RÖV! Sjukt drygt att vänta så länge. Min äl kom ju på dag 44 den här cykeln. Tror att ett ägg försökte släppa på typ dag 29, för då hade jag ganska tydligt äl-test. Blev dock aldrig positivt och jag hade inte något äl-sekret (vilket jag alltid har) och ingen tempökning heller. Tog ytterligare 2 veckor innan den lille jäveln ville släppa!

Nu har jag dock redan börjar få pms och mensvärk på äl+4, så skulle inte förvåna mig om jag får rekordkort lutealfas...

Vilken himla otur vi har! Jag brukar ha 14dagar mellan ÄL och mens, när väl ÄL varit.

Har du fått nån blödning?
  • mikamon
    Cafeconleche skrev 2015-05-17 16:43:36 följande:

Hur länge har ni ägglossningsvärk/molvärk vid ägglossning?

Jag hade känningar och värk i en vecka.
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-17 16:30:51 följande:
    Förhoppningsvis är det så. När jag kollar min "app" nu så ser jag att jag började få äl-flytningar på CD42, och rejäla stegringar på CD43 som ökade fram till CD45 då jag fick positivt ältest (där testlinjen var mkt starkare än kontrollstrecket). Lång väntan om det blir samma cykeldag den här månaden också. Tack!
    soofa skrev 2015-05-17 16:14:30 följande:

Men du. <3 Ibland behöver man det där, bara låta tårarna komma. Känslorna ligger ju där någonstans och låter man dem inte komma ut någon gång så blir man nog galen.

Jag tror på det alternativet att kroppen bara bråkar med dig, kroppen kan ju dessvärre göra det ibland men sen kickar den igång igen! KRAM!

Jaa. Haft mycket känslor inombords, dels pga jobbet och så barnlängtandet. Jag fungerar lite så, samlar på mig mycket för att sen explodera.

Tack gulle! Kram. Hur mår du idag förresten? Känner du fortf av ägglossningen?
    Förstår dig, jag är precis likadan. När det brakar så brakar det rejält, för allt som är dåligt är världen. Men det är så jäkla skönt efteråt!

Jodå, jag mår bra. Har lite molande värk i magen men det kan ju vara precis vad som helst. Jag hoppas att ägget har släppt i dag!
  • Tassen

Ingen mens i sikte och BIM var igår. Eller borde varit igår med tanke på att min cykel alltid är 29 dagar. Dock hade jag äl en vecka sen så kanske för en gång skull är förskjuten. Fast får ju hoppas på alternativet gravid.

• Aniroma
    mikamon skrev 2015-05-17 16:43:03 följande:

Tack för tipset. Det ska jag kolla upp! Spelar det nån roll när man börjar med rosenrot t ex?

Ja. Faktiskt ganska skönt. Enda som är jobbigt är att bli sådär ledsen. Jag gråter förvisso när jag är glad och arg också. Lite Anna Book-vibbar men hon är nästan värre :D Haha!

Jag tror att tanken är att man ska börja på första mensdagen egentligen för att få så bra effekt som möjligt. Man ska bara äta det fram till äl nämligen och sen sluta. Och tar det sig inte då så börjar man på första mensdagen igen. Men om du hade äl så himla sent i din cykel förra gången så kanske du hinner bygga upp ett litet lager. Om jag vore du skulle jag prata med dem på hälsokosten! :)

Jag kollade ältest precis, hade liten stegring igår och nästan fullt nu. Jag hade äl på dag 22 sist, idag är jag på dag 17, så det blir definitivt tidigare för min del!!
  • milla741

Ja jag som vill använda jäämt! !

Symetrical skrev 2015-05-17 16:36:24 följande:

Mm. Förbannade fl som bojkottar emojis. Varför liksom...!!??!?

• mikamon
    soofa skrev 2015-05-17 16:50:14 följande:

Förstår dig, jag är precis likadan. När det brakar så brakar det rejält, för allt som är dåligt är världen. Men det är så jäkla skönt efteråt!

Jodå, jag mår bra. Har lite molande värk i magen men det kan ju vara precis vad som helst. Jag hoppas att ägget har släppt i dag!

Heja ägget! Heja spermz! :D Håller verkligen tummarna nu!
    Aniroma skrev 2015-05-17 17:01:54 följande:

Jag tror att tanken är att man ska börja på första mensdagen egentligen för att få så bra effekt som möjligt. Man ska bara äta det fram till äl nämligen och sen sluta. Och tar det sig inte då så börjar man på första mensdagen igen. Men om du hade äl så himla sent i din cykel förra gången så kanske du hinner bygga upp ett litet lager. Om jag vore du skulle jag prata med dem på hälsokosten! :)

Jag kollade ältest precis, hade liten stegring igår och nästan fullt nu. Jag hade äl på dag 22 sist, idag är jag på dag 17, så det blir definitivt tidigare för min del!!

Tack :) Ska kolla upp detta. Verkar ju funka för dig så förhoppningsvis fö mig också :)

Jag tippar på att du får positivt ältest på må eller tis! :)
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-17 16:43:03 följande:
    Haha..alltså förlåt.. Nu sitter jag och skrattar ut tårar istället.. Sista meningen var så himla rolig att läsa :'D Fy vad jobbigt dock! När var det du hade ÄL?
    Aniroma skrev 2015-05-17 16:36:21 följande:

Då var det nog så, ska du se, att äl inte har kommit ännu! Fortsätt testa så ska du se att det dyker upp! Ett tips är att börja på rosenrot, efamol eller bidrottningsgele som man kan köpa på hälsokosten. Det ska stimulera hormonerna och korta cykeln för de som har långa cykler. Jag är inne på min första kur nu och tyckte mig de en liten stegring på ältestet igår så hoppas att det funkar :)

Och ja, man får gråta! Även fast det är jobbigt så är det bra för både kropp o knopp att få gråta av sig ibland! Det rensar en del känslor! :) och sen kan man komma in här och skriva av sig de resterande känslorna ;) stor kram till dig!

Tack för tipset. Det ska jag kolla upp! Spelar det nån roll när man börjar med rosenrot t ex?

Ja. Faktiskt ganska skönt. Enda som är jobbigt är att bli sådär ledsen. Jag gråter förvisso när jag är glad och arg också. Lite Anna Book-vibbar men hon är nästan värre :D Haha!
    Det är rätta takter det, Anna!

Är på äl +4. Pretty pathetic!
  • Desideri
    Cafeconleche skrev 2015-05-17 16:43:36 följande:

Hur länge har ni ägglossningsvärk/molvärk vid ägglossning?

Jag har bara värk i nått dygn cirka. Värken kommer från ingenstans typ, oftast så kvällen sen dagen efter är det typ över.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni