Inlägg från: Penguinlover |Visa alla inlägg
  • Penguinlover

BF februari 2016

Hej allesammans! Jag hoppar in här efter att ha plussat idag. BF verkar variera lite beroende på vilken sida som jag kollar på, men ungefär 16/2. Grattis till alla er andra som också plussat, speciellt grattis till Ia84 i och med att du kämpat så länge!

• Penguinlover

Jag vill behålla min anonymitet ett tag nu när det är så nytt, så jag skippar facebookgruppen tills vidare. Hoppas att det går bra att hoppa in senare?

• Penguinlover

Jag har fått tid till inskrivning först vecka 12, men tydligen så har de lång väntetid till inskrivningarna just nu där jag vill gå. Det är ju mitt i semesterperioden så det kan man ju förstå. Jag ska på dateringsultraljud på samma ställe vecka 10. En stor anledning till att jag valde den kliniken är just för att de erbjuder ultraljud i samband med inskrivningen vilket man normalt inte erbjuds inom mitt landsting.

Vi har valt att inte berätta för föräldrar innan det första ultraljudet.

• Penguinlover
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 08:14:04 följande:

Hej alla!! 

Jag plussade idag på BIM-2, första försöket och första barnet. Jag är såå lycklig, rädd, förväntansfull!! BF 19 februari om lilla fröet vill vara kvar i magen <3 Borde jag ta ett till test, eller kan jag lita på att jag är gravid? 

Precis samma som för mig! Jag skulle haft bim igår men plussade i söndags! Jag tror inte att du behöver göra ett till test. Jag gjorde det, men det var bara för att jag hade köpt ett två-pack och jag har inställningen att detta ska gå vägen och är det ju ingen idé att spara det.

Allesammans, vad har ni för symptom? Jag är i vecka 5 och det enda jag känner är molvärk som kommer och går och trötthet. Tror även att jag kissar lite oftare än normalt sett. Borde jag inte vara illamående och ha ömma bröst?
  • Penguinlover

5+0 idag. Alltså börjar hjärtat att slå om ett par dagar! Jag har tid för ultraljud 9+6, det känns som en evighet dit.

• Penguinlover
    busan00 skrev 2015-06-18 20:43:19 följande:

Jag mår inte illa längre är i vecka 9 , är något fel ? :( lr har någon vart me om de å även de gick fullt ut ?

Jag är i vecka 6 och mår inte illa alls. Det är tydligen lika normalt att inte må illa som att göra det. Ingenting att oroa sig för. Var istället glad över att du mår bra!
  • Penguinlover

Är det någon som har koll på om informationen om vad som händer med barnet i olika graviditetsveckor gäller för början av veckan i fråga, eller i slutet av veckan? Exempelvis så står det för vecka 7 att embryot är 4-5 mm och växer cirka en mm om dagen. Menas det då att embryot är 4-5 mm i vid 6+0 då man går in i sjunde veckan eller vid 6+6 då veckan slutar?

• Penguinlover

För er som inte redan känner till det så kan jag tipsa om NIPT för att upptäcka kromosomavvikelser såsom Downs syndrom. Testet ger säkrare svar än KUB och innebär inga risker för varken kvinna eller foster. Enda nackdelen är att det är dyrt och att man får bekosta det själv. Mer info finns på fostertest.se.

• Penguinlover
    JennieN skrev 2015-07-22 08:17:44 följande:

V 12 (11+2) och ul idag. Så nervös! Behöver en massa hårt hållna tummar!

Jag gjorde ultraljud i måndags 9+6. Var supernervös och hade nästan intalat mig att de inte skulle hitta några hjärtslag. Det gjorde de, och det kändes jättebra efteråt! Det kommer antagligen att gå lika bra för dig. Lycka till idag, jag håller tummarna!
  • Penguinlover

Jag går hos privat barnmorskemottagning med vårdavtal. De erbjuder ultraljud vid inskrivning för 250 kronor, annars tror jag att det kostar 500 kronor kronor. Finns det ingen privat mottagning någonstans i din närhet där du kan boka in ett ultraljud? Jag ska göra ett till nästa vecka redan, men det är bara för att det ingår ultraljud när man gör NIPT.

Svar på tråden BF februari 2016