Nystjärna skrev 2015-05-18 10:52:01 följande:
En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester?
Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p
Jag äter ett multivitamin för gravida från Innate Response, omega-3, d3-vitamin och probiotika :)
Våra tjejer är 2,5år och 1,5år och sover i samma rum som oss, men vi lyckas ha sex varje dag runt äl men det blir på soffan :)
Jag har inte använt preventivmedel på 9 år, vi har alltid kört avbrutet. Men våra tjejer blev till på första försöket :) nu är vi inne på andra försöket med tredje barnet, funkar det inte denna månad kommer jag nog prova rosenrot. Har stenkoll på min äl men kanske provar stickor ändå om vi inte lyckas! Känner lite som du, är nojig att det ska ta tid nu när det inte gått på första försöket som med de andra två :/