• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • theflowers
    Fian88 skrev 2015-05-19 07:15:56 följande:

Är gruppen hemlig? Vill inte att ALLA ska veta hur vi kämpar

Gruppen är inte hemlig för då kan inte ni hitta den utan man kan söka på dem men inte se något mer än så ;)

Självklart går det och göra den hemlig med.
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-18 21:04:51 följande:
    Jag vet tyvärr inte. Min senaste menscykel var 58dagar lång. Jag hade senaste mensen 30/4, och räknade efter det att ha ÄL 14/5 men det blev inget... Så nu har jag ställt om menscykeln i en app som säger att ÄL kan ske runt 13/6 (om nästa cykel blir 58dar lång den med). Nu förlitar jag mig inte på appen men har siktet inställt på juni just nu.

Börjat tempandet med NaturalCycles också men utan basaltermometern, får hem den nu i veckan nångång (använder "vanlig" febertermometer så länge).
    Symetrical skrev 2015-05-18 20:49:53 följande:

Lider med dig. Sååå drygt. Skit är vad det är. Skit i kubik. Blir så frustrerad å dina vägnar att jag går och lägger mig och sover nu (kan ev ha lite att göra med progesterallkrämens komainducerande verkan också... Är något oklart...) Godnatt

Ja shitty shit som jag brukar säga :( är så otålig! Just nu börjar jag snart hurra att juni närmar sig och en eventuell ÄL med den..hoho hurraa... :p

Ah vad gör progesterallkräm för nåt?

Ska sova jag med snart. Sjukt trött i huvudet efter en lång arbetsdag. Jobbar med barn (hurraa våra trotsiga men goa ungar, och deras minimala, söta bebissyskon. Man längtar inte mindre direkt om man säger så). Sov gott <3
    Förstår att det inte stillar suget direkt! Min storebror fick barn för ett par månader sedan. Har inte heller en motverkande effekt på bebissuget direkt!

Progesterall är progesteronkräm som förhoppningsvis skall råda bot på min korta lutealfas. Än så länge har det inte funkat (är på tredje cykeln jag använder den nu), men känner att det är värt att smörja på om ifall att. Sen har jag även läst att den krämen kan minska risken för väldigt tidiga missfall. Sådana som sker för att kroppen har ett underskott på progesteron, snarare än att det är något fuffens med själva ägget. Med andra ord har jag inget att förlora på det.
  • Aniroma

Fick positivt utslag på ältest söndag kväll. Men har inte haft någon temphöjning ännu?? Hela förra veckan låg jag på 36,3, men så glömde jag tempen hemma när vi åkte bort i helgen så lördag o söndag blev det ingen tempning. Men igår låg jag som vanligt på 36,3.

Imorse när jag testade så låg jag på 36,4 men när jag testade igen tio min senare (låg fortfarande kvar i sängen) så hade jag gått ner till 36,3 igen... Haft molvärk sedan i söndags.. Jag tempar även igårkväll (vill ha koll på kvällstempen också) och då var den lägre än vanligt, låg på samma som morgonen 36,3...

Kan jag ha haft en temporär tempdipp bara på eftermiddagen? Börjar tro att jag inte haft någon äl alls denna månaden...Men konstigt eftersom jag har molvärk och haft positivt ältest... :S hur ska jag tänka?

• vår sommar

Behöver rådgivning. Har äl till helgen troligtvis fredag lördag. Men har åkt på svampinfektion nu. Såklart. Har köpt canisten men ska jag använda det nu eller ska jag använda efter äl? Vill ju inte riskera att döda spermierna. Vad ska jag göra?

• Aniroma
    vår sommar skrev 2015-05-19 07:41:38 följande:

Behöver rådgivning. Har äl till helgen troligtvis fredag lördag. Men har åkt på svampinfektion nu. Såklart. Har köpt canisten men ska jag använda det nu eller ska jag använda efter äl? Vill ju inte riskera att döda spermierna. Vad ska jag göra?

jag hade nog avvaktat, om du är säker på att detär spermiedödande? Annars kan du ju använda idag och imorgon och sen göra uppehåll till efter äl? Om ni inte tänkt mysa till det redan nu?
  • debbie85
    theflowers skrev 2015-05-19 07:25:51 följande:

Gruppen är inte hemlig för då kan inte ni hitta den utan man kan söka på dem men inte se något mer än så ;)

Självklart går det och göra den hemlig med.

Om du gör gruppen hemlig så kan du bjuda in folk via deras e-mail (som dom använder på Facebook). Så då kan du be folk skicka PM med sina mailadresser här på FL.

(Är gruppen endast sluten så kan man se vilka som är medlemmar i gruppen utan att vara med i den.)
  • linnsanbelle

Åh vad segt! Eftersom spermierma behöver ja rätt PH balans osv så tror ja inte att chansen är så stor att bli gravid med svamp ändå...:/ så jag hade kört med canisten nu och hoppas att infektionen är över tills på fredag! :D

vår sommar skrev 2015-05-19 07:41:38 följande:

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Woodwick

Hej alla! Har snokat här ett tag nu :) kände att det var dags att skriva! Enligt NC har jag äl idag 19/5 och bim 2/6 dock har inte ältesterna gett något positivt svar än så väntar flitigt. Ja just de första barnet och tredje försöket :)

• Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-19 07:28:28 följande:

Fick positivt utslag på ältest söndag kväll. Men har inte haft någon temphöjning ännu?? Hela förra veckan låg jag på 36,3, men så glömde jag tempen hemma när vi åkte bort i helgen så lördag o söndag blev det ingen tempning. Men igår låg jag som vanligt på 36,3.

Imorse när jag testade så låg jag på 36,4 men när jag testade igen tio min senare (låg fortfarande kvar i sängen) så hade jag gått ner till 36,3 igen... Haft molvärk sedan i söndags.. Jag tempar även igårkväll (vill ha koll på kvällstempen också) och då var den lägre än vanligt, låg på samma som morgonen 36,3...

Kan jag ha haft en temporär tempdipp bara på eftermiddagen? Börjar tro att jag inte haft någon äl alls denna månaden...Men konstigt eftersom jag har molvärk och haft positivt ältest... :S hur ska jag tänka?

Jag skulle tippa på att ägget (förhoppningsvis) släppte igår eftermiddag/kväll och därför du inte fick någon direkt tempökning idag. Brukar ju ta 1-2 dygn efter det att ägget släppt tills dess att tempen höjs. Har tydligen att göra med hur fort progesteronnivåerna höjs i kroppen.

Med andra ord hoppas jag på tempökning för dig imorgon bitti!
  • soofa

Mina experter, är dagens lilla tempökning tillräcklig tro?

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni