• Aqq1

Så rädd för missfall

Marie14 skrev 2015-08-13 12:01:09 följande:

Är nu i vecka 15.
    Börjar bli orolig inför ultraljudet.
    Är så rädd att det inte ska finnas något innan.
    Har fått mage nu och måste ha gravidkläder.
    Har många symtom kvar, idag mår jag illa och är yr etc.

Jag har haft två missfall innan denna grav, då hade jag inte symtom efter vecka 10. Sen började blöda i vecka 12-13.

Finns det någon här som kan lugna mig?

Det är ju inte alls vanligt att något går snett såpass sent och oftast inte om man har symptom även om de såklart händer ibland. Jag har inget gott råd att ge för jag är själv lika orolig trots att jag gjort två ul ett i v. 7 och ett i v. 11. Men jag försöker tänka att det faktiskt går bra för de allra flesta! Jag har rul nästa vecka och jag hoppas det kommer kännas bättre om man får bra besked så och att det känns bättre för dig efter det med även om de är några veckor kvar
  • Aqq1
    Marie14 skrev 2015-08-13 20:29:56 följande:

Tack!

Efter två missfall så SKA det vara vår tur.

Tycker det syns nu på att jag är gravid så jag kan nog inte hålla det hemligt länge. Tur att det varit semester för då kan folk tro det ett tag till :)

Har sån yrsel ibland och även jättejätteont i bröstvårtorna. Handlade på Maxi idag - får alltid ont i bröstvårtorna så jag nästan skriker när vi kommer till frysdiskarna....sen sitter det i typ 15 minuter :S

Visst ska det vara vår tur nu och det tror och hoppas jag att det är det är mitt andra barn så jag är enorm redan haha svårt att dölja. När har du rul?
  • Aqq1
    Marie14 skrev 2015-08-13 20:42:45 följande:

Har inte fått kallelse än , var på inskrivning igår.
    Har haft massa växtvärk idag. Är orolig när jag har molvärk och orolig när jag inte har det. Jag börjar nytt jobb om några veckor, jag vill gärna ha gjort ul innnan jag berättar något. Jag tror det blir i mitten av september något...

När har du?

Jaha okej jag fick den tiden redan i v.10 så de var nog tidiga här haha. Jag har mitt nästa vecka.
  • Aqq1

Hur går det för er alla? Imorgon har jag rul, såå nervöst, håll tummarna att det går bra

• Aqq1

Ultraljudet gick bra bebis var sprallig och allt såg fint ut, det såg ut att vara en lillebror

• Aqq1
    AnneliR skrev 2015-08-19 19:18:45 följande:
    Åh vad skönt! :) hoppas dom kan se kön på min bebis imorgon också..
    Lycka till hon sa först att det var en flicka men sen såg hon att set visst var en pojk. Är dina två pojkar?
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-08-19 20:14:08 följande:
    Ja jag har två pojkar :) min man är hundra på att vi får en till kille så vore kul om han har fel! Spelar ingen större roll för mig vad det är för kön, jag är glad bara allt ser bra ut. Jag uppdaterar imorgon :)
    Precis som jag ska få skiljde inte så mycket på dina va? Kommer skilja lite drygt två år här så jag hoppas det kommer ha roligt när de blir lite större Ja precis det är ju det klart viktigaste
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-08-20 17:48:20 följande:

Jag har idag varit på rul och allt såg jättefint ut :) bf 23 januari. Hon var lite osäker men det lutar åt att det är en liten tjej i magen ????

Stort grattis
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-08-20 13:55:15 följande:

Nyss hemkommen! Allt såg bra ut. Bebisen hjärta slog och han kunde inte se ngn blödning inifrån livmodern, bra mängd fostervatten och bebisen mätte rätt storlek för tiden. Livmodertappen var sluten. Så det är väl bara att förlika sig med det att man kommer blöda då och då. Äter trombyl med så blir ju mer lättblödande pga den med.

Vad skönt
  • Aqq1
    fruannie skrev 2015-08-28 14:55:41 följande:

Va på rul igår och allt såg ut som de skulle och det är en lillebror i magen :)

Stort grattis
Svar på tråden Så rädd för missfall