• Erna90

BF februari 2016

Köpte med mammabyxor förra veckan, dock var de alldeles för stora än så länge! Slog till då jag hittade 2st billiga på tradera. Men helt plötsligt är väl en rejäl mage här så Mitt 1:a barn

• Erna90
    ak82 skrev 2015-08-17 15:49:30 följande:

Har ni bestämt när ni ska berätta på jobbet? För chefen?

Min mage är svårdöljd nu så fler och fler får veta. Borde väl tala om för min chef men har tänkt vänta tills efter kub (som är imorgon) iaf.

Jag berättade idag vecka 15 (14+5) då alla chefer var på plats igen efter semestern. Tror ingen av kollegotna har misstänkt något och har i vanliga fall rätt pösiga/lösa tunikor så kunnat dölja det bra. Har inge stor mage än men börjar puta lite smått ändå så skönt att ha sagt
  • Erna90

Hur tänker ni alla kring träning? Tränade ni innan graviditeten? Har ni tränat sedan ni blev gravida och vad? Har tränat bodystep och zumba men haft uppehåll under sommaren vilket innebär att jag knappt tränat under graviditeten. Tycker det är svårt att veta vad man kan och inte kan träna??

• Erna90
    ALSI skrev 2015-08-18 18:38:30 följande:

Det finns en fantastisk bok av wigbrant och Lissjanis som heter "stark, glad, gravid". Köp eller låna den om du undrar om träning! Jag älskar träning, särskilt löpning och styrketräning och längtar efter att träna, men jag har varit så extremt trött och mått så illa hittills så det går bara inte. Börjat komma igång nu med promenader, kommer nog inte kunna springa, men vill iaf träna styrka och spinning...

Tror jag har hört talas om den boken ja, kanske skulle klicka hem den! Nyss hemkommen från ett bodystep pass och det kändes bra ändå, skippade hopp och tog inte ut mig helt. Hoppas kunna gå på det ett bra tag då jag tycker det är så himlans kul. Annars är ju promenader helt ok också, vilket jag också brukar ta
  • Erna90
    Amandalinnea skrev 2015-08-20 19:11:01 följande:

Någon mer som ibland har typen brännande/stickande känsla i nedre delen av magen? Jag har haft det från och till några dagar nu..

Jag känner av mensvärksliknande smärta till och från! Är i vecka 16.

Fick även ta till knepet med snodd runt byxknappen igår då det kändes obehagligt med de vanliga byxorna knäppta!
  • Erna90

Hur går det med alla bebismagar? Har det börjat puta så pass att folk vågat fråga om ni är gravida? Har inte nämnt på jobbet än (cheferna vet men inte de andra) och hoppas kunna dölja till 2:a ultraljudet som är i vecka 18+6 (nu 16+4) men får se hur det går för nu har det minsann börjat bli en liten kula! Klär mig dock pösigt (och har alltid gjort) så får väl se..

Ska ni smörja in magen? Isf vad kmr ni använda och när börjar ni? Man har ju läst både att det kan och inte kan hjälpa mot bristningar men lutar nog åt att jag tänkt smörja kulan med något, vet inte riktigt vad det får bli bara? :)

• Erna90

Har rul på tisdag och börjar bli smått nervös nu! Hoppas allt ska se bra ut men kan inte låta bli att vara lite orolig, men är väl vanligt. Vi tänkte kolla bebisens kön om den ligger så det går att se vill säga! Hur har ni andra gjort?

• Erna90

Hade rul idag och allt såg bra ut! Himla lycklig, är sådär onödigt orolig av mig så nu känner jag mig lugnare och är sugen på att börja ha ska till bebis. En liten pojke blir det som är förväntad komma 9:e februari. Vad tänker ni om saker till bebis, vad är nödvändigt och vad är onödigt? Kör ni allt nytt eller en del begagnat? En del kanske har kvar från äldre barn, för oss är det första barnet. Alla tips mottages

• Erna90

Inte varit så aktiv på ett tag så missat en hel del inlägg. Tiden bara rusar iväg ju!

Tänkte höra lite hur långt innan bf ni tänkt gå hem och vad ni har för typ av arbetsuppgifter? Väldigt fysiska eller mer stillasittande? Stressigt?

• Erna90

Från början var jag inne på att jobba så länge som möjligt iprincip men har ändrat mig lite. Har kontorsjobb så inga tunga lyft eller fysiskt påfrestande med stressen finns ju såklart. Har haft turen att må himla bra i min graviditet hittills, varken illamående, foglossning eller överdriven trötthet. Trots att jag mår så bra funderar jag på att gå hem vid jul, har bf 9:e februari. Tänker att det kan vara skönt att varva ner och ta det lugnt innan, boa och greja hemma. Har lite semesterdagar, komp- och atk-timmar jag tänkt plocka av först isf..

Svar på tråden BF februari 2016