• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1
    zaza21 skrev 2015-05-21 15:28:08 följande:
    Jag hade ett MA för några månader sedan och då försvann oxå mina symtom..jag ringde dem idag men dem hade ingen tid förrän på onsdag men det är lite svårt och vänta därför undrade jag om andra har varit med om samma sak och ändå gått bra
    Hur gick det för dig idag? Hoppas det fick bra!!
  • zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-27 18:10:21 följande:
    Hur gick det för dig idag? Hoppas det fick bra!!
    Tack för att du frågar:)

Ja det gick bra :) såg att hjärtat slog och fostret var 2 cm lång

Så man behöver inte vara orolig om symtomen försvinner eller om dem kommer och går det är normalt:)
  • AnneliR
    zaza21 skrev 2015-05-27 18:22:12 följande:

Så man behöver inte vara orolig om symtomen försvinner eller om dem kommer och går det är normalt:)

Åh vad härligt! :) vilken vecka är du i idag?
  • hsh

Vi var på vul idag, hon såg en hinnsäck som hon mätte till 14 milimeter och sa att jag kan vara i v.5 istället för v.7 (vilket känns logiskt då jag eg inte velat räkna sen sista mensen) Vi ska tillbaka på återbesök den 9e juni och se om vi får se ett hjärta.

• Aqq1
    zaza21 skrev 2015-05-27 18:22:12 följande:

Åh vad kul, stort grattis
  • AnneliR
    hsh skrev 2015-05-27 18:41:34 följande:

Vi var på vul idag, hon såg en hinnsäck som hon mätte till 14 milimeter och sa att jag kan vara i v.5 istället för v.7 (vilket känns logiskt då jag eg inte velat räkna sen sista mensen) Vi ska tillbaka på återbesök den 9e juni och se om vi får se ett hjärta.

Hoppas du känner dig lite lugnare nu iaf? Hur kommer det sig att du fick det till vecka 7 när du räkna? Håller vi tummarna för att se hjärtat slå nästa vul :)
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-27 18:41:34 följande:

Håller tummarna! Varför har du inte velat räkna sen senast mens?
  • AnneliR

Jag känner en viss oro idag då jag sen igår kväll har haft jätteont i ryggen :( Fick ta Alvedon i natt för det smärta så. Känns visserligen mkt bättre nu men första gången jag fick mf hade jag jätteont i ryggen på ena sidan i nästan en vecka innan jag började blöda.

Lyfte massa tunga påsar på jobbet igår, hade handling. Hoppas det beror på det! Ingen mer tungt för mig nu i fortsättningen iaf..

• hsh
    AnneliR skrev 2015-05-27 18:54:26 följande:

Hoppas du känner dig lite lugnare nu iaf? Hur kommer det sig att du fick det till vecka 7 när du räkna? Håller vi tummarna för att se hjärtat slå nästa vul :)

Lugn; nja. Men det känns som att jag kan överleva tills den nionde iallafall. v.7 räknat från sista mensen. Tack!
  • hsh
    Aqq1 skrev 2015-05-27 18:54:30 följande:

Håller tummarna! Varför har du inte velat räkna sen senast mens?

Jag vet när jag hade ÄL och det var kring den 30e april så rent teoretiskt tycker jag det känns märkligt att räkna graviditeten från 13e april. Hade jag varit i v.7 så hade vi troligtvis kunnat se mer än vi gjorde idag sa hon.
Svar på tråden Så rädd för missfall