Inlägg från: Penguinlover |Visa alla inlägg
  • Penguinlover

BF februari 2016

Någon mer som har börjat köpa bebiskläder ännu? Jag köpte några plagg från polarn och pyret häromdagen eftersom att de hade rea på de klassiska röda, blåa och randiga kläderna. Sedan fick jag idag veta att vi väntar en pojke och kunde inte hålla mig från att köpa lite mer kläder. Det finns ju så mycket fint! Hittills har jag bara köpt storlek 56 eftersom att jag tycker att det känns tråkigt att köpa 50 då det inte är säkert att han kommer att kunna ha det alls.

På tal om växtvärk så känner jag ofta spänningar eller små hugg i magen. Min barnmorska sa på inskrivningen att det är full normalt.

• Penguinlover

Jag har köpt två par gravidjeans på hm idag. Så sköna! Önskar att jag köpt dem tidigare. Idag är det prick två veckor kvar till mitt rul, men jag är inte så orolig. Skulle det värsta hända är två par byxor för 600 kronor helt oväsentligt. Jag har dessutom köpt lite bebiskläder redan för några veckor sedan.

Jag upplever ofta konstiga känslor i magen. Det gör inte ont, men det känns underligt och drar. Det är svårt att förklara hur det känns. Någon som vet vad det kan bero på?

Hur går det för er andra med namn förresten? Vi har kört fast och kommer ingenstans. Vi har ett par namn båda tycker är okej, men inget av dem känns helt rätt. Vi vet att det är en pojke vi väntar. Hade det varit en flicka hade vi haft ett namn som vi båda är överens om samt ett par i reserv.

• Penguinlover

Vi har redan börjat kolla på barnvagnar nu i helgen. Jag hoppades att vi skulle ha en klar favorit men så var det inte tyvärr. Ingen vagn kändes helt rätt. Min favorit är nog Bugaboo Buffalo, men min man tycker att handtaget till den är obekvämt.

Det är så svårt också att bestämma om vi vill en ergonomisk sittdel eller inte. Vi har ju ingen erfarenhet alls av vad ett litet barn kan tänkas föredra. Men det verkar som att de flesta nya vagnar har ergonomisk sittdel, så det borde ju vara bra.

• Penguinlover
    Linda8110 skrev 2015-09-13 19:48:15 följande:

Jag vill verkligen inte ha en "ergonomisk" sittdel och det är helt omöjligt att hitta nästan. Blivit poppis av någon anledning. Små barn till bringar mycket tid i vagnen och behöver kunna ligga rakt. Pratat med en ortoped kring detta som säger att det kan vara direkt skadligt för små kroppar att sitta formade hela dagarna.

Jag har verkligen försökt att hitta information kring vilken typ av sittdel som är bäst för barnet men tyvärr så har jag inte hittat det från någon trovärdig källa. Det enda jag hittar är personer på bloggar och forum som är antingen för eller emot av diverse anledningar. Personligen ser jag för och nackdelar med båda typerna. Jag har mycket svårt att tro att en ergonomisk sittdel skulle vara skadlig för barnet.
  • Penguinlover

Grattis till alla lyckade ultraljud! Går in i vecka 19 idag men har ändå en vecka kvar till ultraljudet. Jag är dock inte så orolig då vi gjorde ett ultraljud vecka 11 då allt såg bra ut. Dessutom tror jag mig ha börjat känna rörelser nu, men är inte helt säker på det.

Sickan5 skrev 2015-09-15 01:14:11 följande:

Här är en till som vart på rul idag. Allt såg toppen bra ut. En pojke till ???? kännt de hela tiden och hade rätt hihi.. beräknad till 4/2.

Många kommentarer från folk runtikring oss om de där med könkoll.. svågern tex - varför kolla ni ,de blir väl va de blir ?

Ja jo men låt oss göra va vi vill eller

Min mamma blev besviken över att vi kollade kön eftersom att det då inte blir någon överraskning.Jag menar däremot på att det blir en överraskning i vilket fall, bara lite tidigare. Jag sa till henne att vi inte behövde berätta för henne så att hon kan få sig en överraskning i februari men det ville hon inte. Vi väntar också en pojke och jag hade också känt på mig att det var det. Det låter kanske konstigt men jag kände mig säker.
  • Penguinlover

Jag ska till Ullared imorgon. Någon som har några tips på vad jag bör passa på att köpa när jag är där? Jag hoppas på att hitta en bra jacka som jag kan ha i vinter då jag antagligen inte kommer att kunna stänga någon av de jag har.

• Penguinlover
    minneli skrev 2015-09-25 14:20:42 följande:

Hur ont har ni i magen? Idag har jag verkligen jätteont i magen. Vill bara ligga ner.

Är i vecka 19 (18+0)

Jag har ibland lättare värk och känner små hugg men det gör aldrig jätteont.
  • Penguinlover
    Anonym (Ja då) skrev 2015-09-25 16:11:02 följande:

Jag tänkte inte köpa någon jacka, utan köra de jag har öppna, med halsduk framför. Bor iof på västkusten så milda vintrar, förra vintern tog jag inte ens fram min tjockaste jacka.

Är ju ännu varmare i mig själv än vanligt i år, har just slutat med bara t-shirt Och sover ännu med balkongdörren vidöppen:)

Jag bor i Göteborg så det brukar vara relativt milda vintrar, men det har varit ett par riktigt kalla de senaste åren. Förra vintern var dock inte så kall så hoppas på liknande i år! Jag har också tänkt att ha mina vanliga jackor fast med halsduk. Tyvärr är jag ofta frusen av mig så jag är osäker på om det räcker. De senaste veckorna har jag helst klätt mig i tjocka koftor. Men jag kanske faktiskt borde avvakta och se istället för att köpa något bara utifall att.
  • Penguinlover
    Lollipoppan skrev 2015-09-25 17:01:43 följande:

Ska också till Ullared i morgon. De har bra med bebissaker där. Tänkte kolla lite och ev börja bunkra :)

Jag har förstått att de verkar ha bra åkpåsar till barnvagn så det tänkte jag kolla efter. Jag vet dock inte om man brukar använda det till små bebisar? Det kanske är först nästa år det kommer till användning?

Annars tänkte jag kolla utbudet och köpa det som verkar bra. Kläder verkar det som att vi kommer att få en hel del av en bekant som har två barn och inte planerar fler så det köper jag nog inte om det inte är något speciellt. Men lite strumpor, filtar, små mössor och dregglisar ska jag kolla efter.
Svar på tråden BF februari 2016