• Erna90

BF februari 2016

Hoppar också in i denna gruppen. Fick ett plus i fredags men har nog fortfarande inte sjunkit in helt, var tvungen att testa även i lördags

Känt av en del värk, typ som mensvärk men mår annars som vanligt hittills. Enligt lite olika appar bör BF bli runt 11 feb

• Erna90
    Penguinlover skrev 2015-06-10 20:52:41 följande:
    Precis samma som för mig! Jag skulle haft bim igår men plussade i söndags! Jag tror inte att du behöver göra ett till test. Jag gjorde det, men det var bara för att jag hade köpt ett två-pack och jag har inställningen att detta ska gå vägen och är det ju ingen idé att spara det.

Allesammans, vad har ni för symptom? Jag är i vecka 5 och det enda jag känner är molvärk som kommer och går och trötthet. Tror även att jag kissar lite oftare än normalt sett. Borde jag inte vara illamående och ha ömma bröst?
    Jag är också i vecka 5, vecka 6 imon. Känner inga direkta symtom utöver molvärk ( typ som mensvärk). Och haft svårt att komma upp på mornarna nu i veckan..!
  • Erna90

När tänker ni ringa MVC? Krockar ju med semester och sånt där snart, ringer ni innan?

• Erna90
    Lollo1982 skrev 2015-06-11 09:28:02 följande:
    Jag tänkte ringa idag. För jag känner också att de krockar
    Ringde på lunchen och en tid för "hälsosamtal" är inbokad nästa vecka
  • Erna90
    Lollo1982 skrev 2015-06-11 15:14:01 följande:

Jag kan knappt fatta att jag e gravid. Idag har jag lite mensvärk liknande till o från. Men de är väl så de ska vara :) Sover hela tiden men ligger även i jordens förkylning så är säkert därför oxå. Hur mår ni?

Tror jag skrivit om det innan men svarar en ggn till Mår väldigt bra, men känt av växtvärk (antar jag att det är) Känns som mensvärk!

En sak jag funderar på/oroar mig lite över är det här med stress. Har mkt att göra på jobbet + att det är en del förändringar i organisationen som medför mer att fixa!

Stressar ni mkt? Har ni börjat ta det lugnare sedan ni fick reda på att ni är gravida?
  • Erna90
    Nilla22 skrev 2015-06-12 21:09:37 följande:

Vad roligt att hitta den här tråden! 

Jag är oplanerat gravid med mitt första barn. Chocken och ångesten har äntligen lagt sig och övergått i lycka när vi väl bestämt oss 100% att behålla barnet.

Beräknad BF 13/2 Glad

Välkommen

Även om vi planerade att bli gravida så tyckte jag det var svårt att förstå att man nu är gravid, och en helt ny resa börjar! Kan tänka mig att det är ännu svårare då det kommer helt som en överraskning.

För att vara lite nyfiken, vilka tecken fick du som gjorde att du trodde du var gravid och testade? Var det utebliven mens, eller andra tecken redan innan det?
  • Erna90
    Feffan skrev 2015-06-13 22:37:10 följande:
    Ja det var planerat. Jag kommer nog dock inte att våga tro på det förrän vi fått bekräftat att det växer en bebis i magen! Hur gör alla för att släppa oron och bara glädjas åt plusset istället?

Tiden verkligen sniglar sig fram! Vill hoppa till vecka tolv direkt!
    Tkr med det är svårt att inte vara orolig. Tycker man funderar hela tiden på, ska det vara såhär, ska man känns detta, borde man inte känna såhär osv.

När tänker ni alla berätta för omgivningen? I och med semester innebär det ju för många träffarr som innefattar öl/vin/cider, hur slingrar ni er ur det snyggt om ni inte tänkt berätta än? Tex midsommar är ju på ingång!

Själv dricker jag inte öl eller vin så tog mig smidigt ur en situation igår då detta erbjöds och cider inte fanns som val Man får ha lite tur ibland!
  • Erna90

Någon som har varit på sitt hälsosamtal? Hur gick det? Väntar med spänning på att få gå på mitt imorgon!

• Erna90
    busan00 skrev 2015-06-16 10:19:31 följande:

Ja är I vecka 9 (8+0) idag. Vilken vecka är ni i?;)

Är i vecka 6 (5+4)

Det finns en lite stjärna, eller kugghjul eller vad det är till höger i varje inlägg. Tryck på den så kan du välja att citera
  • Erna90
    Erna90 skrev 2015-06-16 11:07:15 följande:
    Är i vecka 6 (5+4) smile5.gif

Det finns en lite stjärna, eller kugghjul eller vad det är till höger i varje inlägg. Tryck på den så kan du välja att citera smile1.gif
    Ang stjärnan/kugghjulet
    Det är i appen jag menar då
Svar på tråden BF februari 2016