• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • EliWe
    Nystjärna skrev 2015-05-18 10:52:01 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Jag äter folsyra nu. Men har köpt hem vitamin gravid och omega-3 som jag ska ta då jag får plusset tänkte jag.

Denna månad, vårt andra försök, ska jag köra med cb ÄL-tester bara för att säkerställa ATT jag har ägglossning... Eftersom jag aldrig vart gravid vet jag ju inte om jag fungerar.
  • Fian88

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Äter Aco gravid, dom innehåller bla folsyra i den mängd som rekommenderas för gravida
  • debbie85

Dom här tar jag:

www.greatlife.se/halsoprodukter/baby-and-me-trimester/

Dom är bra för att dom endast innehåller naturliga vitaminer (inga syntetiska) plus att dom är baserade på ekologiska råvaror. Lägg till 3000 IE D-vitamin (totalt 4000 IE) så har du det mesta du behöver. www.kostdoktorn.se/d-vitamin
  • Aniroma

Jag äter folsyra, tranbär och magnesium. Sen har jag fram till äl också ätit rosenrot och efamol för att få bukt på min oregelbundna cykel.

• jzz2306
    halo83 skrev 2015-05-18 07:45:19 följande:

Hur störd är inte min tempning då? Haha

Tempning är inte alltid så pålitligt, om du tar i munnen kan det bero på exakt hur du håller termometern etc. Jag får lägre temperatur om jag har den precis under tungan och högre om jag trycker den längre bakåt. Man kan prova att ta tempen några ggr i rad och hålla den på olika vinklar och se hur stor skillnad det gör. Sen kan man försöka hålla den på samma sätt varje dag när man väl bestämt sig.

Det kan också bero på om man har haft munnen öppen en stund, t ex andats med munnen öppen precis innan man vaknade eller pratat lite. Så sin störtdykande temp betyder kanske ingenting :) Blir spännande att se om den hoppar tillbaka till det normala imorgon!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-18 08:22:55 följande:

Förstår känslan av getballen (usch)!!

Fast en mensvärk kan va positivt också, än är det inte kört!!

Jag har NOLL symptom, har nästan glömt bort att vi försöker bli gravida nu när vi flyttat hela helgen.. Det känns som om vi får göra ett nytt försök nästa månad. Men, det är inte skrivit i sten smile5.gif är på ÄL+7 och bim-8..

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Noll symptom tycker jag låter lovande! Tycker jämt att de som plussar är de som känner minst. Keeping my fingers crossed! Vi är ganska synkade. Jag ligger två dagar efter dig bara.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-18 11:13:22 följande:

Ha ja vaffan lixom... Tempa? Du? No way! Här ska vi fucka till de lite extra

Tog du tempen typ samma tid som dagen innan? Hur ser äl-testen ut?
  • Symetrical
    jzz2306 skrev 2015-05-18 11:57:35 följande:
    Tempning är inte alltid så pålitligt, om du tar i munnen kan det bero på exakt hur du håller termometern etc. Jag får lägre temperatur om jag har den precis under tungan och högre om jag trycker den längre bakåt. Man kan prova att ta tempen några ggr i rad och hålla den på olika vinklar och se hur stor skillnad det gör. Sen kan man försöka hålla den på samma sätt varje dag när man väl bestämt sig.

Det kan också bero på om man har haft munnen öppen en stund, t ex andats med munnen öppen precis innan man vaknade eller pratat lite. Så sin störtdykande temp betyder kanske ingenting :) Blir spännande att se om den hoppar tillbaka till det normala imorgon!
    Precis! Jag brukar alltid ta den tre ggr, för att på så vis få något sorts snitt. Försöker också alltid ta på samma ställe i munnen, samt att ligga kvar och vänta en 10-15 min med munnen stängd innan jag tempar för säkerhetsskull.
  • MissMf
    Symetrical skrev 2015-05-18 12:55:20 följande:
    Noll symptom tycker jag låter lovande! Tycker jämt att de som plussar är de som känner minst. Keeping my fingers crossed! smile2.gif Vi är ganska synkade. Jag ligger två dagar efter dig bara. smile1.gif
    Är oxå på äl+5 idag o känner nada. Hade oxå en katastrof störtdykning på tempen idag.. Men får se i morgon. Vi bestämde att störtdykningar betydde implantations dip väl? :p
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni